Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg merker at jeg har veldig lyst til å dra på utveksling når den tid kommer, men hvordan er det det fungerer? Får de fleste som vil dra, eller er det bare de få med best karakterer? 

Det varierer vel fra sted til sted og studie til studie, men hva er mest vanlig? 

Anonymkode: d5a19...1ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Står det på studiet ditt at man må ha en viss snitt for å dra på utveksling? Hvis det er tilfellet, skal egentlig professor informere om dette. Jeg har egentlig aldri hørt noen som ikke får lov å dra pga karakteren sin. 

Anonymkode: ce330...a03

Skrevet

På mange studier er det dårligst C i snitt for å kunne reise på utveksling. Noen skoler godtar D, men vi fikk beskjed at om du vipper mellom D og E gadd ikke høgkskolen jeg gikk på å legge inn innsatsen det krevde for å få utvekslingsinstutisjonen til å ta deg imot. C pleier som oftest å bli tatt inn med mindre det er noen veeeldig krevende universiteter.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Står det på studiet ditt at man må ha en viss snitt for å dra på utveksling? Hvis det er tilfellet, skal egentlig professor informere om dette. Jeg har egentlig aldri hørt noen som ikke får lov å dra pga karakteren sin. 

Anonymkode: ce330...a03

Nei, er derfor jeg spør. 

3 timer siden, Carolinekomm skrev:

På mange studier er det dårligst C i snitt for å kunne reise på utveksling. Noen skoler godtar D, men vi fikk beskjed at om du vipper mellom D og E gadd ikke høgkskolen jeg gikk på å legge inn innsatsen det krevde for å få utvekslingsinstutisjonen til å ta deg imot. C pleier som oftest å bli tatt inn med mindre det er noen veeeldig krevende universiteter.

Okej, greit å vite. Jeg går bare første året, så aner ikke hva snittet mitt vil ligge på når tiden er der, som ikke er før 5. året. 

Takk for svar :)

Anonymkode: d5a19...1ba

Skrevet

Jeg er den eneste jeg kjenner som har dratt på utveksling (utenom de jeg traff på utveksling selvfølgelig). Det var ikke spesielt vanskelig, litt frem og tilbake, spesielt da jeg ikke kun tok frie emner i utlandet og var borte ett år, ikke ett semester, men gikk helt greit. Tror det er C i snitt for å få lov å dra, men vet ikke hvor strenge de er på det, men om du ligger under D, får du nok ikke dra. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...