AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #1 Skrevet 29. desember 2017 Hei! I januar i fjor så var jeg i London og kjøpte en designer veske, jeg fikk da Tax refund papir på vesken fra butikken jeg handlet på, fikk beskjed om å fylle de inn med riktige opplysninger og kaste de i «postkassen» på Stansted flyplass (reiste derifra). Jeg gjorde selvfølgelig det, men har aldri mottat betaling. Jeg skjønner ikke helt hva son skal gjøres nå og hvem jeg skal kontakte, jeg tenker å ringe butikken å se hva de sier om hva jeg skal gjøre..men problemet er at jeg har fått nye bankkort nå med nytt kortnummer, og på Tax refund papirene står det gamle kort nummeret. Hvor går pengene om de overfører til det gamle kortnummeret? Anonymkode: 280de...e6c
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #2 Skrevet 29. desember 2017 Siden det er så lenge siden er det vel tvilsomt at det er noe å hente. Hele det opplegget der hørtes rart ut for meg. Her i Norge er det jo sånn at du får pengene med en gang når du leverer inn papirer på f.eks Gardermoen. Hvis du ikke har kopier av papirene er det nok ikke noe å gjøre med. Uten dem kan du ikke bevise at du har krav på noe Anonymkode: 85e5e...461
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #3 Skrevet 29. desember 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Siden det er så lenge siden er det vel tvilsomt at det er noe å hente. Hele det opplegget der hørtes rart ut for meg. Her i Norge er det jo sånn at du får pengene med en gang når du leverer inn papirer på f.eks Gardermoen. Hvis du ikke har kopier av papirene er det nok ikke noe å gjøre med. Uten dem kan du ikke bevise at du har krav på noe Anonymkode: 85e5e...461 Hva hørtes merkelig ut? Det er jo sånn det er overalt du reiser utenlands? 😅😂. Var i Milano i påsken og hadde samme opplegg der, men de pengene fikk jeg tilbake etter ca 1.måned. Bare de fra london som er uteblitt. Har spart på alt av kvitteringer. Tror ikke man skal gi opp før man har prøvd, har sendt melding til premier Tax refund nå, så får svar innen 3 dager. Så dette blir nok bra! Man kan faktisk få taxrefund for varer man kjøpte helt tilbake til 2015, så lenge du har levert ark på det:-) Tror du er mindre belært enn meg også, så anbefaler deg å ikke skrive noe mer nå Anonymkode: 280de...e6c 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #4 Skrevet 29. desember 2017 Hvor mye kostet vesken? Sånn ift om det er noe vits å "mase" om noen hundrelapper... Anonymkode: b6d1b...7c8
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #5 Skrevet 29. desember 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye kostet vesken? Sånn ift om det er noe vits å "mase" om noen hundrelapper... Anonymkode: b6d1b...7c8 Skulle få tilbake 590 pund Anonymkode: 280de...e6c
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #6 Skrevet 29. desember 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle få tilbake 590 pund Anonymkode: 280de...e6c Da antar jeg du gikk på rødt gjennom tollen? Eller tenkte du bare at du skulle slippe moms all toghether? Anonymkode: b6d1b...7c8 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #7 Skrevet 29. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da antar jeg du gikk på rødt gjennom tollen? Eller tenkte du bare at du skulle slippe moms all toghether? Anonymkode: b6d1b...7c8 Rødt, men dette er penger England skal tilbakebetale meg fordi jeg ikke skal betale moms der. Nevnte det ovenfor tollen her, de sa at de ikke hadde noe med det å gjøre, og det skulle jeg ta med de. Ringte flyplass, som ba meg kontakte butikk og de ba meg kontakte premier Tax free, så får se hva som skjer nå Anonymkode: 280de...e6c
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #8 Skrevet 29. desember 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva hørtes merkelig ut? Det er jo sånn det er overalt du reiser utenlands? 😅😂. Var i Milano i påsken og hadde samme opplegg der, men de pengene fikk jeg tilbake etter ca 1.måned. Bare de fra london som er uteblitt. Har spart på alt av kvitteringer. Tror ikke man skal gi opp før man har prøvd, har sendt melding til premier Tax refund nå, så får svar innen 3 dager. Så dette blir nok bra! Man kan faktisk få taxrefund for varer man kjøpte helt tilbake til 2015, så lenge du har levert ark på det:-) Tror du er mindre belært enn meg også, så anbefaler deg å ikke skrive noe mer nå Anonymkode: 280de...e6c Hvis du er så himla belært, hvorfor oppretter du denne tråden? Anonymkode: 7af34...973 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #9 Skrevet 29. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rødt, men dette er penger England skal tilbakebetale meg fordi jeg ikke skal betale moms der. Nevnte det ovenfor tollen her, de sa at de ikke hadde noe med det å gjøre, og det skulle jeg ta med de. Ringte flyplass, som ba meg kontakte butikk og de ba meg kontakte premier Tax free, så får se hva som skjer nå Anonymkode: 280de...e6c Nå høres du litt rar ut, eller hva jeg skal si. "Dette er penger England skal tilbakebetale meg fordi jeg ikke skal betale moms der". Akkurat her hadde de Tax free refound, men det er jo ikke sånn at man aldri skal betale moms i utlandet Med det sagt har jeg opplevd å både få tilbake moms og ikke få det tilbake, selv om jeg har sendt inn papirene. Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis du er så himla belært, hvorfor oppretter du denne tråden? Anonymkode: 7af34...973 Haha Enig! Anonymkode: b6d1b...7c8
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #10 Skrevet 29. desember 2017 Hva er vitsen i å spørre dere. Dere ble sikkert bare sjalu fordi jeg hadde råd til å kjøpe en dyr veske, og alt dere tenker på nå er om jeg fortollet varen for å få den inn i Norge. Imens spm mitt var og fortsatt er, hvor lang tid tar det å få pengene fra Tax refund. Dette har jo ikke fortolling i Norge noe med å gjøre? Tenker jeg avslutter samtalen her. Anonymkode: 280de...e6c 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #11 Skrevet 29. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå høres du litt rar ut, eller hva jeg skal si. "Dette er penger England skal tilbakebetale meg fordi jeg ikke skal betale moms der". Akkurat her hadde de Tax free refound, men det er jo ikke sånn at man aldri skal betale moms i utlandet Med det sagt har jeg opplevd å både få tilbake moms og ikke få det tilbake, selv om jeg har sendt inn papirene. Haha Enig! Anonymkode: b6d1b...7c8 Fordi vedkommende ikke en gang vet at man har krav på Tax refund om man overgår en viss sum i utlandet. høres rar ut? Fordi jeg har et krav på et Viss sum penger som jeg betalte for mye i England? Da er du dessverre rare som gir faen i 6000kr Anonymkode: 280de...e6c
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #12 Skrevet 29. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er vitsen i å spørre dere. Dere ble sikkert bare sjalu fordi jeg hadde råd til å kjøpe en dyr veske, og alt dere tenker på nå er om jeg fortollet varen for å få den inn i Norge. Imens spm mitt var og fortsatt er, hvor lang tid tar det å få pengene fra Tax refund. Dette har jo ikke fortolling i Norge noe med å gjøre? Tenker jeg avslutter samtalen her. Anonymkode: 280de...e6c 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fordi vedkommende ikke en gang vet at man har krav på Tax refund om man overgår en viss sum i utlandet. høres rar ut? Fordi jeg har et krav på et Viss sum penger som jeg betalte for mye i England? Da er du dessverre rare som gir faen i 6000kr Anonymkode: 280de...e6c Først er vi misunnelige fordi du mener vi ikke har råd til vesker, og SÅ er jeg rar som gir f... i 6000,- Med det sagt, så tror jeg jeg har mer verdi i klær, vesker og sko enn deg, så blir ikke så lett misunnelig på hva en eller annen på dette forumet mener hun har (for alt jeg vet kan de 590 pundene være 59 pund Anonymkode: b6d1b...7c8 1
mon_nom Skrevet 29. desember 2017 #13 Skrevet 29. desember 2017 (endret) Fikk du papirene stemplet på Stansted eller bare puttet du de i postkassen? Hvis du ikke har gått i vat skranken. Kan du nok se langt etter de pengene. Du skal i utgangspunktet vise det du har kjøpt og kvitteringene på flyplassen de skal stemples/godkjennes før det sendes Endret 29. desember 2017 av Ellendo
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #14 Skrevet 29. desember 2017 3 minutter siden, Ellendo skrev: Fikk du papirene stemplet på Stansted eller bare puttet du de i postkassen? Hvis du ikke har gått i vat skranken. Kan du nok se langt etter de pengene. Du skal i utgangspunktet vise det du har kjøpt og kvitteringene på flyplassen de skal stemples/godkjennes før det sendes I Milano derimot viste jeg frem kjøpene mine, og de ble stemplet. Stansted hadde et annet opplegg Anonymkode: 280de...e6c
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #15 Skrevet 29. desember 2017 5 minutter siden, Ellendo skrev: Fikk du papirene stemplet på Stansted eller bare puttet du de i postkassen? Hvis du ikke har gått i vat skranken. Kan du nok se langt etter de pengene. Du skal i utgangspunktet vise det du har kjøpt og kvitteringene på flyplassen de skal stemples/godkjennes før det sendes På Stansted skal du kun poste Tax refund skjemaene, også stempler de det selv. De hadde ingen skranker for det. Forhørte meg også om det på flyplassen og det er det eneste som står på nettsiden deres også Anonymkode: 280de...e6c
clyde Skrevet 30. desember 2017 #16 Skrevet 30. desember 2017 Jeg har ventet 1,5 år på refund jeg, tror ikke de pengene kommer for å si det sånn
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #17 Skrevet 2. januar 2018 Hm, høres litt for lett ut å jukse med dette opplegget. Ikke TS eller andre som søker refund, men hvis en uærlig sjel har fått tak i nøkkelen til denne postkassa og endrer litt på kontoopplysninger og slikt på noen skjemaer innimellom, har han eller hun en fin liten biinntekt..... Anonymkode: 79762...749
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå