Gå til innhold

Flere som bor langt unna familien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter jeg fikk barn kjenner jeg et enormt behov for å bo i nærheten av familie. Skulle gjerne flyttet nærmere svigers, men de bor et sted med lang mørketid og i tillegg blir det utrolig langt unna min egen familie, så det går bare ikke. Flytter vi til min familie blir det kjempelangt unna svigers og vi kommer til å se dem sjeldent. Nå bor vi på en måte "midt i mellom" og det er enkelt å fly begge steder. Men kjenner det er så trist at barna mine ikke får vokse opp med besteforeldre, tante, onkler og søskenbarn :(

Flere i samme båt? Vi bor i en kjempefint hus i svært barnevennlig nabolag og det er nok flott å vokse opp her, men vi har jo ingen nær familie i nærheten :( 

Anonymkode: 4c962...fcd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har heller ikke. Både min og mannens familie bor i andre land. Men vi har valgt selv hvor vi skal bo, så det er jo bare sånn. Familien er spredd ut i fire land. :P 

Skrevet

Vi har familien langt unna. Verst kjennes det i julen. Savner å dele god mat og hyggelig samvær, for så å dra hver til sitt. Tenkte lite over det før vi fikk barn, men nå merkes det bedre etter som årene går. Veldig leit.

Anonymkode: 326e4...4b4

Skrevet

Mine foreldre bor 24 timers reise unna og svigers 8-9 timers reise unna. Slik har det vært store deler av barnas oppvekst. Kjedelig, ja, og det krever en del jobbing for at de skal ha et godt forhold til sine besteforeldre. Det har de, heldigvis. Om noen måneder flytter mine foreldre til samme by som oss. Det blir hyggelig.

Skrevet

Vi bor langt unna begges familie. Vi kunne helt klart ønsket at de bodde nærmere, men vi har valgt å bosette oss her og det er på en måte den gyldne middelvei mellom familiene våre. Vi trives her og man kan sjelden få både i pose og i sekk så for oss er dette det riktige valget selv om det betyr mindre tid med familiene våre.

Skrevet

Vi har det på samme måte, langt unna mine foreldre og svigers. Vi har bestemt oss for å flytte til hjemstedet mitt der mine foreldre også bor. Vi gleder oss enormt! Det blir en totalt endret hverdag :)

Anonymkode: 54f0d...ef9

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har det på samme måte, langt unna mine foreldre og svigers. Vi har bestemt oss for å flytte til hjemstedet mitt der mine foreldre også bor. Vi gleder oss enormt! Det blir en totalt endret hverdag :)

Så spennende :) Hvordan er det med jobbmuligheter dit dere flytter? Her vi bor nå kan jeg velge og vrake i jobber, men utvalget vil være svært begrenset dersom vi velger å flytte i retning foreldrene mine. Det taler også imot å flytte.

Skrevet

Jeg kjenner på det selv, men samtidig så har jeg forsont meg med at det er sånn. Både min familie og svigers kommer fra bygda/liten småby, og det er ikke steder jeg er tiltrukket av sånn isolert sett. Kan ikke bo der bare fordi ungene skal ha mye kontakt med besteforeldre heller, vi skal jo ha et tilfredsstillende liv utenom også. Både mannen og jeg har utdannelser som gjør det vanskelig å få spennende jobb på bygda, og vi trives godt med mye kulturtilbud rundt oss i hverdagen. Ser for meg at vi fort hadde gått litt "på veggen" i såpass små samfunn som foreldrene våre lever i.

Løsningen for vår del blir antagelig å kjøpe hytte i nærheten av familien om noen år, når vi har betalt ned litt på boligen vår. Da kan vi tilbringe lengre perioder i ferier der, hvor vi kan ha masse kontakt med familie samtidig som vi har vårt eget sted og kan gå på ski, være i naturen osv. 

Anonymkode: 4ab27...17f

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så spennende :) Hvordan er det med jobbmuligheter dit dere flytter? Her vi bor nå kan jeg velge og vrake i jobber, men utvalget vil være svært begrenset dersom vi velger å flytte i retning foreldrene mine. Det taler også imot å flytte.

Veldig spennende! :) Vi ventet med å bestemme oss til samboeren min fikk jobbtilbud der. Nå har vi sagt opp våre nåværende jobber begge to. Jeg har et noe sjeldent yrke med få stillinger, så for min del ser det dårlig ut med jobb. Mange med mitt yrke jobber privat, så dette er noe jeg undersøker og planlegger nå. Skummelt som pokker, men jeg har troa :)

Skrevet

Vi bor også midt i mellom våre to familier. Ikke flytur men to timers kjøring begge veier. Jeg kunne aldri i verden tenkt meg å bo nærmere for å få mulighet til barnevakt.  Vi har barn i alderen 0-12 år. Trives best for oss selv 🤣

Anonymkode: 10fbe...869

Skrevet

Jeg bor langt fra min familie, og ønsker av forskjellige grunner at mine barn ikke skal vite at det eksisterer besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn på min side. De trenger heller ikke få vite at jeg har vokst opp et annet sted. De eldste vet at jeg gikk på videregående et annet sted, men reagerer ikke på det siden linja jeg gikk på ikke finnes i fylket vi bor i.

Anonymkode: 13a2c...889

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...