AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #1 Skrevet 28. desember 2017 jeg og kjæresten er veganere ca 6 år, og hver gang i selskap hos kjente blir det servert pølser og lomper, noe vi ikke kan spise Sur hvis vi tar med egen mat pluss at det det er litt ekstra til andre gjester, synes det ser rart og uhøfelig å sitte i en krok med egen mat, og måtte si nei dette er bare til oss, så du kan ikke smake.. Anonymkode: cff6a...9e9 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #2 Skrevet 28. desember 2017 samme gjelder dessert. Anonymkode: cff6a...9e9 5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #3 Skrevet 28. desember 2017 Hvor ble det av den andre tråden fra før jul om dem som skulle i selskap og ikke ville spise pølser for fjerde gamg på tre måneder? Der var mye lærdom. Anonymkode: 07c13...d1b 6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #4 Skrevet 28. desember 2017 Spis før dere kommer, drikke brus/kaffe/saft og klapp igjen, og spis når dere kommer hjem igjen. Anonymkode: 10fb7...c15 24
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #5 Skrevet 28. desember 2017 Vær en del av gjengen og spis nå en pølse en sjelden gang når dere er borte. Dere dør ikke av det. Minner om religiøs ekstremisme på lik linje med folk som på død og liv skal sitte med en niqab i et klasserom i Norge. Anonymkode: 4f4b8...92f 15
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #6 Skrevet 28. desember 2017 Kan dere spise brød + lompe? I så fall: ta med dere vegetarpølser om det finnes Anonymkode: 49de3...317 7
Sirah Skrevet 28. desember 2017 #7 Skrevet 28. desember 2017 Enten må dere ta med egen mat, eller så må dere spise godt før dere kommer. Serverer verten pølse med lompe er det fordi verten egentlig ikke gidder å lage mat. Man kaster bare pølsene i varmt vann og setter frem ketchup lissom. Er det det som er standarden kan dere ikke forvente at verten skal lage egen veganmat til dere. 7
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #8 Skrevet 28. desember 2017 3 minutter siden, Sirah said: Enten må dere ta med egen mat, eller så må dere spise godt før dere kommer. Serverer verten pølse med lompe er det fordi verten egentlig ikke gidder å lage mat. Man kaster bare pølsene i varmt vann og setter frem ketchup lissom. Er det det som er standarden kan dere ikke forvente at verten skal lage egen veganmat til dere. Ja. og hvorfor er det et problem med mat vi kan spise? Anonymkode: cff6a...9e9 2
Sirah Skrevet 29. desember 2017 #9 Skrevet 29. desember 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. og hvorfor er det et problem med mat vi kan spise? Anonymkode: cff6a...9e9 Se hva jeg skriver: Ta med egen mat. 3
Vera Vinge Skrevet 29. desember 2017 #10 Skrevet 29. desember 2017 Blir verten sur hvis dere tar med egen mat? Det er jo ekstremt uhøflig å be noen på mat og så verken lage noe alle kan spise eller si ja til at gjestene kan ta med egen mat. Man kan så klart spise på forhånd, men det føles ganske stusselig å sitte der med et glass vann mens de andre spiser. Særlig hvis det er sånn at dere heller ikke kan spise desserten. 11
DonaldDuck Skrevet 29. desember 2017 #11 Skrevet 29. desember 2017 Hva slags selskaper er dette? Pølser med lompe er jo gjerne noe man serverer i barneselskaper. Uansett er det sikkert en god ide å ikke lage for mye styr ut av dette. Spis før dere kommer eller ta med egnet mat selv. Om dette er venner som kjenner godt til at dere er veganere, så ville det jo være naturlig at dere ble tilbudt noe dere kan spise (det ville i hvert fall jeg gjort). Men om det er litt mer perifere bekjentskaper, kan man nok ikke forvente det. 5
Cezanne Skrevet 29. desember 2017 #12 Skrevet 29. desember 2017 På besøk til voksne folk? Serveres det pølse og lompe? Det har jeg knapt opplevd. Personlig lager jeg vegetarmat eller egen mat til vegetarianere hvis vi får besøk av veggisser. Vegetar er jo digg 12
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #13 Skrevet 29. desember 2017 9 hours ago, Vera Vinge said: Blir verten sur hvis dere tar med egen mat? Det er jo ekstremt uhøflig å be noen på mat og så verken lage noe alle kan spise eller si ja til at gjestene kan ta med egen mat. Man kan så klart spise på forhånd, men det føles ganske stusselig å sitte der med et glass vann mens de andre spiser. Særlig hvis det er sånn at dere heller ikke kan spise desserten. Det er det vi føler å Anonymkode: cff6a...9e9
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #14 Skrevet 29. desember 2017 9 hours ago, DonaldDuck said: Hva slags selskaper er dette? Pølser med lompe er jo gjerne noe man serverer i barneselskaper. Uansett er det sikkert en god ide å ikke lage for mye styr ut av dette. Spis før dere kommer eller ta med egnet mat selv. Om dette er venner som kjenner godt til at dere er veganere, så ville det jo være naturlig at dere ble tilbudt noe dere kan spise (det ville i hvert fall jeg gjort). Men om det er litt mer perifere bekjentskaper, kan man nok ikke forvente det. Vi har ikke tenkt å lage styr ut av det,men vi for beskjed fra en 3 person om å ta med mat, og når vi snakker om det før selskapet til verten blir de sure, så neste gang skal jeg gjøre det klart og tydelig at vi har fått beskjed av den og den personen å. Anonymkode: cff6a...9e9 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #15 Skrevet 29. desember 2017 9 hours ago, Cezanne said: På besøk til voksne folk? Serveres det pølse og lompe? Det har jeg knapt opplevd. Personlig lager jeg vegetarmat eller egen mat til vegetarianere hvis vi får besøk av veggisser. Vegetar er jo digg Supert Anonymkode: cff6a...9e9
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #16 Skrevet 29. desember 2017 9 hours ago, Vera Vinge said: Blir verten sur hvis dere tar med egen mat? Det er jo ekstremt uhøflig å be noen på mat og så verken lage noe alle kan spise eller si ja til at gjestene kan ta med egen mat. Man kan så klart spise på forhånd, men det føles ganske stusselig å sitte der med et glass vann mens de andre spiser. Særlig hvis det er sånn at dere heller ikke kan spise desserten. Jeg var også ganske skuffet, det var mat og dessert som vi ikke kunne spise i selskapet. Anonymkode: cff6a...9e9
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #17 Skrevet 29. desember 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Vær en del av gjengen og spis nå en pølse en sjelden gang når dere er borte. Dere dør ikke av det. Minner om religiøs ekstremisme på lik linje med folk som på død og liv skal sitte med en niqab i et klasserom i Norge. Anonymkode: 4f4b8...92f Anonymkode: 437e3...ab7 10
Xanadus Skrevet 29. desember 2017 #18 Skrevet 29. desember 2017 Om de vet at dere er vegetarianere, så burde de jo ta hensyn til det. Evt gjøre vtale med dere om at dere tar med egen mat( hvis de synes at det er vanskelig å ordne selv) man byr jo ikke mat til gjester som de ikke kan spise. Hva er vitsen med det? 5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #19 Skrevet 29. desember 2017 1 minutt siden, Xanadus said: Om de vet at dere er vegetarianere, så burde de jo ta hensyn til det. Evt gjøre vtale med dere om at dere tar med egen mat( hvis de synes at det er vanskelig å ordne selv) man byr jo ikke mat til gjester som de ikke kan spise. Hva er vitsen med det? Det vet veldig godt at vi er veganere. Anonymkode: cff6a...9e9 6
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #20 Skrevet 29. desember 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Vær en del av gjengen og spis nå en pølse en sjelden gang når dere er borte. Dere dør ikke av det. Minner om religiøs ekstremisme på lik linje med folk som på død og liv skal sitte med en niqab i et klasserom i Norge. Anonymkode: 4f4b8...92f Jeg er helt enig. Matekstremister aka veganere, er ikke det spøtt bedre enn andre ekstremister. Anonymkode: 24641...622 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå