Gå til innhold

Begynne med hjemmetrening, hvor tunge manualer bør jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trente en del styrke før, men de siste to årene har prioriteringene vært på annet hold. Nå er jeg alene med lite barn og ønsker å begynne å trene hjemme på stua. Ser litt på manualsett til å adde litt ekstra vekt på øvelsene, men hvor mange kg bør jeg gå for? Noen anbefalinger?

Anonymkode: f8ef3...b2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får kjøpt manualkoffert med opp til 7-10 kg på hver manual. Det er jo ikke all verdens, men spørs hvilken øvelser du skal ta. Jeg hadde curlstang før, den veide 6-7 kg i seg selv og kom med skiver på 2,5-5 kg. Kan anbefales! Kettlebells er også greit til beinøvelser som knebøy, markløft, utfall og swings. Skal du gå for kettlebells ville jeg kjøpt 3 stk i varierende tyngde. Feks 12, 16 og 24 kg. Men det koster jo litt, du kommer i første omgang langt med manualkofferten :) 

Anonymkode: 7efad...8d2

Skrevet

Manualkoffert er veldig lettvint å ha, da kan du variere vekten alt ettersom. Når det gjelder antall kilo, så ville jeg tatt det etter hvor mye du klarer løfte. ta litt mindre enn det du ikke klarer løfte, vanskelig for oss å vite hva det blir

Anonymkode: b38ed...3fe

Skrevet

Hvis du kan bore og skru i taket er det et godt tips med en Redcord minimaster. Du skrur et par solide kroker i taket, så fester du tauene i dem når du skal trene. Belastningen varierer du ved å justere vinkelen.

• Liker 1
Skrevet

Støtter @Wiggins forslag. Jeg hengte en sånn i taket for et halvt år siden, og er kjempefornøyd!  😊 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...