Gå til innhold

Hvor mye handler dere for i matvarer?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi er en familie med 3 barn i alderen 1-8 år og bruker ca. 2000 kr i uka på mat og husholdningsvarer (bleier o.l. forbruksvarer)

Dette er ganske mye synes jeg, men hele familien er tynne storspisere og vi har 4-5 måltider pr. dag, så da sier det seg selv av handlekurven blir stor... :o

Hvor mye handler dere for i uka?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Vi er en familie på fire (to voksne og to små barn), og jeg regner vel med at rundt 6000 ligger igjen på Rema (+div andre) i løpet av en mnd, hvis det ikke er noe spesielt som det skal handles inn til... :-? Synes det er mye nok, selv om vi ikke kjøper spesielt dyr mat... Men kunne nok spart litt også hvis jeg gikk inn for det... :wink:

Skrevet

Rundt 6000 (minst) for to voksen og to barn. Prøver å kjøpe inn litt stort og av bra kvalitet å fylle fryseren med på SmartClub eller Nordby (Sverige) når vi får lønn, slik at det blir mest melk og pålegg-handling resten av måneden.

Skrevet

Jeg handler inn stort en gang i uka,og har funnet ut at dette sparer jeg på.Vi er 2 voksne og 1 baby.1 katt og 1 hund.Vi bruker 4500 i mnd.Det er ikke så ille synes jeg.

Koldbruna

Skrevet

Vi er to voksne og et barn og her går det nok en 1500 - 2000 i mat i uka. Ikke røyker vi og ikke drikker vi heller så god mat det unner vi oss. Skjønt jeg synes ikke vi kjøper noe unødvenig jeg da.

Skrevet

Vi er to voksne og bruker ca 5000 i mnd. Dvs omtrent 1250 i uka.

Skrevet

En voksen og to barn to uker i måneden, og kun en voksen de andre to ukene.... Regner med at jeg handler for omtrent kr. 6000 i måneden! Da spiser vi det vi har lyst på, så jeg har mye jeg kan spare på her om jeg må.....! :wink: Frem til jeg eventuelt spare, koser vi oss!! :ler:

Skrevet

800-1000 kroner i uka, for meg, mannen og dyret.

Skrevet

Er to voksne, bruker vel 2500 i mnd. Men studenter da, med studielån som inntekt lærer jeg meg noen sparetriks... ;)

Skrevet

Vi er kun 2 voksne og bruker ca 4500 på dagligvarer i måneden. I tillegg kommer jo utgifter til take-away og restauranter, så mat er en ganske stor utgiftspost hos oss, men ville ikke valgt annerledes :).

Skrevet

Det ligger på ca 6000 for oss også. Vi er fire.

Skrevet
1000-2000' date='- i måneden på 2 voksne.[/quote']

Hvordan klarer dere det? Vi bruker 1000-1500 i uka... Jeg må legge til at vi ikke er spesielt flinke til å planlegge innkjøpene våre da.

Skrevet

Vi har skjerpet oss nå ( i ren pengenød :ler: ), og har satt budsjett på 1000/uke. Vi er to voksne og et barn. Det går bra. Føler ikke engang at vi ofrer noe særlig, selv om vi nesten har halvert matutgiftene våre!

Siam - åssen i huleste greier dere det???

Skrevet
Er to voksne' date=' bruker vel 2500 i mnd. Men studenter da, med studielån som inntekt lærer jeg meg noen sparetriks... ;)[/quote']

Vi er også to voksne og bruker ca 600 kroner uka, dvs ca 2500,- i måneden. Men vi sparer ikke.

Skrevet

Vi er to voksne, og vi ligger på cirka 1000 kr i uka.

Gjest Toro_Jenta
Skrevet

jeg vil også gjerne ha noen sparetriks av siam

Gjest Aurélie
Skrevet

Handler matvarer for 2700-3000 i måneden.

Skrevet

2 voksne og 2 tenåringer + en hund - vi bruker ca. 7.000,- - 8.000,- pr mnd - mye penger, men jeg er ganske nøye med kostholdet og kjøper veldig mye frukt og grønnsaker og mye rent kjøtt.

Jeg lager all maten fra bunnen av - kjøper så og si aldri halvfabrikata :-?

Skrevet

Vi er to voksne og en liten hund og det er nok ingen overdrivelse at vi handler mat og husholdningsartikler for ca. 300 pr. dag, d.v.s ca. 9.000 i måneden.

Dette kunne vi selvfølgelig lett ha halvert, men vi kjøper f.eks. mye ferdige salater og småporsjoner med fersk mat...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...