AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #1 Skrevet 28. desember 2017 Hei! Har noen her erfaring og tanker om en operasjon av ganglion i håndleddet? Er dette noe du vil anbefale, hvor store var smertene du hadde før operasjonen, og hvordan ble et eventuelt arr? Anonymkode: 00c01...5cb
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #2 Skrevet 29. desember 2017 jeg tok den operasjonen i 2008, og har fremdeles ganglion og smerter. de siste årene har denne operasjonen vært frarådet, tror jeg. men snakk nøye med legen om dette; ikke hør på KG Anonymkode: 89f67...aa8 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #3 Skrevet 29. desember 2017 Jeg har en ganglion på håndleddet som har vokst seg ganske stor. Snakket med legen min om det og han sa at man ofte prøvde å tømme den først, men at det garantert kommer igjen. Men det kommer jo an på hvor fort den vokser da, min vokser sakte. Hvis man skal fjerne den så må det utføres av en håndkirurg og kirurgen må være nøye på å fjerne hinnen den vokser i, ellers så kommer den igjen. Ikke alle kirurger var like flinke til det sa legen min. Noen tok veldig lett på det. Hvis den er smertefull så må man jo gjøre noe. Jeg får vondt innimellom, det stråler ut fra den og rundt den liksom. Men hittil så er det ikke så veldig vondt at jeg gjør noe med det. Da må det være for kosmetiske årsaker, for det er jo ikke pent med en stor kul på håndleddet. Anonymkode: 05141...292 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #4 Skrevet 29. desember 2017 Jeg har nettopp fjernet en slik. Min var ikke så synlig utenpå fordi den visstnok lå ganske dypt, men jeg hadde mye smerter. Kunne ikke lene/støtte meg på hånden, og spesielt bevegelser som involverte bakoverbøy av håndleddet var smertefullt. Arret mitt er lite (sydde 3 sting), men foreløpig ganske rødt siden det er så kort tid siden operasjonen. Jeg er glad jeg ble operert, men er spent på om den kommer tilbake.. Anonymkode: f30ed...11c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå