Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Heisann,

Hva er vanlig lønn for denne stillingen hos en gullsmed eller annen forretning?

Gjest 350.000,- + / -
Skrevet

Jeg kjenner et par damer som jobber fulltid som butikkdame i gullsmedbutikk i Oslo City og en annen i Paleèt. Hun ene tjener ca. 350.000,- i året og hun andre litt mindre.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er visst ikke helt uvanlig at de butikkansatte tjener såpass mye. utrolig hva de kan karre til seg i private bedrifter.

:roll:

Skrevet

En butikksjef jeg kjenner tjener 250 000 i året, og jobber 10 timer hver dag, pluss ofte helg. De som jobber i butikken tjener 95 kroner timen.

Men dette er ikke i en gullsmedforretning, kanskje de er vant til å ha mer penger mellom hendene..?

Skrevet

Du kan jo sjekke tariffen hos Handel & Kontor.

Gjest Respect
Skrevet

Jeg tjener 107 kroner i timen pluss tillegg.

Gjest Betty Boop
Skrevet

Jeg kjenner en butikksjef som tjener 260 000. Vanlige ansatte tror jeg ikke pleier å tjene mye over 200 K. Men du har jo en utdannelse innen markedsføring, ikke sant? Da bør du kunne forhandle deg frem til en bedre lønn - helt sikkert!

Gjest Calibra i.i
Skrevet

Er vel ikke rart at man tjener mer i en butikk i Oslo sentrum enn i utkantstrøk, men jeg tror ikke folk i andre yrker i Oslo tjener 150.000 mer enn andre steder..? Det varierer helt sikkert mye.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jo, det er sant som du sier Miss Betty at jeg har mf utdanning. Og sjefen er veldig opptatt av mf. Da jeg nevnte 250-260.000 i året var hun ikke overrasket. Hun vet at jeg har studielån, og en god utdanning. I tillegg har jeg butikkerfaring og annen jobberfaring.

Regnet litt på det, og med 250.000 i året - 36% skatt, vil jeg ha over 13.000 utbetalt. Og da er det i tillegg mulighet for forhøyelse når jeg får flere oppgaver.

Gjest Betty Boop
Skrevet

Det høres jo ut som en grei start? Og kanskje litt relevant til utdanningen din også - hvis de gir deg varierte oppgaver?

Gjest Akademiker
Skrevet
Jo, det er sant som du sier Miss Betty at jeg har mf utdanning.  Og sjefen er veldig opptatt av mf.  Da jeg nevnte 250-260.000 i året var hun ikke overrasket.  Hun vet at jeg har studielån, og en god utdanning.  I tillegg har jeg butikkerfaring og annen jobberfaring.

Regnet litt på det, og med 250.000 i året - 36% skatt, vil jeg ha over 13.000 utbetalt.  Og da er det i tillegg mulighet for forhøyelse når jeg får flere oppgaver.

Isåfall tjener en butikkansatt like mye som en kommuneansatt med 6 års høyere utdanning.

:evil:

Gjest Anonymous
Skrevet

Men nå har jeg ganske lang utdannelse. Ikke at det har noe å si for andre butikkansattes lønn.

Nå er det det faste ltr i kommunen, og det er mulig å søke seg høyere. Har søkt jobber der også denne uken, og da er ltr rundt 30 +/- 5.

Gjest Anonymous
Skrevet
Men nå har jeg ganske lang utdannelse.  Ikke at det har noe å si for andre butikkansattes lønn.

Nå er det det faste ltr i kommunen, og det er mulig å søke seg høyere.  Har søkt jobber der også denne uken, og da er ltr rundt 30 +/- 5.

Hva mener du med at det er mulig å "søke seg høyere"? Mener du at man bare plutselig kan søke om mer lønn i kommunen?

Gjest Anonymous
Skrevet

Søke seg til andre stillinger, mente jeg. Beklager diffus postering... :oops:

Skrevet

Jeg jobber ikke i gullsmedforretning, men i klesbutikk og har 130 kr/timen + bonus.

Skrevet
Jeg jobber ikke i gullsmedforretning' date=' men i klesbutikk og har 130 kr/timen + bonus.[/quote']

Kan jeg spørre hvilken butikk du jobber i?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg jobber i klesbutikk. Uten erfaring, men med ansvar for en avdeling startet jeg på 123,23kr i timen + evt. bonus.

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg har 104 kr timen, pluss tillegg. Det er laveste lønnstrinn, så de fleste vil nok få mer enn det.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar! Kom gjerne med flere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...