AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #1 Skrevet 29. desember 2017 Jeg lurer på om andre her i Norge også blir litt oppgitt over alt som blir omtalt som rasistisk. Lakris snop hos europris som måtte bytte for pga. rasistisk. Plaster som hun er "hudfarga" og derfor rasistisk. Bleier som har små grisunger avbildet og er derfor rasistisk for muslimer som ikke vil ha noe med gris å gjøre. Er det kun meg som blir litt oppgitt over hvor lett folk blir krenka og hiver rundt og bruker ordet rasistisk? Jeg er en person som er åpen for alle kulturer, som godtar det meste av (til tider merkelig) oppførsel som stamer av kulturell forskjeller. Jeg har nesten aldri hatt noe rasistisk hat mot noen, men kjenner st jeg av og til blir litt oppgitt over alle disse tullete sakene som dukker opp... 😅 En liten "venting" tråd dette men og et seriøst spm, blir folk faktisk krenket av slikt? At svart lakrissnop er formet som en afrikansk maske (i tillegg til kinesisk og sør-amerikansk), at plaster ikke finnes i flere farger... at grisunger finnes på bleier...? Er dette virkelig et så stort problem? Hadde jeg flytta til et annet land hadde jeg ikke tenkt at det var noe annet en kulturell forskjeller Anonymkode: d05f1...5f3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #2 Skrevet 29. desember 2017 Kulørte er ofte svært mistenksomme rundt motivet til hvite rundt disse tingene på grunn av at gjennom historien har motivet vært å nedgradere og uthenge dem. Så det er nok en del av grunnen til hvorfor de blir sure over disse tingene. Uten det historiske aspektet, tviler jeg på om de hadde brydd seg noe særlig. Anonymkode: 91db7...d99 8
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #3 Skrevet 29. desember 2017 Tenker som den over her. "Minner" fra historien vi mennesker har lagt bak oss igjennom tidene er geunnen til at det reageres fortsatt i dag. Redemption song Old pirates, yes, they rob I Sold I to the merchant ships Minutes after they took I From the bottomless pit But my hand was made strong By the hand of the Almighty We forward in this generation Triumphantly Won't you help to sing These songs of freedom? 'Cause all I ever have Redemption songs Redemption songs Emancipate yourselves from mental slavery None but ourselves can free our minds Have no fear for atomic energy 'Cause none of them can stop the time How long shall they kill our prophets While we stand aside and look? Ooh Some say it's just a part of it We've got to fulfill the Book Won't you help to sing These songs of freedom? 'Cause all I ever have Redemption songs Redemption songs Redemption songs Emancipate yourselves from mental slavery None but ourselves can free our minds Wo! Have no fear for atomic energy 'Cause none of them-a can-a stop-a the time How long shall they kill our prophets While we stand aside and look? Yes, some say it's just a part of it We've got to fulfill the book Won't you have to sing These songs of freedom? 'Cause all I ever had Redemption songs All I ever had Redemption songs These songs of freedom Songs of freedom Anonymkode: 9be3b...c45 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #4 Skrevet 29. desember 2017 Når folk drar frem rasismekortet har de tapt samtalen. Da har de ikke flere konstruktive argumenter. Anonymkode: 8bc52...e43 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #5 Skrevet 29. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker said: Når folk drar frem rasismekortet har de tapt samtalen. Da har de ikke flere konstruktive argumenter. Anonymkode: 8bc52...e43 Er det noe rasistisk så er det noe rasistisk. Helt legitimt å poengtere det. Anonymkode: a22ba...525 8
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #6 Skrevet 29. desember 2017 Just now, AnonymBruker said: Når folk drar frem rasismekortet har de tapt samtalen. Da har de ikke flere konstruktive argumenter. Anonymkode: 8bc52...e43 Vil du utfordre meg? Jeg svarer ikke før i ettermiddag, for nå er jeg så trøtt at øya står i kryss -men jeg lover konstruktive argumenter. Anonymkode: 9be3b...c45
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #7 Skrevet 29. desember 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kulørte er ofte svært mistenksomme rundt motivet til hvite rundt disse tingene på grunn av at gjennom historien har motivet vært å nedgradere og uthenge dem. Så det er nok en del av grunnen til hvorfor de blir sure over disse tingene. Uten det historiske aspektet, tviler jeg på om de hadde brydd seg noe særlig. Anonymkode: 91db7...d99 Arabere har tatt millioner av skandinaviske slaver (og har fremdeles svarte). Arabiske muslimer er likevel blant dem som skriker og krenkes mest. Det tatt i betraktning så skjønner ikke det overdrevne fokuset på "skandinavere er slemme" perspektivet. Anonymkode: b4deb...d16
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #8 Skrevet 29. desember 2017 Jeg har selv vært litt usikker om det faktisk er noen som reagerer på det, fordi fleste utlendere er ganske åpen og jeg tror ikke mine venner hadde brydd seg engang. Jeg synes selv noen ganger så går der langt og, feks. skole som sluttet å syne julesanger fordi andre ikke feirer det osv, men så har mye av problemet også at mange nordmenn respekterer ikke andre kulturer. Husker godt den "Buddhadilla" jenta som ba Kremmerhuset fjerne Buddha statuen som hadde "nazi korset", og det gjorde de faktisk. Som buddhist var det fornærmelse og bli slengt at vår swatstika blir sett som nazi symbol når det kom mye før nazismen. Da min japanske venn var flyktning fikk hun ikke lov å gå med kimono til skolen, fordi det var ikke norsk kleskode. Synes det får begge veier: norske burde lære litt mer om andres kultur, og utlendere må slutte å være sensitivt for minste ting. Det med griselogo på bleien - man kan bare bytte annet merke om man ikke liker det. Anonymkode: e3dff...e78
Gjest Catalina Culès Skrevet 29. desember 2017 #9 Skrevet 29. desember 2017 Ordet blir brukt som hersketeknikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå