AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #1 Skrevet 29. desember 2017 Vi har eldste gutten min hos oss i julen. Han er 16 år. Mannen min har 2 gutter. I alderen 21 og 17 og de er alle gode venner. Men i går kveld sprakk mammahjertet. Min sønn spør om de skal finne på noe i dag. Hvor den yngste til mannen min sier at han skal opp å stå slalom med 2 andre. Ikke et spørsmål om han min kan bli med. Så det ender med at min sitter vef dataen i stedet for. Han har ikke så.lyst til å finne på noe med oss. I morges kom han innom å spurte om han og de 2 andre kunne låne min bil da bilen til sjåføren hadde null drivstoff. Jeg sa nei. Jeg forstår at de ikke vil dra han min med seg men likevel. Anonymkode: e43a7...1e8 1
Pitofinaa Skrevet 29. desember 2017 #2 Skrevet 29. desember 2017 Sønnen din er 16 år, han tåler det. Og det var smålig av deg å si nei til å låne han bilen! Du sier de kommer godt overens, vær takknemlig for det. Om han har planlagt å henge med to kompiser har han sikkert gledet seg til litt alenetid med dem. Han fortjener en unnskyldning fra deg om han forstod hvorfor du sa nei. 12
Gjest Catalina Culès Skrevet 29. desember 2017 #3 Skrevet 29. desember 2017 De må ikke henge med sønnen din hele tiden vel? Og dette er en 16 åring som fint burde takle å få et nei.
heipådegsann Skrevet 29. desember 2017 #4 Skrevet 29. desember 2017 Oi. Her tror jeg kanskje du var litt usunt mye hønemor. Min første tanke er faktisk at du bør passe på så DU ikke ødelegger forholdet mellom guttene. Det er helt normalt å ønske litt alenetid med venner! Det tror jeg strengt tatt at 16åringen din forstår også. 14
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #5 Skrevet 29. desember 2017 10 minutter siden, Pitofinaa skrev: Sønnen din er 16 år, han tåler det. Og det var smålig av deg å si nei til å låne han bilen! Du sier de kommer godt overens, vær takknemlig for det. Om han har planlagt å henge med to kompiser har han sikkert gledet seg til litt alenetid med dem. Han fortjener en unnskyldning fra deg om han forstod hvorfor du sa nei. Før min sønn kom var det ikke snakk om slalåm tur. Hvet eneste gang de har lånt bilen min ser den ut som et helvete,med søppel og flasker overalt. Og null drivstoff. Jeg fikk nok rett og slett. Det var kun spørsmål til han om min kunne eventuelt få sitte på så står han for seg selv. Men det var nei til det så derfor nei til bil lån Anonymkode: e43a7...1e8 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #6 Skrevet 29. desember 2017 9 minutter siden, Calandria skrev: De må ikke henge med sønnen din hele tiden vel? Og dette er en 16 åring som fint burde takle å få et nei. De henger ikke sammen hele tiden. Fra han kom den 21 så har de vørt sammen 2 timer. Anonymkode: e43a7...1e8 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #7 Skrevet 29. desember 2017 2 minutter siden, heipådegsann skrev: Oi. Her tror jeg kanskje du var litt usunt mye hønemor. Min første tanke er faktisk at du bør passe på så DU ikke ødelegger forholdet mellom guttene. Det er helt normalt å ønske litt alenetid med venner! Det tror jeg strengt tatt at 16åringen din forstår også. Alene tid har de hele tiden. Sønnen min bor 200 mil unna. Og det var sønnen til mannen som ville at vi inviterte min hit denne julen Anonymkode: e43a7...1e8 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #8 Skrevet 29. desember 2017 Typisk at Ts kommer med mer informasjon om hvor grusomme disse guttene er, underveis. Når hun merker litt motstand så er det ikke måte på hvor galne disse guttene er. Anonymkode: 8db7d...e42 8
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #9 Skrevet 29. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Typisk at Ts kommer med mer informasjon om hvor grusomme disse guttene er, underveis. Når hun merker litt motstand så er det ikke måte på hvor galne disse guttene er. Anonymkode: 8db7d...e42 Jeg skriver fra mobilen så derfor ble det litt kort innlegg i starten. Og jeg sier ikke at de er gale i det hele. Men jeg skuffa. De kunne latt vær å si til han min at de skulle på skitur da de for tiden er hjemme hos moren sin. Da hadde ikke min visst om dette og det hadde vært lettere. Anonymkode: e43a7...1e8 1
Gjest steinbukk79 Skrevet 29. desember 2017 #10 Skrevet 29. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Typisk at Ts kommer med mer informasjon om hvor grusomme disse guttene er, underveis. Når hun merker litt motstand så er det ikke måte på hvor galne disse guttene er. Anonymkode: 8db7d...e42 Har litt med høflighet/folkeskikk å gjøre også da, det jo lov å spørre om han vil være med
Gjest making.a.mess Skrevet 29. desember 2017 #11 Skrevet 29. desember 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har eldste gutten min hos oss i julen. Han er 16 år. Mannen min har 2 gutter. I alderen 21 og 17 og de er alle gode venner. Men i går kveld sprakk mammahjertet. Min sønn spør om de skal finne på noe i dag. Hvor den yngste til mannen min sier at han skal opp å stå slalom med 2 andre. Ikke et spørsmål om han min kan bli med. Så det ender med at min sitter vef dataen i stedet for. Han har ikke så.lyst til å finne på noe med oss. I morges kom han innom å spurte om han og de 2 andre kunne låne min bil da bilen til sjåføren hadde null drivstoff. Jeg sa nei. Jeg forstår at de ikke vil dra han min med seg men likevel. Anonymkode: e43a7...1e8 Du er jo dritkjip. Har man avtalt å stå slalåm med to venner så kan det ødelegge litt å ta med en til som vennene ikke kjenner. Så skal du straffe dem med å ikke låne dem bil... Hvor gammel er du?
Gjest making.a.mess Skrevet 29. desember 2017 #12 Skrevet 29. desember 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Før min sønn kom var det ikke snakk om slalåm tur. Hvet eneste gang de har lånt bilen min ser den ut som et helvete,med søppel og flasker overalt. Og null drivstoff. Jeg fikk nok rett og slett. Det var kun spørsmål til han om min kunne eventuelt få sitte på så står han for seg selv. Men det var nei til det så derfor nei til bil lån Anonymkode: e43a7...1e8 Du fremstilte det som om det å ikke få låne bil var straffen for å ikke ta med sønnen din på slalåm. Nå kan de ha det så godt liksom. Vi kan lese...
Kontormus Skrevet 29. desember 2017 #13 Skrevet 29. desember 2017 Jeg skjønner deg godt, og hadde nok gjort det samme. Jeg hadde forventet av en 17-åring at han hadde såpass omløp i toppen at han hadde inkludert den ene som ble alene. 5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #14 Skrevet 29. desember 2017 2 minutter siden, Mrs.Purdey skrev: Du er jo dritkjip. Har man avtalt å stå slalåm med to venner så kan det ødelegge litt å ta med en til som vennene ikke kjenner. Så skal du straffe dem med å ikke låne dem bil... Hvor gammel er du? Okey jeg skal prøve å forklare dette, jeg trodde dette var kommet.med i HI. Da min sønn spurte tidliger i uka om de skulle stå på slalom i helga var svaret at nei jeg gidder ikke. Så ut av det blå skal han plutselig likevel. Sønnen min blir ikke spurt. Han ble lei seg og valgte å sitte foran pc i stedet for. Så spør de om å få låne min bil. Sist var det en søppelkasse de leverte tilbake. Og jeg trenger og bilen selv. Anonymkode: e43a7...1e8 1
Gjest lurerpåmasse Skrevet 29. desember 2017 #15 Skrevet 29. desember 2017 Det er ikke lett men jeg hadde nok reagert jeg også. Håper sønnen din har det greit
Gjest making.a.mess Skrevet 29. desember 2017 #16 Skrevet 29. desember 2017 4 minutter siden, steinbukk79 skrev: Har litt med høflighet/folkeskikk å gjøre også da, det jo lov å spørre om han vil være med Så jeg kan feks ikke fortelle venninner om at jeg skal på reiser/spa/ski for da vil de bli sure over ikke å bli spurt om å være med? Så man kan aldri dra noe sted uten å dra i flokk og følge fordi man måtte spørre alle og enhver om å være med så de ikke blir sure? Det høres ut som om du gjør sønnen din en stor bjørnetjeneste med denne væremåten. Hvordan skal han klare seg i voksenlivet?
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #17 Skrevet 29. desember 2017 Ikke alltid stas å ha med seg småsøsken mår man skal være med venner. Anonymkode: 5a4ec...409 2
Gjest making.a.mess Skrevet 29. desember 2017 #18 Skrevet 29. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okey jeg skal prøve å forklare dette, jeg trodde dette var kommet.med i HI. Da min sønn spurte tidliger i uka om de skulle stå på slalom i helga var svaret at nei jeg gidder ikke. Så ut av det blå skal han plutselig likevel. Sønnen min blir ikke spurt. Han ble lei seg og valgte å sitte foran pc i stedet for. Så spør de om å få låne min bil. Sist var det en søppelkasse de leverte tilbake. Og jeg trenger og bilen selv. Anonymkode: e43a7...1e8 Det blir noe ganske annet enn hva du skrev. Dette derimot er ikke snilt.
Duff Skrevet 29. desember 2017 #19 Skrevet 29. desember 2017 Ikke lær gutten at slike ting er verdens undergang. Noen ganger blir man bedt med, andre ganger ikke. Det behøver ikke ligge noe vondt eller personlig bak. 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #20 Skrevet 29. desember 2017 Du har da ingen plikt til å låne bort bilen fordi sjåføren i den andre bilen ikke hadde drivstoff! Ærlig talt, folkens. Unge voksne får lære seg å ta litt ansvar og selv sørge for å ha drivstoff på bilen når de avtaler å kjøre. Anonymkode: b51a4...c7f 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå