AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #1 Skrevet 29. desember 2017 Hei! Er det noen som har prøvd 5:2-dietten og kan fortelle litt om sine erfaringer? Jeg lurer sånn generelt, men også hva dere spiste på fastedagene og hvordan dere la opp treningen rundt de? Jeg er altså ute etter folk som har prøvd den og har erfaring, ikke folk som mener det ene eller det andre. Anonymkode: 1c66a...dd0
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #2 Skrevet 29. desember 2017 Jeg holdt på med 5:2 i 5 måneder for noen år siden. Var inspirert av hvor nytt og magisk denne dietten skulle være og var fast bestemt på å lykkes. Hadde 12 kg å gå ned og gikk ned 3 kg etter 5 måneder. For noen passer denne dietten. Mannen min pleier å naturlig gå lenge mellom måltidene, og han kan gjerne droppe frokost og lunsj og spise en stor middag. Han syns det var superlett. Jeg er en småspiser som aldri hopper over et måltid, så for meg var det veldig krevende å skulle innta så lite som 500 kcal på fastedagene. Det er derfor jeg valgte å avslutte det. Det passet ikke mitt naturlige måltidsmønster. Du spør om trening: jeg trente alltid på fastedagene for å distrahere meg selv. Gikk helt fint mtp energi. Man har jo fulle glykogenlagre. Det mest utfordrende for meg var den gnagende sulten. Syns det var så ubehagelig å gå rundt å være sykt sulten hele tiden, og fikk ikke sove pga dette. Ellers ingen fysiske symptomer. Og jeg tror jeg hadde en tendens til å spise for mye på "spisedagene". Var jo så utrolig sulten! Etterpå har jeg gått ned 10 kg ved å telle kalorier og ha et fast antall kcal per dag. Så dette funker bedre for meg. Anonymkode: 44ca3...5a6
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #3 Skrevet 29. desember 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg holdt på med 5:2 i 5 måneder for noen år siden. Var inspirert av hvor nytt og magisk denne dietten skulle være og var fast bestemt på å lykkes. Hadde 12 kg å gå ned og gikk ned 3 kg etter 5 måneder. For noen passer denne dietten. Mannen min pleier å naturlig gå lenge mellom måltidene, og han kan gjerne droppe frokost og lunsj og spise en stor middag. Han syns det var superlett. Jeg er en småspiser som aldri hopper over et måltid, så for meg var det veldig krevende å skulle innta så lite som 500 kcal på fastedagene. Det er derfor jeg valgte å avslutte det. Det passet ikke mitt naturlige måltidsmønster. Du spør om trening: jeg trente alltid på fastedagene for å distrahere meg selv. Gikk helt fint mtp energi. Man har jo fulle glykogenlagre. Det mest utfordrende for meg var den gnagende sulten. Syns det var så ubehagelig å gå rundt å være sykt sulten hele tiden, og fikk ikke sove pga dette. Ellers ingen fysiske symptomer. Og jeg tror jeg hadde en tendens til å spise for mye på "spisedagene". Var jo så utrolig sulten! Etterpå har jeg gått ned 10 kg ved å telle kalorier og ha et fast antall kcal per dag. Så dette funker bedre for meg. Anonymkode: 44ca3...5a6 Så utfordringen og det som gjorde at det ikke funket for deg var fastingen? Jeg vurderer å prøve den, nettopp fordi jeg vet at jeg klarer å gå relativt lenge uten å spise, og dermed tror jeg at den delen skal gå bra. Du ble altså ikke sliten og dårlig etter trening på fastedager? Er nemlig det jeg er litt skeptisk til, at det vil påvirke treningen negativt. Anonymkode: 1c66a...dd0
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #4 Skrevet 29. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du ble altså ikke sliten og dårlig etter trening på fastedager? Er nemlig det jeg er litt skeptisk til, at det vil påvirke treningen negativt. Anonymkode: 1c66a...dd0 Jeg pleiede å yte bedre på fastedagene fordi jeg brukte trening som en en distraksjon og hadde mer motivasjon til å holde på lenger. Overhodet ikke sliten og dårlig. Man har jo som sagt masse lagret energi i kroppen om man spiste godt dagen før. Men om du velger å faste to dager på rad så er det mulig du vil kjenne det. Men ikke på dag 1. Prøv og se. Utfordringen for meg var sulten. Taklet ikke å gå så mange timer uten mat. Må vite at neste måltid er om maks 4 timer Anonymkode: 44ca3...5a6
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #5 Skrevet 29. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg pleiede å yte bedre på fastedagene fordi jeg brukte trening som en en distraksjon og hadde mer motivasjon til å holde på lenger. Overhodet ikke sliten og dårlig. Man har jo som sagt masse lagret energi i kroppen om man spiste godt dagen før. Men om du velger å faste to dager på rad så er det mulig du vil kjenne det. Men ikke på dag 1. Prøv og se. Utfordringen for meg var sulten. Taklet ikke å gå så mange timer uten mat. Må vite at neste måltid er om maks 4 timer Anonymkode: 44ca3...5a6 Sant det Og det er vel anbefalt å ikke ha de fastedagene etter hverandre, så det blir nok ikke et problem. Jeg kan gå mange timer fra jeg står opp til jeg først spiser. Er om kvelden jeg oftest merker trangen til mat, og da er det viktig å ha noe å gjøre og å legge seg tidlig har jeg forstått. Også er det jo det å spise næringsrikt de andre dagene, slik at man, som du sier, har noe å gå på på fastedagene. Anonymkode: 1c66a...dd0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå