Gå til innhold

Bsu? tidlig eller seint

Anbefalte innlegg

Skrevet

på året er det bedre å ta innskudd? Noen mener bør gjøres ila idag, noen mener vente til første dagene i 2018... Hvordan gjør dere det?

Anonymkode: f4cda...e02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke har fyllt opp kvoten for i år må du jo gjøre det før året er omme, men det er generelt best å fylle opp hele kvoten tidlig på året hvert år slik at du får mest mulig rente i løpet av året.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det er ingen som mener at du bør gjøre det den siste dagen i året. Da tror jeg du har misforstått.

Du må for all del ikke vente til 1. januar. Da går du jo glipp av 5000 i fradrag på skatten. Du bør sette inn 25 000 i dag og 25 000 1. januar. Så fortsetter du med 1. januar fremover.

Endret av penny_
  • Liker 2
Skrevet

Vedkommende har satt i år, i januar! Men dem påstår at det var noen som leste en artikkel på bankens sider at det er lurt å sette inn i slutten av året! Så hva er lurest!

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Det kommer litt an på. Hvis du har jobbet nok til å dra nytte av skattefradraget burde du fylle opp nå. Hvis ikke kan du like gjerne vente. Generelt er det best å fylle på tidlig på året, med mindre man har en annen sparemåte med bedre rente/mindre risiko.

Skrevet

Se tidligst i året uansett hva, er det best å fylle kontoen!?

Skrevet

Rentene på BSU 2017 kom jo i går, så det er vel for seint å fylle opp kvoten for 2017 nå uansett? Jeg førte ihvertfall over penger for 2018 nå..

Anonymkode: f8f43...690

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vedkommende har satt i år, i januar! Men dem påstår at det var noen som leste en artikkel på bankens sider at det er lurt å sette inn i slutten av året! Så hva er lurest!

Send linken til den siden, for det er nok ikke akkurat det den sier. Hvis du ikke har spart maksbeløpet i 2017, så burde du ha satt det inn så snart som overhodet mulig, men nå er det for sent. Hadde du satt det inn i går, så ville du fått igjen 5000 på skatten neste år. Beløpet for 2018 bør du overføre en gang mellom i dag og 2. januar. Det kommer inn 2. januar uansett. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rentene på BSU 2017 kom jo i går, så det er vel for seint å fylle opp kvoten for 2017 nå uansett? Jeg førte ihvertfall over penger for 2018 nå..

Anonymkode: f8f43...690

Det er for sent fordi de siste dagene i 2017 er lørdag og søndag. 

Endret av penny_
Skrevet

Så om dem setter inn summen i 01.01.2018 er det innafor siden det er første og tidligst i året!?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Så om dem setter inn summen i 01.01.2018 er det innafor siden det er første og tidligst i året!?

Det er nå for sent å sette inn penger for å få skattefradraget for 2017. Penger som settes inn nå vil gå på skattefradraget i 2018

Anonymkode: 21c66...b98

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er nå for sent å sette inn penger for å få skattefradraget for 2017. Penger som settes inn nå vil gå på skattefradraget i 2018

Ok, det er no greit! Men på det nye året, skal man sette inn tidligst mulig, eller bare en dag i januar?

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, det er no greit! Men på det nye året, skal man sette inn tidligst mulig, eller bare en dag i januar?

Hva tror du? 

Hvis du setter det inn 1. januar, så får du renter for 364 dager. Setter du de inn 31. januar så får du renter for 334 dager. Du kan jo prøve å regne ut hva du tjener mest på....

Skrevet

Hallo, jeg spør for noen det er ikke meg!!!

Men da er det greit om man setter dem inn 31/12? Så er dem på nyåret:)

• Liker 1
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Hallo, jeg spør for noen det er ikke meg!!!

Men da er det greit om man setter dem inn 31/12? Så er dem på nyåret:)

Sikker på at du er gammel nok til å være på internett? En kan sette inn penger på BSU når som helst. Jo tidligere de settes inn, jo mer renter vil en få. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...