AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #1 Skrevet 29. desember 2017 Ikke at man nødvendigvis er negativ til seg selv og uff og stønn, men at man sier at "jeg har bare innsett at jeg ikke kan forvente så mye mer, bedre reultat eller at jeg må se realitet i at jeg kan se langt etter dette". Da kan folk si seg enig, de har det litt slik selv lg synes det er fornuftig å ikke ha så høye forventninger til seg selv. Men så er det folk som har veldig høye forventninger til seg selv og faktisk oppnår ting, da får de liksom status og andre sammenligner seg med. Så vil jeg nevne de som har høye mål, men ikke så lett mestrer ting i livet...hvorfor blir disse fort hakkekyllinger? Er det fordi at de blir en trussel mot andre som "konkurrerer" om det samme? Og andre takler dårlig at noen har tro på seg selv? I motsetning til førstnevnte.. for der vil kanskje folk bare være glad for at en person ikke har troen på seg? Anonymkode: 5effd...f8d
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #2 Skrevet 29. desember 2017 Fordi mennesker som forstår begrensningene sine er som regel mer jordnære og enkle å ha med å gjøre, enn de som løper rundt og skryter av seg selv og fokuserer på status Anonymkode: 0a093...5b4 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #3 Skrevet 30. desember 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi mennesker som forstår begrensningene sine er som regel mer jordnære og enkle å ha med å gjøre, enn de som løper rundt og skryter av seg selv og fokuserer på status Anonymkode: 0a093...5b4 Men mange som skryter av seg selv oppnår jo det de vil. De skryter ikke som i at de er best og bedre enn alle andre, men de blir irritert når folk sier at "det klarer jeg ikke" f.eks. Anonymkode: 5effd...f8d 1
puppi Skrevet 30. desember 2017 #4 Skrevet 30. desember 2017 7 hours ago, AnonymBruker said: Men mange som skryter av seg selv oppnår jo det de vil. De skryter ikke som i at de er best og bedre enn alle andre, men de blir irritert når folk sier at "det klarer jeg ikke" f.eks. Anonymkode: 5effd...f8d Er overhodet ikke min erfaring. De innbiller kanskje seg selv at de oppnår ting, eller de «oppnår» kanskje ting ved at folk ikke orker stå imot men bare gir etter (ved uenigheter, diskusjoner etc.) “The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.” ― Charles Bukowski 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #5 Skrevet 30. desember 2017 7 hours ago, AnonymBruker said: Men mange som skryter av seg selv oppnår jo det de vil. De skryter ikke som i at de er best og bedre enn alle andre, men de blir irritert når folk sier at "det klarer jeg ikke" f.eks. Anonymkode: 5effd...f8d Problemet er at det å skryte av seg selv ofte kommer med en irriterende og selvsentrert personlighet. Det er ikke skrytingen som er problemet, det er at hele personligheten er slitsom å være rundt Anonymkode: 0a093...5b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå