AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #1 Skrevet 29. desember 2017 Jeg er en mann på 40, med fire barn på deltid. Jeg har fått meg en kjæreste på min egen alder, som har en datter på 9 år. Hun sier at hun egentlig ikke ønsker flere barn. Men jeg ønsker meg så inderlig et kjærlighetsbarn med henne. Er det for mye å forvente at jeg skal få henne med på dette? Hvordan kan jeg legge frem for henne hvor viktig dette er for meg, og hvor mye jeg tenker på dette? Det kan jo tenkes at hun tror jeg er spiltter pine gal. Anonymkode: a7601...e4a
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #2 Skrevet 29. desember 2017 Å herregud. Unger til du er 60 år? Konsentrer deg heller om de fire kjærlighetsbarn du allerede har, fremfor å produsere «kjærlighetsbarn» med hver kjæreste du har. Anonymkode: e613c...0da 25
smilo Skrevet 29. desember 2017 #3 Skrevet 29. desember 2017 Du er splitter pine gal. Nyt de 5 barna dere allerede har, og en felles fremtid etterhvert med voksne barn. 4
Blåklokke Skrevet 29. desember 2017 #4 Skrevet 29. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker said: Å herregud. Unger til du er 60 år? Konsentrer deg heller om de fire kjærlighetsbarn du allerede har, fremfor å produsere «kjærlighetsbarn» med hver kjæreste du har. Anonymkode: e613c...0da Ja, hjelpe og trøste, ikke rart det blir overbefolkning i verden 5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #5 Skrevet 29. desember 2017 Go for it!!! Det er jo et komplimang vil jeg si.Jeg tror hun vil se på det slik når du spør. Det er kanskje en tanke som må modne litt før hun bestemmer seg,men ta det opp så fort som mulig. Anonymkode: 041f5...104 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #6 Skrevet 29. desember 2017 Jeg føler meg jo litt gal. Men saken er at kvinner som henne ikke dukker opp rundt hvert gatehjørne. Jeg tenker at det ville knyttet oss enda mer sammen om vi kunne hatt noe felles. Har ikke så mange andre felles interesser. -TS Anonymkode: a7601...e4a 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #7 Skrevet 29. desember 2017 4 minutter siden, Blåklokke said: Ja, hjelpe og trøste, ikke rart det blir overbefolkning i verden Overbefolkning er jo ikke et stort problem i Norge. Vi er begge intelligente og oppegående mennesker, så jeg føler jo at det ville vært et positivt bidrag til samfunnet. Anonymkode: a7601...e4a
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #8 Skrevet 29. desember 2017 Men dere som skriver at jeg må nøye meg med de barna jeg har, mener dere at jeg ikke burde nevne dette for henne i det hele tatt? -TS Anonymkode: a7601...e4a
Jentadi Skrevet 29. desember 2017 #9 Skrevet 29. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men dere som skriver at jeg må nøye meg med de barna jeg har, mener dere at jeg ikke burde nevne dette for henne i det hele tatt? -TS Anonymkode: a7601...e4a Du kan jo nevne det for henne, men ikke press. Sier hun nei, så må du la det hele ligge og ikke mase mer om det. 7
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #10 Skrevet 29. desember 2017 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg føler meg jo litt gal. Men saken er at kvinner som henne ikke dukker opp rundt hvert gatehjørne. Jeg tenker at det ville knyttet oss enda mer sammen om vi kunne hatt noe felles. Har ikke så mange andre felles interesser. -TS Anonymkode: a7601...e4a Ja det er jo en flott grunn til å få ett barn sammen... Jeg synes ikke det er galt å få mange barn men grunnlaget her er litt feil. Anonymkode: c7584...59b 18
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #11 Skrevet 29. desember 2017 Kjærlighetsbarn er verdens dummeste idé. Du/dere får finne andre måter å bekrefte forholdet deres på. Dessuten er dere begynt å bli ganske gamle. Anonymkode: 1cb07...540 15
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #12 Skrevet 29. desember 2017 Altså, 40 er ikke spesielt gammelt. Arve Tellefsen ble jo far i 60 årene. Han har i hvert fall ikke angret. Jeg har lekt med tanken på å stikke hull på kondomet, men det har jeg selvsagt slått fra meg igjen. Hun må nesten være med på det, skal det bli noe. Så gal er jeg ikke. Anonymkode: a7601...e4a 2
Fandenivoldsk Skrevet 29. desember 2017 #13 Skrevet 29. desember 2017 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler meg jo litt gal. Men saken er at kvinner som henne ikke dukker opp rundt hvert gatehjørne. Jeg tenker at det ville knyttet oss enda mer sammen om vi kunne hatt noe felles. Har ikke så mange andre felles interesser. -TS Anonymkode: a7601...e4a Du setter ikke et menneske til verden fordi du har lyst på en ny hobby. Endret 29. desember 2017 av Fandenivoldsk 11
Eneri Skrevet 29. desember 2017 #14 Skrevet 29. desember 2017 Jeg syns helt ærlig det er en dårlig ide. Det er utfordrende nok å skulle få familielivet til å fungere med mine/dine barn og avtaler med ekser, om man ikke skal legge til nattevåk og spedbarnsstell oppi alt. Det er tungt for en kvinnrkropp å gå gravid, enda tyngre når man har passert 40 vil jeg tro. Hva hvis hun lar seg overtale fordi du syns det er så viktig, og så lykkes dere ikke med å bli gravide pga hennes alder? Hvordan vil det påvirke forholdet? Og er du eller hun innstilt på permisjon fra jobben med de evt karrierekonsekvenser det kan få? Jeg har som dere funnet ny samboer da jeg var ca 40.Begge har barn fra før. Det var helt uaktuelt for meg å få flere barn, ting er nok kompliserte. Jeg ønsker jo også at han skal synes det er 'nok' med meg, altså i den forstand at vårt forhold ikke er mindre verdt bare fordi vi ikke har barn sammen. Dere kan vel dra på noen reiser sammen uten barn, evt skaffe hytte/båt hvis dere savner en samlende interesse? Jeg har INGEN tro på at en baby skal redde noe som helst forhold:jeg elsker mine barn, men det å ha småbarn er svært krevende for forholdet. 6
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #15 Skrevet 29. desember 2017 3 minutter siden, Eneri said: Jeg syns helt ærlig det er en dårlig ide. Det er utfordrende nok å skulle få familielivet til å fungere med mine/dine barn og avtaler med ekser, om man ikke skal legge til nattevåk og spedbarnsstell oppi alt. Det er tungt for en kvinnrkropp å gå gravid, enda tyngre når man har passert 40 vil jeg tro. Hva hvis hun lar seg overtale fordi du syns det er så viktig, og så lykkes dere ikke med å bli gravide pga hennes alder? Hvordan vil det påvirke forholdet? Akkurat dette har jeg faktisk tenkt litt på. Hun har en ganske sårbar psyke, så det kan tenkes at hun ikke hadde taklet nattevåk så godt. Mye mulig jeg bare skal se det an litt. Samtidig så klikker jo klokka da, så det er på en måte nå eller aldri. Anonymkode: a7601...e4a
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #16 Skrevet 29. desember 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, 40 er ikke spesielt gammelt. Arve Tellefsen ble jo far i 60 årene. Han har i hvert fall ikke angret. Jeg har lekt med tanken på å stikke hull på kondomet, men det har jeg selvsagt slått fra meg igjen. Hun må nesten være med på det, skal det bli noe. Så gal er jeg ikke. Anonymkode: a7601...e4a Jo det er gammelt når man tenker på hver lenge barna får ha foreldrene i livet sitt. Å kun tenke ut ifra egen fertilitet er egoistisk. Anonymkode: 1cb07...540 6
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #17 Skrevet 29. desember 2017 10 minutter siden, AnonymBruker said: Jo det er gammelt når man tenker på hver lenge barna får ha foreldrene i livet sitt. Å kun tenke ut ifra egen fertilitet er egoistisk. Det vil aldri være egoistisk å sette et barn til verden. Man sjenker jo noen et liv, noe som er den ultimate gaven. Men vi er selvsagt mer utsatt for sykdom og dårlig helse enn om vi hadde vært yngre. Den ser jeg. Har fått masse å tenke på nå. Det var godt jeg ikke bare gikk rett til henne med dette da :-) Anonymkode: a7601...e4a
heipådegsann Skrevet 29. desember 2017 #18 Skrevet 29. desember 2017 Helt ærlig synes jeg hele konseptet med "kjærlighetsbarn" er smakløst. Og når det er sagt er det ikke sikkert hun en gang er i stand til å få barn lenger, og når man er i den alderen kan man regne med at kroppen virkelig får gjennomgå under en graviditet. Er du (eller hun) forberedt på å ta ut permisjon? Forberedt på alle våkenetter, å aldri få gå på do i fred, og å gå igjennom hele småbarnstiden på nytt? Sjangser for å få barn med funksjonshemninger er også markant større i deres alder; er dere klar for å håndtere det hvis det skulle bli sånn? Selvfølgelig kan du lufte det for henne, og selvfølgelig kan det gå kjempefint. Men hvis hun ikke vil synes jeg det bør bli møtt med forståelse. Å få barn bruker jo å tære veldig på forhold, så at grunnen til å få barn er at dere ikke har felles interesser gjør ihvertfall meg litt skeptisk. 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #19 Skrevet 29. desember 2017 9 minutter siden, heipådegsann said: Og når det er sagt er det ikke sikkert hun en gang er i stand til å få barn lenger, og når man er i den alderen kan man regne med at kroppen virkelig får gjennomgå under en graviditet. Er du (eller hun) forberedt på å ta ut permisjon? Forberedt på alle våkenetter, å aldri få gå på do i fred, og å gå igjennom hele småbarnstiden på nytt? Sjangser for å få barn med funksjonshemninger er også markant større i deres alder; er dere klar for å håndtere det hvis det skulle bli sånn? Men er man egentlig for gammel, så lenge naturen tillater det? Har man passert overgangsalderen så er det jo ikke noe håp, men jeg vil tro at naturen hadde satt en stopper om man var for gammel til å ta seg av et barn. Så akkurat det er jeg ikke så redd for. Men... hun har snakket mye om hvor deilig det skal bli å kunne dra på storbyferier sammen når begge har helger med barnefri. Det ville jo forpurre de planene ganske kraftig da. På den annen side kan det jo være at hun bare ikke har turt å la tankene gå helt dit. Altså at hun kanskje kunne tenke seg et barn til om bare tanken får modnet litt? -TS Anonymkode: a7601...e4a 1
heipådegsann Skrevet 29. desember 2017 #20 Skrevet 29. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er man egentlig for gammel, så lenge naturen tillater det? Har man passert overgangsalderen så er det jo ikke noe håp, men jeg vil tro at naturen hadde satt en stopper om man var for gammel til å ta seg av et barn. Så akkurat det er jeg ikke så redd for. Men... hun har snakket mye om hvor deilig det skal bli å kunne dra på storbyferier sammen når begge har helger med barnefri. Det ville jo forpurre de planene ganske kraftig da. På den annen side kan det jo være at hun bare ikke har turt å la tankene gå helt dit. Altså at hun kanskje kunne tenke seg et barn til om bare tanken får modnet litt? -TS Anonymkode: a7601...e4a Ja, jeg mener man kan bli for gammel på tross av hva naturen tillater. Det finnes til og med 70åringer som har fått barn naturens vei. Man skal tenke på barnet oppi det hele også. Du kan jo som sagt lufte det. Men som mor forstår jeg hennes motvilje veldig godt. Hvorfor synes du ikke 5 barn er bra nok? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå