Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2005 #1 Del Skrevet 3. februar 2005 Er det sor prisforskell på malingen? Hvor me koster glassene? Eks.Gull dyrt? tenger jeg mange farver? Hva koster "pennene"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mulle7 Skrevet 3. februar 2005 #2 Del Skrevet 3. februar 2005 Vet jo ikke hvor du bor? Det enkleste er vel å forhøre seg hos nærmeste utsalgssted. Mener du den type farge som herdes i vanlig steikeovn? Mener det koster rundt 25 kr. per farge av den typen, men er ikke sikker. I utgangspunktet kommer du langt med primærfargene rødt, blått og gult (som som kjent kan blandes til alle andre farger!), i tillegg til kanskje hvitt for å lysne fargene. Du kan sikkert bruke mye forskjellig av glass. Jeg kjøpte i samme butikk som jeg kjøpte farger. Fikk da på tilbud store, kraftige rødvinsglass av litt rustikk type til kr. 20 pr. stk som jeg syntes var flotte! Kjøpte også noen små drammeglass til 10 kr. stk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nallemaja Skrevet 6. februar 2005 #3 Del Skrevet 6. februar 2005 de vanlige flaskene med glassmaling koster ca 40 kroner+/-. lurt å kjøpe relieffliner i sort, sølv eller gull også. De har masse tøffe glass på butikker som Nille o.l, og der får du en pakke med 3,4 eller 6 vinglass til en 50-lapp eller noe sånt. De har jo også glass på andre slike krimskrams-billigbutikker. det er billigere enn å kjøpe i hobbybutikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dudell Skrevet 12. februar 2005 #4 Del Skrevet 12. februar 2005 Har flere forskjellige typer maling. Pennene koster ca 35-40 kr Det ligger vel på noe sånn for et glass også. Men dersom du har en clas Ohlson- butikk i nærheten, så er det litt billigere for den typen de har der (både dekkende og gjennomsiktig) Enig med tidligere svar. Kjøp først av primærfargene. Har malt en del fat selv, det er skøy. Ellers synes jeg det er veldig fint å ta et litt stort rødvinsgalss. Ha litt maling inni glasset. Vugg malingen litt frem og tilbake, slik at det ser ut som har runnet oppover kantent. ta relliefliner utenpå, og la streken følge mønsteret på glasset. Pynt med et fint bånd... vips dekorativt te-lysglass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 12. februar 2005 #5 Del Skrevet 12. februar 2005 Vil ikke anbefalle de pennene.. Synes det ble ugjevnt. Mye pener med pensel.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesten Skrevet 13. februar 2005 #6 Del Skrevet 13. februar 2005 ja, men de er ganske bra om du skal skrive noe, eller tegne konturer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesten Skrevet 13. februar 2005 #7 Del Skrevet 13. februar 2005 ja, men de er ganske bra om du skal skrive noe, eller tegne konturer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 14. februar 2005 #8 Del Skrevet 14. februar 2005 Hvilken temperatur brenner dere på da? Flere år siden sist jeg holdt på med det der, så jeg har glemt det :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dudell Skrevet 14. februar 2005 #9 Del Skrevet 14. februar 2005 Hvilken temperatur brenner dere på da? Flere år siden sist jeg holdt på med det der' date=' så jeg har glemt det :-?[/quote'] Det varierer litt på de ulike merkene. Men de fleste skal brennes på 135-140 grader i en 35 til 40 minutter. De fleste boksene er merket med tid og temperatur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlips Skrevet 16. februar 2005 #10 Del Skrevet 16. februar 2005 Hei, jeg liker å male en del på glass. Har blitt noe inspirert av dama som driver egen butikk på Arkaden(i Oslo). Jeg maler litt på samme måte som henne. Bruker blant annet granittfarger, de gir meget bra resultat. Jeg bruker maling som er i små tubeflasker, fås kjøpt på hobbybutikken. Ellers små og tynne pensler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå