Gå til innhold

Le bureau

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått med seg denne fantastiske, franske spionserien? Tre sesonger ligger ute på nrk.no. Anbefales på det sterkeste! 

Anonymkode: 9fce1...158

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når går den på TV?

Anonymkode: 5f42b...93d

• Liker 1
Skrevet

Har "sett den", men ikke sett den, hahha. 

Vurderer å sette meg ned en dag og se 3-4 episoder hvis jeg liker den. Er akkurat min smak tror jeg, og jeg er stor fan av det franske språket (selv om jeg ikke skjønner et ord).

Anonymkode: e1e7c...c6f

Skrevet

Tror ikke det er en serie for alle, for den er jo ganske treg og uten noe særlig "action", men jeg er helt enig i at den er kjempe bra, uten at jeg helt klarer å sette fingeren på hva som var så bra med den. 

Linker for de som skulle være interesserte : 

Stiller meg også bak - 

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anbefales på det sterkeste! 

:)

Skrevet
2 timer siden, Beeblebrox skrev:

Tror ikke det er en serie for alle, for den er jo ganske treg og uten noe særlig "action", men jeg er helt enig i at den er kjempe bra, uten at jeg helt klarer å sette fingeren på hva som var så bra med den. 

Linker for de som skulle være interesserte : 

Stiller meg også bak - 

:)

Jrg synes det er dritspennende, selv om det ikke er pang pang-action. Synes faktisk ikke den er så treg heller, for det ligger alltid en uhyggelig spenning i hvem som vet hva, hvem som har kontakter med flere, hvem man kan stole på, hvordan man går frem i etterretning og hva neste trekk blir. 

• Liker 2
Skrevet
På 29.12.2017 den 22.24, AnonymBruker skrev:

Jrg synes det er dritspennende, selv om det ikke er pang pang-action. Synes faktisk ikke den er så treg heller, for det ligger alltid en uhyggelig spenning i hvem som vet hva, hvem som har kontakter med flere, hvem man kan stole på, hvordan man går frem i etterretning og hva neste trekk blir. 

Jeg synes også serien er spennende og veldig bra, men jeg tror nok det er en del denne serien blir litt i tregeste laget for, som sagt. Historie/handling beveger seg relativt sakte (iaf. per min definisjon) Og det er det ikke alle som er #1-fan av.

Eneste måten å finne ut av om man liker den er jo å gi den en sjanse. Og siden den er tilgjengelig gratis på NRK burde jo ikke den sjansen koste en for mye.

• 3 uker senere...
Skrevet

Fantastisk! Skikkelig hekta.

er det sånn i virkeligheten også? Blir så fascinert og nysgjerrig og litt skremt

Anonymkode: 901be...1ae

• Liker 4
Skrevet
På 21.1.2018 den 20.56, AnonymBruker skrev:

Fantastisk! Skikkelig hekta.

er det sånn i virkeligheten også? Blir så fascinert og nysgjerrig og litt skremt

Ja, det er det. Bl.a. fransk etterretning har gått ut og sagt at serien ligger veldig tett opp til hvordan det er i virkeligheten.

• Liker 3
Skrevet

Har prøvd å se første episode to ganger nå, men ja, det er litt treg handling, og jeg faller av. Men skal gi den en siste sjanse sidene dere skryter sånn av den :)

Anonymkode: 40df7...e90

Skrevet
På 23.1.2018 den 22.02, AnonymBruker skrev:

Har prøvd å se første episode to ganger nå, men ja, det er litt treg handling, og jeg faller av. Men skal gi den en siste sjanse sidene dere skryter sånn av den :)

Serien tar seg kraftig opp i sesong 2 og 3. 

Anonymkode: 2917b...ee5

• Liker 2
Skrevet

Noen som vet når Sesong 4 kommer?

Anonymkode: 8ee5c...3dd

Skrevet

Har sett de fem første episodene av sesong 1 nå. Blir litt lei av av at det er menn i nesten alle rollene, og alle disse mennene er så like utseendemessig at det vanskelig å skille dem fra hverandre. Nesten helt like menn i dress som prater og prater og prater.. Kun to sentrale kvinneroller i sesong 1, og de ser man relativt lite til. Vet ikke om jeg orker å slite meg gjennom sesong 1 fordi serien "tar seg kraftig opp i sesong 2 og 3" (hva nå det enn må bety).

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Har sett de fem første episodene av sesong 1 nå. Blir litt lei av av at det er menn i nesten alle rollene, og alle disse mennene er så like utseendemessig at det vanskelig å skille dem fra hverandre. Nesten helt like menn i dress som prater og prater og prater.. Kun to sentrale kvinneroller i sesong 1, og de ser man relativt lite til. Vet ikke om jeg orker å slite meg gjennom sesong 1 fordi serien "tar seg kraftig opp i sesong 2 og 3" (hva nå det enn må bety).

Åh....der bekreftet du mine fordommer mot Franske filmer og serier, de bare prater! Og det på Fransk...

Anonymkode: 675f4...b40

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du sett den samme serien som meg? Det er flere kvinner i sentrale roller, men at det er overvekt av menn er naturlig, siden den type tjeneste er mannsdominert. Serien har fått gode kritikker for å være realistisk, og den har nerve selv om det ikke er eksplosjoner, dramatiske biljakter og drap annethvert minutt. De filmene finner du drøssevis av ellers.

• Liker 7
Skrevet

De som synes det går sakte, savner dere action og pang pang pang? Jeg synes det var spennende fra første stund. Spenningen er i det psykologiske spillet mellom disse menneskene som «bare prater og prater». 

• Liker 4
Skrevet

Synes også det er drivende spenning hele tiden.

er dessuten flere sentrale kvinner? 

Marina, Marie Jeanne, nadia  er alle store sentrale karakterer.

• Liker 2
Skrevet
På 26. januar 2018 den 5.11, AnonymBruker skrev:

Noen som vet når Sesong 4 kommer?

Leste At det holdes på med filming nå hvertfall 

Skrevet
På 28.1.2018 den 9.44, AnonymBruker skrev:

De som synes det går sakte, savner dere action og pang pang pang? Jeg synes det var spennende fra første stund. Spenningen er i det psykologiske spillet mellom disse menneskene som «bare prater og prater». 

Det var da en litt fordomsfull kommentar. Jeg kan imidlertid bare snakke for meg selv, og jeg er ikke spesielt opptatt av actionfilmer og -serier eller det du kaller "pang pang pang"..

Forstår deg slik at du opphøyer deg selv til en slik som forstår "det psykologiske spillet", og de som synes serien er uspennende eller går sakte da ikke forstår "det psykologiske spillet" - altså er litt dummere enn deg, er det det du mener?

Jeg synes serien virker noe oppskrytt. 

• Liker 3
Skrevet

Kjempebra serie :) 

Anonymkode: 7ccaa...164

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...