MarianneE Skrevet 29. desember 2017 #1 Skrevet 29. desember 2017 ...spiller ingen rolle sies det. Akkurat denne jula er jeg veldig glad for det. 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #2 Skrevet 29. desember 2017 Det stemmer det!. Det er lov å skeie litt ut i jula. Når det nye året starter, så prøver du deg på en sunnere livstil. Kanskje kutte ut sukker, brød, poteter. Spise masse grønt, bær og sunt fett. Anonymkode: e3872...b0f
Pringle Skrevet 29. desember 2017 #3 Skrevet 29. desember 2017 Selvfølgelig, forutsatt at det du spiser mellom nyttår og jul balanserer det ut. For svært mange skjer ikke dette. Og ideer som dette har en stor del av skylden: 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer det!. Det er lov å skeie litt ut i jula. Når det nye året starter, så prøver du deg på en sunnere livstil. Kanskje kutte ut sukker, brød, poteter. Spise masse grønt, bær og sunt fett. Anonymkode: e3872...b0f Det skaper en forestilling om at man må gis tillatelse til å spise. Man gir seg den tillatelsen selv. Det skaper en forestilling om at å nyte mat fører til at man spinner ut av kontroll. Faktisk er det å tillate seg selv å nyte, det som stopper en fra å spinne ut av kontroll. Å prøve betyr at man ikke tror at man kan styre det selv, og ikke helt tror på at det virker. En livsstil er ikke noe man hopper av og på; en sunn livsstil er fleksibel og lett å holde seg til. Brød og poteter er utmerkede matvarer - det man legger på seg av, er å spise for mye. Det er sukker i frukt og grønnsaker, så man kan ikke kutte ut sukker og ha et sunt kosthold. Det eneste usunne fettet er menneskeskapt transfett, og det er i ferd med å fases ut. 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #4 Skrevet 29. desember 2017 Enig, men jeg skal nok ikke kutte ut verken brød,sukker eller poteter til neste år. Spise mindre sukker er en ting, men poteter og brød er en naturlig del av et balansert kosthold Anonymkode: d379d...ce8 1
MarianneE Skrevet 29. desember 2017 Forfatter #5 Skrevet 29. desember 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer det!. Det er lov å skeie litt ut i jula. Når det nye året starter, så prøver du deg på en sunnere livstil. Kanskje kutte ut sukker, brød, poteter. Spise masse grønt, bær og sunt fett. Anonymkode: e3872...b0f Har en ganske sunn livsstil allerede, har brukt 2017 på å gå ned 23 kilo, men etter jula nå føler jeg at jeg triller litt....
MarianneE Skrevet 30. desember 2017 Forfatter #6 Skrevet 30. desember 2017 20 timer siden, Pringle skrev: Selvfølgelig, forutsatt at det du spiser mellom nyttår og jul balanserer det ut. For svært mange skjer ikke dette. Og ideer som dette har en stor del av skylden: Det skaper en forestilling om at man må gis tillatelse til å spise. Man gir seg den tillatelsen selv. Det skaper en forestilling om at å nyte mat fører til at man spinner ut av kontroll. Faktisk er det å tillate seg selv å nyte, det som stopper en fra å spinne ut av kontroll. Å prøve betyr at man ikke tror at man kan styre det selv, og ikke helt tror på at det virker. En livsstil er ikke noe man hopper av og på; en sunn livsstil er fleksibel og lett å holde seg til. Brød og poteter er utmerkede matvarer - det man legger på seg av, er å spise for mye. Det er sukker i frukt og grønnsaker, så man kan ikke kutte ut sukker og ha et sunt kosthold. Det eneste usunne fettet er menneskeskapt transfett, og det er i ferd med å fases ut. Du har som vanlig mye fornuftig å komme med Prince.
Gjest JeSuisLouise Skrevet 30. desember 2017 #7 Skrevet 30. desember 2017 På 29.12.2017 den 12.32, MarianneE skrev: Har en ganske sunn livsstil allerede, har brukt 2017 på å gå ned 23 kilo, men etter jula nå føler jeg at jeg triller litt.... Så flink du er Jeg vet om veldig mange som har gått opp en del i jula, om det kan være en trøst. Jeg har gått opp 5 kg etter en lang ferie og deretter jul med mye god mat. Er deilig med fri men på en annen side så er det greit med litt hverdag og struktur. Er så lett å småspise i jula..
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #8 Skrevet 31. desember 2017 Dersom man først fråtser i julen tar det ikke lang tid å lage seg en vane der man begynner å spise litt mer enn man pleide. Mange begynner gradvis å spise litt mer etterhvert som de blir eldre, fordi de blir gradvis vant til å spise den ekstra sjokoladen eller lunsjen hver eneste dag. Middagsposjonen blir gradvis liiitt større, man tar 3 sjokoladebiter i stedetfor 2 osv. Anonymkode: 27757...881
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #9 Skrevet 31. desember 2017 Åh jeg har bare spist litt ekstra godteri i jula. Ellers har vi faktisk spist vanlig mat. Brødskiver til frokost og middager med salat osv som vanlig. Eneste gangene vi har spist julemat er når vi har vært bedt bort på middag (julaften etc) Anonymkode: a88b1...e26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå