Gå til innhold

Adresse hos foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det noe å si for skatter, avgifter og lån etc. om man melder flytting hjem til foreldrene sine? Jeg vet at jeg da må stemme ved kommunevalget i deres kommune, men har det andre praktiske konsekvenser? Må jeg oppgi c/o, eller spiller det ingen rolle?

Jeg kommer fysisk til å bo i en annen kommune, men jeg har ingen fast adresse der. 

Anonymkode: 60bf2...5be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kun studenter som kan gjøre dette.. For alle andre gjelder at man skal ha folkeregistrert adresse der man faktisk bor så lenge du skal bo der over tid... 

"Hvorfor må jeg melde flytting til folkeregisteret?

Du har plikt til å melde flytting til folkeregisteret. Den folkeregistrerte adressen din har betydning for dine rettigheter og plikter i samfunnet. Den avgjør blant annet i hvilken kommune du kan stemme."

Anonymkode: e96ae...4b6

Skrevet

Det er tydeligvis veldig strengt. Jeg er i samme situasjon. Og jeg har fått telefon henvendelse fra folkeregistret. Der dem reagerte på yrket mitt, siden det ikke finnes på det stedet. For å si det sånn jeg har aldri fått en sånn telefon henvendelse i flyttingene jeg har gjort forut. Men jeg tror når man flytter aldri egentlig bør melde flytting fordi da slipper man en sånn situasjon. Jeg meldte flytting sist dit jeg studerte, men jeg måtte allikevel si opp rettighetene der jeg bodde forut siden det kostet for meget å bo der, så jeg ville uansett endt som ufb. 

Anonymkode: e06a0...2ab

Skrevet

Men de kan jo ikke sjekke om jeg faktisk bor hos foreldrene mine eller ikke? Jeg er UFB nå, og jeg får hverken lån eller kredittkort. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men de kan jo ikke sjekke om jeg faktisk bor hos foreldrene mine eller ikke? Jeg er UFB nå, og jeg får hverken lån eller kredittkort. 

selfølgelig ikke :)

Anonymkode: 659b1...493

Skrevet

Det er og bør være strengt.

Eks ved brann. Da er det registrert 3 personer på adressen.  De finner ikke en person. Det samme gjelder adr du bor på i en annen by. Alle skal være registreet.  Tenk deg brann....de ofrer omtrent livet for å få ut folk,så leter de etter folk som ikke er der. Og i ditt tilfelle, vil de ikke lete etter en  ekstra? For du bor jo ikke deen

Anonymkode: 41248...963

• Liker 1
Skrevet

Har du vurdert postboks i den kommunen du er i nå, det vil bety du betaler 1100 kr i året for postboksen, det tror jeg må være det mest praktiske i ditt tilfelle. 

Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Har du vurdert postboks i den kommunen du er i nå, det vil bety du betaler 1100 kr i året for postboksen, det tror jeg må være det mest praktiske i ditt tilfelle. 

Jeg har postboks. Men jeg får fortsatt ikke lån eller kredittkort fordi jeg er UFB.

17 hours ago, AnonymBruker said:

Det er og bør være strengt.

Eks ved brann. Da er det registrert 3 personer på adressen.  De finner ikke en person. Det samme gjelder adr du bor på i en annen by. Alle skal være registreet.  Tenk deg brann....de ofrer omtrent livet for å få ut folk,så leter de etter folk som ikke er der. Og i ditt tilfelle, vil de ikke lete etter en  ekstra? For du bor jo ikke deen

Anonymkode: 41248...963

Bullshit. Si at det tar fyr i et kollektiv hvor det er registrert 8 personer, og alle er ute og fester en lørdagskveld. Skal de da klandres for at brannvesenet går inn og leter etter dem? Skal de få skylda for eventuelle brannmenn som stryker med i en redningsaksjon? Brannmenn er profesjonelle mennesker, de ofrer ikke livet for å lete etter folk som kanskje befinner seg på adressen. 

• Liker 2
Skrevet

har du prøvd å registrere deg hos foreldrene dine adresse?

hvor mange sesonger forventer du å være i situasjonen ufb? bor du i en seilbåt? jobber du kun der du har ufb, da kan registrere deg som en pendler, som pendler mellom foreldrene dine hjemsted og arbeidssted, klarer du å gjøre det så skal alt gå bra. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...