Gjest syltetøy Skrevet 3. februar 2005 #1 Skrevet 3. februar 2005 Hva betyr det når en av vennene dine sier til deg at han har vært betatt av deg og forelsket i deg? Nå når begge to er i faste forhold? har det noe betydning, eller har han bare ikke tort å si noe før nå? Jeg har en liten teori om at selv om man finner "den rette", en person som man kommer til å dele resten av livet med, si vil du (alltid) ha en annen person på netthinna. Å jeg tror grunnen til at denne personen er på netthinna, er fordi dette er den personen du ville ha, men aldri fikk, eller den personen du fikk, men som det ikke gikk.. (altså det trenger ikke være en eks engang) Kan man kalle dette utroskap? Beklager om innlegget er litt slurvete skrevet, er litt i villrede fortida..
Gjest Seleena Skrevet 3. februar 2005 #2 Skrevet 3. februar 2005 Spørs kor langt du vil med det. Klarer du ikkje å tenkjer på noko anna enn nettopp denne mannen, og ikkje gledar deg over det forholdet du har i dag, så bør du tenke på kven du vil ha.... Det er naturlig å bli betatt av andre, sjølv i eit fast og godt forhold, men ein må vite kor grensa går! Også følelsemessig! Meinar no eg!
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2005 #3 Skrevet 3. februar 2005 Man kan bli betatt av mange i løpet av livet, i alle aldre. Også sine venner. Så bare ta det med ro. Når han har fortalt dette til deg, er trollet kommet ut av skapet, og han kommer snart (eller har gjort det) over sin "betatthet" til deg. Se det som en tillitserklæring fra en venn.
Gjest gjest 0 Skrevet 3. februar 2005 #4 Skrevet 3. februar 2005 Hmmm Jeg har en på netthinnen som sikkert alltid vil være der... Min første store forelskelse som jeg aldri fikk, men som jeg fremdeles har sporadisk kontakt med. (møtes på butikken, fester osv) Jeg synes ikke jeg er utro av den grunn, det er kanskje litt dårlig gjort, men jeg kan desverre ikke styre det. Men jeg ville vel blitt veldig såret hvis jeg fant ut at kjæresten min gikk rundt å tenkte på en annen.. Pam
Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2005 #5 Skrevet 4. februar 2005 Den man aldri fikk vil alltid være spesiell: Man har et drømmebilde av hvor fint det kunne vært som ikke blir besudlet av sure sokker, uenigheter og annet som kommer og ødelegger bildet av dem man fikk Han jeg aldri fikk var en tidligere kollega som ble en nær venn som utviklet varme følelser for. Dette var gjengjeldt. Siden vi var gift på hver vår kant ble det aldri noe av. Jeg er nå skilt og har senere møtt min nåværende samboer. Har fortsatt kontakt med han jeg aldri fikk. Han er forsatt en "soulmate" og jeg smårødmer og smiler når jeg tenker på han, MEN jeg ville aldri byttet ut han med samboern for jeg vet at glansbildet ville fått noen riper etterhvert - det er uunngåelig. Derfor har han en plass i hjertet som er hans og alltid vil være det, men han er på ingen måte truende overfor samboern. Jeg tar han frem og tenker på han innimellom bare
Gjest gjest1 Skrevet 4. februar 2005 #6 Skrevet 4. februar 2005 Jeg tror det er helt normalt å tenke på den man aldri fikk. Selv har jeg det sånn med 2 karer. Den ene er min første kjærlighet som var veldig intens og langvarig. Han har jeg møtt igjen siden ungdommen (før jeg møtte min utvalgte) og ting var rimelig intenst mellom oss men det ble aldri oss, hverken som par eller bare seksuelt.....så ja - han lurer jeg litt på noen gangen. En annen kar var en jeg var forelsket i tidlig i 20-årene. Jeg så han for meg som en-man-kan gifte-seg-med men her ble det heller aldri noen ting, ikke så mye som et kyss en gang. Så jeg tenker vel egentlig mest for meg selv at "bildene" jeg har av disse personene er nok ikke helt riktige i forhold til hvordan de egentlig er...men det er da lov til å dagdrømme seg litt bort en gang i blandt? Syns ikke dette kan ses på som "utroskap" selv om jeg er i ett forhold. Tanker er det vel lov å ha men kanskje lurest å holde disse "søte drømmene" for seg selv
Gjest Glad Skrevet 4. februar 2005 #7 Skrevet 4. februar 2005 Hva betyr det når en av vennene dine sier til deg at han har vært betatt av deg og forelsket i deg? Nå når begge to er i faste forhold? har det noe betydning, eller har han bare ikke tort å si noe før nå? Jeg har en liten teori om at selv om man finner "den rette", en person som man kommer til å dele resten av livet med, si vil du (alltid) ha en annen person på netthinna. Å jeg tror grunnen til at denne personen er på netthinna, er fordi dette er den personen du ville ha, men aldri fikk, eller den personen du fikk, men som det ikke gikk.. (altså det trenger ikke være en eks engang) Kan man kalle dette utroskap? Beklager om innlegget er litt slurvete skrevet, er litt i villrede fortida.. Hvorfor skriver du 'denne personen du ville ha, men som du aldri fikk' Har ikke denne personen fortalt deg at han er forelsket i deg da? Send ham en sms, bare for å si hei Jeg har en god følelse av at det nok kommer til å ordne seg skal du se Når det gjelder utroskap synes jeg ofte vi feil definerer dette. Vi tror ofte utroskap er noe som omhander 2 personer, eller 3 - men jeg synes ikke det. Utroskap for meg er når jeg ikke er tro mot meg selv. Du må grave i deg selv, og ikke være redd for å fortelle hvordan ting er til den personen du tenker på. Du vet godt at han ville lytte til hva du har å si, ikke sant? Han har jo gjort det før Prøv.
Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2005 #8 Skrevet 4. februar 2005 Det der er nok ikke unormalt. Her i huset har vi en hver på netthinnen faktisk, vi. Jeg har en tidligere samboer, han har en utenlandsk ferieflørt. Og vi er så åpne om det at vi vet om hverandres. Det betyr ikke at man har planer om å forlate det man er i til fordel for noe annet. Tanker er ikke så lett å kontrollere, og jeg kaller det definitivt ikke utroskap, nei.
*Heidi* Skrevet 4. februar 2005 #9 Skrevet 4. februar 2005 Jeg tror man lurer seg selv litt, fordi når spenningen legger seg litt med "the one" kan man begynne å tenke litt tilbake, mye fordi det er så spennende. Fordi man tenker vell aldri slik tilbake,i begynnelsen av forholdet med "the one". Tror ingen innerst inne vil bytte ut den dype og gode kjærligheten man har med den man velger å dele livet med, men at de fleste syns det er spennede å tenke på det.. og skape en lengsel som egentlig ikke er der,men alikevell virker så sterk.. hvis dere skjønner hva jeg mener..ikke så lett å forklare
Gjest happyending Skrevet 4. februar 2005 #10 Skrevet 4. februar 2005 De fleste har vel en boo, en person som de alltid vil ha bakerst i huet.. Jeg har ingen sånne "soulmates som jeg aldri fikk" i grunnen og jeg håper ikke kjæresten min har heller.. I såfall orker jeg ikke å vite om det merker jeg...
smidja Skrevet 4. februar 2005 #11 Skrevet 4. februar 2005 Tror de aller fleste har noen de tenker på og "tar frem" noen ganger... Nei, det er ikke utroskap og ikke noe å ha dårlig samvittighet for. Tanker kan man heller ikke styre, men det kan man med handlinger. Jeg ville tippet at han var forelsket i deg og tør si det nå, men det vet man jo aldri. Kan jo hende han er det ennå
Gjest Kaffegjesten Skrevet 4. februar 2005 #12 Skrevet 4. februar 2005 Som regel er drømmen(også h*n du aldri fikk) mye bedre enn virkeligheten - så problemfri og deilig. De fleste drømmer blir anderledes når man våkner og må leve livet på ordentlig, men tanken ...........den var fin. PS. Kanskje ved å se deg rundt, kanskje til og med din egen kjæreste er drømmen - med stor D - det er bare du som ikke har oppdaget det og utviklet det riktig? Kan hende. Mange oppdager hva de hadde da det var for sent.DS
*Heidi* Skrevet 4. februar 2005 #13 Skrevet 4. februar 2005 there's always that onepersonwho will always have your heart..
smil Skrevet 4. februar 2005 #14 Skrevet 4. februar 2005 Du må for all del ikke gjøre som en rådet deg til her, å sende ham en sms eller ta kontakt på annen måte. Hold deg til det rent vennskapelige. Forelskelsen går nok over av seg selv, bare du lar være å gi den næring. Ikke gjør noe som han du har et forhold til nå, ikke kan få vite.
Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2005 #15 Skrevet 4. februar 2005 Hva betyr det når en av vennene dine sier til deg at han har vært betatt av deg og forelsket i deg? Nå når begge to er i faste forhold? har det noe betydning, eller har han bare ikke tort å si noe før nå? Jeg har en liten teori om at selv om man finner "den rette", en person som man kommer til å dele resten av livet med, si vil du (alltid) ha en annen person på netthinna. Å jeg tror grunnen til at denne personen er på netthinna, er fordi dette er den personen du ville ha, men aldri fikk, eller den personen du fikk, men som det ikke gikk.. (altså det trenger ikke være en eks engang) Kan man kalle dette utroskap? Beklager om innlegget er litt slurvete skrevet, er litt i villrede fortida.. Tanken på et helt harem med menn er fin, men jeg trur ikke det lar seg realiseres i virkeligheta. (menn er så sære...) Jeg er kommet over mine ekser, tror jeg. Klart jeg tenker på dem og lurer på om de har det bra, men jeg er ikke klar for å gå tilbake til noen av dem.
glaciera Skrevet 4. februar 2005 #16 Skrevet 4. februar 2005 Utroskap er å innlede en fysisk relasjon med en annen - man må da for GUds skyld få ha tankene sine i fred! Å dagdrømme er jo ikke det samme som å planlegge! Det er en illusjon å tro at man skal gå gjennom hele livet uten å få gode følelser for noen andre enn partneren nå og da. Det avgjørende er såklart å la det bli med tankene! En dagdrøm plager deg aldri med skittentøyvask og promping under dyna (En dagdrøm kommer heller ikke og henter deg på bussen når det striregner og du har mye å bære på, eller tar gulvvasken fordi han vet at du hater det...)
Gjest ikke logget inn Skrevet 4. februar 2005 #17 Skrevet 4. februar 2005 Du må for all del ikke gjøre som en rådet deg til her, å sende ham en sms eller ta kontakt på annen måte. Hold deg til det rent vennskapelige. Forelskelsen går nok over av seg selv, bare du lar være å gi den næring. Ikke gjør noe som han du har et forhold til nå, ikke kan få vite. Så du vil heller råde denne jenta som elsker en hun frem til nå ikke har fått, om å IKKE få ham?? Du er vel av den oppfattning at det er bedre å leve uten den personen du virkelig vil ha du da? Det er det mest tøysete tullet jeg har hørt i mitt liv! Såklart hun skal gripe den personen hun virkelig vil ha. Vi alle burde gjøre det. Tenk så deilig livet kunne være da
Gjest Madam Felle Skrevet 4. februar 2005 #18 Skrevet 4. februar 2005 Hva betyr det når en av vennene dine sier til deg at han har vært betatt av deg og forelsket i deg? Nå når begge to er i faste forhold? har det noe betydning, eller har han bare ikke tort å si noe før nå? Jeg har en liten teori om at selv om man finner "den rette", en person som man kommer til å dele resten av livet med, si vil du (alltid) ha en annen person på netthinna. Å jeg tror grunnen til at denne personen er på netthinna, er fordi dette er den personen du ville ha, men aldri fikk, eller den personen du fikk, men som det ikke gikk.. (altså det trenger ikke være en eks engang) Kan man kalle dette utroskap? Beklager om innlegget er litt slurvete skrevet, er litt i villrede fortida.. Hvorfor ville du følt det, om du fikk vite at den du er sammen med nå har deg som nummer to?
Gjest ikke logget inn Skrevet 4. februar 2005 #19 Skrevet 4. februar 2005 Hvorfor ville du følt det, om du fikk vite at den du er sammen med nå har deg som nummer to? Og nettopp derfor burde hun gjøre hva hun kan for å finne ut av om han fremdeles elsker henne
smil Skrevet 6. februar 2005 #20 Skrevet 6. februar 2005 Mulig jeg har misforstått her, men jeg trodde de begge var i et fast forhold. Hvis det er sånn at hun ikke lenger ønsker å leve sammen med den hun har valgt, bør hun kanskje tenke gjennom om hun ønsker å gå fra ham. Men det blir for dumt om en skal løpe fra person til person hver gang hjertet begynner å banke litt ekstra. Jeg mener fullt og fast at forelskelse ikke er nok til å bygge et forhold på. Og jeg synes det er svakt å innlede et forhold til en annen mann, før hun har gjort det slutt med den nåværende. Hun bør dessuten tenke over om hun er villig til å ødelegge det forholdet han er i. Forelskelse går over hvis man ikke gir den næring. Det er ikke alltid en tenker helt klart heller, når en er forelsket. Lett å overse dårlige sider hos den en er forelsket i, og kanskje glemme hvor godt en egentlig har det sammen med den man har et forhold til.Hvis begge hadde vært single, hadde saken selvsagt vært en helt annen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå