AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #1 Skrevet 29. desember 2017 Jeg sitter her med en vond følelse, føler meg trist, tung og har en klump i magen. Slik er det hver gang det nærmer seg nyttår og året går mot slutten. Det kommer ikke av at jeg ikke har noen å feire nyttårsaften med, har alltid feiret med familien min. Er det flere som har det sånn? Anonymkode: edb31...4d0
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #3 Skrevet 29. desember 2017 Jeg er alltid trist på slutten av året. Men det er alltid av samme grunn... Høres sikkert veldig dumt ut, men det er alltid på slutten av året at jeg tenker på katten min som døde for noen år tilbake:( hun var noe for seg selv. Anonymkode: a7964...e1c 5
Gjest C.Tramell Skrevet 29. desember 2017 #4 Skrevet 29. desember 2017 Tror det er ganske vanlig. Det er gjerne ved årsskiftet vi gjør opp status for året(og årene) som har gått, og mange av oss tenker nok mer på de tingene nå enn ellers. Selv får jeg også litt blues når det nærmer seg nyttår. Litt panikk for at livet skal gå fra meg, for at ungene vokser opp så altfor fort og for at jeg kanskje ikke alltid er like flink til å leve i nuet og bruke tiden min godt nok. Det er også nå jeg føler mest på savnet av de jeg har mistet opp gjennom årene. Samtidig er det jo også en ny start. Nytt år og blanke ark, og det er fint.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #5 Skrevet 29. desember 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sitter her med en vond følelse, føler meg trist, tung og har en klump i magen. Slik er det hver gang det nærmer seg nyttår og året går mot slutten. Det kommer ikke av at jeg ikke har noen å feire nyttårsaften med, har alltid feiret med familien min. Er det flere som har det sånn? Anonymkode: edb31...4d0 Ja! Jeg er heller ikke alene, har plenty med venner og familie, men får liksom en slags "sorg" over meg. Begynne ofte 1-2 juledag og varer til etter nyttårsaften. Føler meg trist, tiltaksløs og akkurat som det er et tomrom. Trodde jeg var unormal, men er tydeligvis fler enn meg som føler det på samme måte. Anonymkode: e949e...f11 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #6 Skrevet 29. desember 2017 Ja jeg kjenner det veldig sånn. Jeg elsker julen og er alltid tidlig ute med å pynte og ordne til jul. Når jula endelig kommer og jeg tar juleferie, så er det bare et svisj og så er jula over. Og jeg føler meg bare tom og motløs. Dette forsterkes av at jeg generelt sliter med mørketidsdepresjon og at jeg kjenner meg stadig mer fortvilt over jobben. Tanken på å starte å jobbe igjen over nyttår er ganske pyton akkurat nå. Anonymkode: 65ca3...db9 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #7 Skrevet 29. desember 2017 Det jeg har begynt å tenke er at det ikke er noe spesielt med nytt år. Det er bare vi mennesker som har valgt å regne år. Egentlig er det bare en ny dag. Alle dager går i hverandre, men vi har valgt å dele opp alle dagene i år og så feire det når et nytt år kommer. No Big deal egentlig. Anonymkode: e949e...f11 3
TarjaTurunen Skrevet 29. desember 2017 #8 Skrevet 29. desember 2017 Jeg har det akkurat som deg. Analyserer årert nøye, tenker på alt det negative som har skjedd, osv.
Salka Skrevet 29. desember 2017 #9 Skrevet 29. desember 2017 Du er ikke alene. Jeg er også alltid veldig trist, nedstemt og tom på slutten av året. Jeg sliter generelt med depresjon og det er verst på denne tiden. Desember er en vond måned for meg også siden jeg mistet min sjelevenn og mitt alt i desember for to år siden.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #10 Skrevet 29. desember 2017 Føler med deg. Akkurat sånn selv :/ Går også med sånn veldig rar følelse fra morgen til kveld på nyttårsaften Anonymkode: dfb2a...7e0
Hoppetaujenta Skrevet 29. desember 2017 #11 Skrevet 29. desember 2017 Nei, nå er den tyngre jobben unnagjort og de siste dagene i desember er fylt med takknemlighet og glede over at jeg er her fremdeles og skal svalestupe ut i det nye året. Optimistisk er jeg. 1
blåtimen Skrevet 29. desember 2017 #12 Skrevet 29. desember 2017 Ja, jeg føler det slik. Nyttårsaften har vært vanskelig for meg så lenge jeg kan huske. Jeg vet ikke helt hvorfor. Det er bare noe ved hele "nytt år, ny start, out with the old, in with the new" osv. som gjør meg deppa. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #13 Skrevet 29. desember 2017 Har aldri forstått vitsen med å feire nyttår. Er bare en ny dag liksom. Alltid trist og tom ved juletiden Anonymkode: c74e8...883
Gjest Skogrose Skrevet 29. desember 2017 #14 Skrevet 29. desember 2017 Samme her. Dette året ble ikke som jeg hadde sett for meg... Prøver å se fram til det neste året og håper på mer optimisme.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #15 Skrevet 30. desember 2017 Jeg pleier ikke å ha det sånn, men akkurat i år er det sånn. Etter en jul med mye venninnetid har det endt med at forskjellene mellom oss blir så merkbare for meg at jeg kvier meg litt for å være sammen med dem. Og da føles ting ganske håpløst Anonymkode: 6b0c0...86b
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #16 Skrevet 30. desember 2017 Jeg er motsatt; syns ikke jula er så veldig stas, heller ikke selve nyttårsaften forsåvidt, men liker tanken på et nytt år, nye muligheter, og gir meg selv tid til å reflektere over året som har gått Anonymkode: e790d...227
snowbreeze Skrevet 30. desember 2017 #18 Skrevet 30. desember 2017 Har det litt sånn. Alltid vært glad i jula, men etter at jeg ble voksen og begynte å jobbe har jeg slitt med å få den gode julefølelsen. Kommer litt ila romjula om jeg er heldig. Og vipps, så er nyttårsaften der, og (nesten) ett år til neste gang. I år har barna ligget syke (som "alle" andre) siden 1.juledag, og har brukt hele den etterlengtede juleferien på det. Ett år til neste gang 😞 Men, men. I-landsproblemer alt dette igrunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå