himmeloghav Skrevet 28. desember 2017 #1 Skrevet 28. desember 2017 (endret) Jeg er overvektig. Har meldt meg inn på et treningssenter. Lurer på om jeg skal droppe beinpressmaskinen fordi jeg har vondt i knærne? Jeg bør vel heller ikke jogge når jeg har vondt i knærne? Har lurt på om jeg skal få et treningsprogram av personlig trener jeg og, men vet at jeg greier ikke et kjedelig opplegg hvor jeg må tråle meg gjennom flere apparater. Hvordan opplegg har du fått? Endret 28. desember 2017 av himmeloghav
Pringle Skrevet 29. desember 2017 #2 Skrevet 29. desember 2017 Nei, jeg gikk fra fedme til normalvekt uten treningssenter og personlig trener, bare ved å spise mindre og gå turer og ærend, danse og lett styrketrening hjemme. Når du trener, skal du ut av komfortsonen din, men ikke gjøre øvelser som gir deg smerter. (Jeg vil anta at beinpress er ok, men ikke jogging.) Hvis du får et personlig opplegg, skal det være tilpasset deg. Om det blir kjedelig eller ikke, kommer mye an på innstillingen din. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #3 Skrevet 29. desember 2017 Vondt i knærne kan jo være så mangt. Jeg har slitt med både "Runner's Knee", (utsiden av kneet, ofte knyttet til løping/gåing i nedoverbakke), og Patellofemeralt Smertesyndrom, (difuse smerter i hele kneet). For begge fungerer stimulering/lett trening for meg. Maskintrening hjalp ikke meg, men lett front- og knebøy gjorde underverker, har ville trodd at utfallsøvelser gjør samme nytten, og her er det mer rom for differensiering mht. til styrke. Jeg ville startet med noen få lette full-body øvelser, f.eks. Kettlebell swings, Clean & Press med en hantel, MB Thrusters osv til å begynne med, kombinert med Elipsemaskin el. som er skånsom for knærne. Alternativt Tabata hvor du velger de enkle alternativene. Anonymkode: 250c5...284
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #4 Skrevet 29. desember 2017 2 hours ago, AnonymBruker said: Vondt i knærne kan jo være så mangt. Jeg har slitt med både "Runner's Knee", (utsiden av kneet, ofte knyttet til løping/gåing i nedoverbakke), og Patellofemeralt Smertesyndrom, (difuse smerter i hele kneet). For begge fungerer stimulering/lett trening for meg. Maskintrening hjalp ikke meg, men lett front- og knebøy gjorde underverker, har ville trodd at utfallsøvelser gjør samme nytten, og her er det mer rom for differensiering mht. til styrke. Jeg ville startet med noen få lette full-body øvelser, f.eks. Kettlebell swings, Clean & Press med en hantel, MB Thrusters osv til å begynne med, kombinert med Elipsemaskin el. som er skånsom for knærne. Alternativt Tabata hvor du velger de enkle alternativene. Anonymkode: 250c5...284 Så lenge man unngår gående utfall, er jeg enig. Veldig mange har en tendens til å "kaste" vekten på det beinet som går foran ved gående utfall, noe som kan være veldig uheldig, særlig når man har ekstra vekt å bære på i utgangspunktet. Anonymkode: 2b33d...1c4
aiba Skrevet 29. desember 2017 #5 Skrevet 29. desember 2017 Gikk ned fra 86 til 73 bla ved hjelp av personlig trener... og omlegging av kosthold ble innlagt og fikk andre medisiner og gikk opp alt igjen men nå har jeg begynt med personlig trener igjen og må prøve gå ned igjen går det ikke får jeg vel bestille gastric bypass for egen regning!!!!!!😩
himmeloghav Skrevet 29. desember 2017 Forfatter #6 Skrevet 29. desember 2017 Jeg tenker jeg satser på kondisjonstrening, ellipsemaskin og tredemølle, og de viktigste styrkeøvelsene: knebøy med vektstang, markløft, brystløft og mageøvelser med vekt.
Måbarefåsiat... Skrevet 29. desember 2017 #7 Skrevet 29. desember 2017 20 hours ago, himmeloghav said: Jeg er overvektig. Har meldt meg inn på et treningssenter. Lurer på om jeg skal droppe beinpressmaskinen fordi jeg har vondt i knærne? Jeg bør vel heller ikke jogge når jeg har vondt i knærne? Har lurt på om jeg skal få et treningsprogram av personlig trener jeg og, men vet at jeg greier ikke et kjedelig opplegg hvor jeg må tråle meg gjennom flere apparater. Hvordan opplegg har du fått? Hva tenker du at du skal trene hvis du ikke skal bruke flere apparater? Få et program eller avtale med en pt. De tar hensyn til dine greier og målsettinger. Jeg fikk kjempehjelp av min pt. Etterhvert klarte jeg ikke å følge opp selv, men det var jo ikke hans skyld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå