AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #1 Skrevet 29. desember 2017 Hei! Jeg går i et vikariat med 1 mnd oppsigelsestid. Det skjer noe i livet mitt i midten av mars som gjør at jeg må slutte i jobben min. Jeg kommer til å si opp i februar, 100% sikkert. Liker arbeidsgiveren min og tenker at en mnd er kort tid for dem å finne en erstatter. Bør jeg si i fra nå om at jeg snart vil si opp? Så har de litt bedre tid? Anonymkode: 4ede5...63e
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #2 Skrevet 29. desember 2017 Hvis du uansett kommer til å si opp og har ny jobb klar (eller annen plan) kan du jo godt ta en prat med arbeidsgiver. Si gjerne at du vil gi dem bedre tid til å finne en erstatter. Det tror jeg kommer til å slå positivt ut. Anonymkode: 2782e...557
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #3 Skrevet 29. desember 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du uansett kommer til å si opp og har ny jobb klar (eller annen plan) kan du jo godt ta en prat med arbeidsgiver. Si gjerne at du vil gi dem bedre tid til å finne en erstatter. Det tror jeg kommer til å slå positivt ut. Anonymkode: 2782e...557 Det er det jeg og tenker - men kan dette slå tilbake på meg på noe vis? Anonymkode: 4ede5...63e
stan Skrevet 29. desember 2017 #4 Skrevet 29. desember 2017 En måned oppsigelsestid, betyr jo at du senest en måned før du tenker å slutte, må du gi beskjed. Å gi beskjed tidligere betyr ikke at du må fratre tidligere. Ta en prat og fortell at du kommer til å levere en formell oppsigelse snart. Det verste som skjer er at arbeidsoppgavene kan endres noe, og at arbeidsgiver ikke satser på deg. Men det avhenger veldig av type arbeid og hvor du jobber. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #5 Skrevet 29. desember 2017 Hadde ikke sagt noe. Anonymkode: 64907...ec9
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #6 Skrevet 29. desember 2017 34 minutter siden, stan skrev: En måned oppsigelsestid, betyr jo at du senest en måned før du tenker å slutte, må du gi beskjed. Å gi beskjed tidligere betyr ikke at du må fratre tidligere. Ta en prat og fortell at du kommer til å levere en formell oppsigelse snart. Det verste som skjer er at arbeidsoppgavene kan endres noe, og at arbeidsgiver ikke satser på deg. Men det avhenger veldig av type arbeid og hvor du jobber. Neida - jeg jobber på gulvet i helsevesenet, så det er ikke så voldsom satsing på den måten Veldig få arbeidsoppgaver som kan endres også, så det er jeg ikke redd for. Tror jeg snakker med dem etter nyttår. Anonymkode: 4ede5...63e
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #7 Skrevet 29. desember 2017 Det synes jeg du skal gjøre. Kontrakten din gjelder til vikariatet går ut eller når du bestemmer. Det er som du sier mye lettere for arbeidsgiver å planlegge når de får bedre tid. Anonymkode: 9183e...223
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #8 Skrevet 30. desember 2017 4 hours ago, AnonymBruker said: Hadde ikke sagt noe. Anonymkode: 64907...ec9 Takk for den gode begrunnelsen. Anonymkode: 63062...7e4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #9 Skrevet 30. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for den gode begrunnelsen. Anonymkode: 63062...7e4 Må det være en begrunnelse? Jeg hadde ikke sagt noe. Anonymkode: 64907...ec9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå