Evseto Skrevet 28. desember 2017 #1 Skrevet 28. desember 2017 Elsket denne filmen da jeg var liten, men husker ikke tittel. Skulle så gjerne fått tak i den på et vis. Kan noen hjelpe? Har googlet alt som googles kan uten resultat. Film: Liten foreldreløs jente får flytte inn hos rik (onkel?). Tror onkelen er en businessmann som ikke er særlig interessert i å ha barn. Kjøper seg fri ved å gi jenta alt mulig. Får sitt eget rom overfylt med leker, bamser, en diger seng etc., blir bestevenn med tjenere/kokker, finner på masse sprell. Huset er digert med fontener utenfor, svært kjøkken som de lager bursdagskake på etc. Jeg tror jenta lager så mye trøbbel at hun må flytte, men det ender bra, og hun får komme tilbake til slutt. Ringer det noen bjeller hos noen? Filmen må være fra 80-tallet, kanskje tidlig 90-tall.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #5 Skrevet 28. desember 2017 Må jo være "Annie" du mener tenker jeg, en veldig kjent musikal som handler om en foreldreløs jente som bor på barnehjem og en rik mann som vil gjøre en "god gjerning for folket" og vil gi et foreldreløst barn en jul dynket i gaver og mat og opphold på hans "mansion". Han bryr seg egentlig ikke, gjør det for ryktet utad, helt til han møter henne og hun hjelper ham ut av sin triste ensomme depresjons-tilværelse. Lederen av barnehjemmet er en gammel heks og prøver å lure rikingen for penger ved hjelp av et par andre folk når han forsøker å hjelpe Annie med å finne foreldrene sine. På slutten av filmen adopterer rikingen Annie, og hun tar med gatebikkja hun ble venn med tidligere og flytter inn i hans "mansion" for godt. Lyder kjent? https://www.google.no/search?&client=ms-android-huawei&hl=en-US&ie=UTF-8&source=android-browser&q=annie&gfe_rd=cr&dcr=0&ei=RX9FWuW2PKKr8weIqrnYCg Anonymkode: d69cd...dfb
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #6 Skrevet 28. desember 2017 Haha, der var vi fire som svarte på rappen gitt! Anonymkode: d69cd...dfb
Mynona Skrevet 28. desember 2017 #8 Skrevet 28. desember 2017 7 minutter siden, Mynona skrev: Curly Sue? Hørtes veldig sånn ut. Leste nettopp på imdb om denne, trekker det tilbake. Jeg husket tydeligvis ikke så mye fra den filmen som jeg trodde
Evseto Skrevet 29. desember 2017 Forfatter #9 Skrevet 29. desember 2017 Takk for svar, men nei, det er ikke Annie 😉 Det er ikke en musikal, og den er mye mindre kjent enn Annie. Jenta i filmen minner mer om Curly Sue, men det er ikke den heller. Håper noen husker hvilken film jeg mener 😇🤗
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #10 Skrevet 29. desember 2017 Okei. Nei da vet ikke jeg. Fant denne lista for filmer om foreldreløse, kan hende du finner den her? http://www.imdb.com/search/title?genres=family&keywords=orphan&sort=moviemeter&title_type=feature Anonymkode: d69cd...dfb
Hanne67 Skrevet 7. januar 2018 #12 Skrevet 7. januar 2018 Alt tyder på at det er Annie synes jeg da. Kamilla og Tyven er også en mulighet, men får det ikke til å stemme med mye av det du skriver.
Evseto Skrevet 7. januar 2018 Forfatter #13 Skrevet 7. januar 2018 Nei, det er ikke Annie 😉 Har sett Annie mange ganger, og den er helt anderledes enn den filmen jeg tenker på. Liten jente, stort hus, mye luksus, lager bursdagskake med masse krem og tyggegummikuler, blir venn med tjenere/personell.. jenta er veldig søt husker jeg. Tror hun har langt krøllete hår. Det er ikke en musikal. Føler tittelen kan hete noe med "little". Barnefilm, ikke noe kinofilm. Sikkert en b-film som kom rett på video.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #14 Skrevet 7. januar 2018 Den hemmelige hagen Curly Sue Anonymkode: 18fb9...325
Gjest Solstråletårer Skrevet 7. januar 2018 #15 Skrevet 7. januar 2018 Bodde hu på et hotell . Eloise eller noe. Husker det vsr en film eller seier om hu. Foreldreløs. Men flyttet til sin ukjente onkel som eide et dyrt hotel. Hadde et kjæledyr ( skilpadde) ble kjent med tjenere og gjester på hotellet?
Evseto Skrevet 7. januar 2018 Forfatter #16 Skrevet 7. januar 2018 Hmm..kanskje?! Det kan ha vært et hotell ja 😀 Det må jeg sjekke!!
Evseto Skrevet 7. januar 2018 Forfatter #17 Skrevet 7. januar 2018 Minnet veldig om Eloise på Plaza, men det er ikke den heller. Den kom i 2003, og da var jeg voksen..Må ha blitt utgitt på 80-tallet den jeg tenker på 😉
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #18 Skrevet 7. januar 2018 Mere du husker? Anonymkode: b8c48...859
Evseto Skrevet 7. januar 2018 Forfatter #20 Skrevet 7. januar 2018 Nei, husker ikke mer.. men minner veldig om den der Eloise som ble nevnt tidligere. Problemet er at den ble utgitt i 2003, og det er minst 15 år for seint.. kan det ha vært en tilsvarende film som ble laget tidligere??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå