AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #1 Skrevet 28. desember 2017 Da tenker jeg folk som har vgs, kanskje tatt fagbrev eller ingenting, men har fått seg en vanlig jobb. Og blir i denne jobben resten av livet. Positivt eller negativt? Grunnen til at jeg spør her er fordi det er en fyr jeg har jobbet sammen med som er slik. Virker som at han føler at det han holder på med er veldig stort og ansvarsfullt, mens det kun kreves litt opplæring. Det viktigste er at man trives, men denne mannne har også siden insommer prøvd å komme nærmere inn på meg. Han har sånn ut av det blå begynt å skrive. Jeg er ikke så intressert i å svare, mne er bare vanlig, høffelig. Det er ingenting ved ham som intresserer meg, og enda mindre blir det jo når jeg føler at en person har såpass lave ambisjoner. Samtalene er jo omtrent like hele tiden og. Anonymkode: 7d10b...f6f
HalldirV2 Skrevet 28. desember 2017 #2 Skrevet 28. desember 2017 Tenker de elsker jobben sin, og at de har funnet sin greie...det er det ikke alle som kan si. Så kudos til dem. 21
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #3 Skrevet 28. desember 2017 Tenker ikke mer enn at det er det de trives med eller at de har andre grunner. Samme for meg. Anonymkode: 5306b...3c5 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #6 Skrevet 29. desember 2017 Tenker at personen trives i jobben sin, og er en som har stort behov for trygghet. Te ler også at det er en som ikke vil flytte på seg eller reise andre steder enn til campingplassen han har vært på de siste 20 åra. Muligens en solid kar med få ambisjoner. En sånn person er i utgangspunktet lite aktuelt for meg fordi jeg tenker at de er lite åpne for nye ting i livet. Anonymkode: 79181...104 1
Gjest making.a.mess Skrevet 29. desember 2017 #7 Skrevet 29. desember 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Da tenker jeg folk som har vgs, kanskje tatt fagbrev eller ingenting, men har fått seg en vanlig jobb. Og blir i denne jobben resten av livet. Positivt eller negativt? Grunnen til at jeg spør her er fordi det er en fyr jeg har jobbet sammen med som er slik. Virker som at han føler at det han holder på med er veldig stort og ansvarsfullt, mens det kun kreves litt opplæring. Det viktigste er at man trives, men denne mannne har også siden insommer prøvd å komme nærmere inn på meg. Han har sånn ut av det blå begynt å skrive. Jeg er ikke så intressert i å svare, mne er bare vanlig, høffelig. Det er ingenting ved ham som intresserer meg, og enda mindre blir det jo når jeg føler at en person har såpass lave ambisjoner. Samtalene er jo omtrent like hele tiden og. Anonymkode: 7d10b...f6f Jeg tenker at vedkommende er svært heldig som trives så godt at han velger dette. De fleste blir lei etter en stund og det er jo ingen bra situasjon å være i.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #8 Skrevet 29. desember 2017 Fantastisk. Viser stødige folk. I disse tider er ikke folk trygge i jobben sin. Folk kaver etter nye mål. Bytter jobber osv. Ennå finnes det folk som får gullklokke etter 25 års tjeneste. Dagens generasjon vil nok neppe få det. Anonymkode: 6b121...34b 1
Mario Skrevet 29. desember 2017 #9 Skrevet 29. desember 2017 Man er mer enn bare jobben sin. I partnerskap så er vel det viktigste være at man klaffer sammen utenom jobb. At han liker jobben sin og legger stolthet i sitt bidrag til samfunnet er jo bare ett pluss. Hvis du opplever han som kjedelig så kan det være at dere bare klaffer dårlig sammen på andre områder. Men utifra det du skriver så oppfatter jeg det litt som at du er noe opptatt av at en mann skal være ambisiøs. Ingenting galt i å ha preferanser
Gjest Catalina Culès Skrevet 29. desember 2017 #10 Skrevet 29. desember 2017 Tenker ingenting om det.
Husholdning1 Skrevet 29. desember 2017 #11 Skrevet 29. desember 2017 At de er langt mer fornuftig enn folk som må bytte jobb hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #12 Skrevet 29. desember 2017 Det er jo bra han trives. Noen finner seg bare til rette og gjør det til en daglig rutine. Men det kan jo selvfølgelig være et tegn på at noen ikke liker å ta avgjørelser eller gjøre endringer i livet. Jeg har en venn som er litt sånn. Han jobbet på produksjonslinje i mange år til bedriften la ned. Så fikk han en midlertidig, lavtlønnet "drittjobb" som han egentlig hater ved hjelp av en bekjent som tipset. Den var ment som en midlertidig jobb for å ha en inntekt mens han var på utkikk, men så har han bare blitt værende. Han tør ikke å ta steget ut for å finne noe nytt, og føler seg komfortabel der han er. Men jeg ville heller satt et større spørsmålstegn ved de som hele tiden bytter jobb, og hvorfor de ikke klarer eller ønsker å beholde den jobben de har. Noen hopper bare fra jobb til jobb når de trenger penger, får sparken, orker ikke mer og sier seg opp osv. De er rett og slett upålitelige, og man kan lett regne med at økonomien er like rotete som jobbsituasjonen. At de skifter jobb hele tiden trenger ikke å bety at de er ute etter noe mer spennende eller å utvikle seg. Anonymkode: b09b1...d67 4
Knirke Skrevet 29. desember 2017 #13 Skrevet 29. desember 2017 Jeg tenker som regel "fint for dem", med mindre de begynner å påstå at de "stortrives" og har verdens beste jobb. Da tenker jeg i den retning at de er en smule uopplyste, fordi A) De har ikke noe å sammenligne med, og B) Det finnes ikke VM i beste jobb. Det er litt som de som fortsatt er sammen med barndomskjæresten sin etter 20 år. De har det sikkert helt fint, men de vet jo ikke om de hadde vært mer lykkelig med noen andre. De må bare anta at gresset ikke er grønnere noe annet sted. 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #14 Skrevet 29. desember 2017 Jeg tenker at jeg ikke kunne tenkt meg en slik type jobb. Vi er alle forskjellig. Så hadde jeg vært glad over at noen virker interessert i meg. En stødig kar som dette med fast jobb, har penger og han vil trolig ikke prioritere en fancy jobb eller tittel fremfor deg skulle dere bli sammen. Innlegget ditt sier mer om deg enn om han. Det sier meg at du vil ha en karriere orientert mann. En som ikke tar til takke med det han har. Greit nok det. Men det er ikke han som har et problem her, hvis noen så er det deg. Anonymkode: 5a4b2...b2e 1
Knirke Skrevet 29. desember 2017 #15 Skrevet 29. desember 2017 38 minutter siden, AnonymBruker said: Innlegget ditt sier mer om deg enn om han. Det sier meg at du vil ha en karriere orientert mann. En som ikke tar til takke med det han har. Greit nok det. Men det er ikke han som har et problem her, hvis noen så er det deg. Anonymkode: 5a4b2...b2e TS er ikke på noen som helst måte tiltrukket av denne mannen som prøver å få kontakt med henne. Gjør det henne til et dårlig menneske? Mener du at alle single (hvis vi går ut fra at TS er singel) bare skal ta den første og beste som melder seg og være takknemlig for det de får? Kjekt å vite... 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #17 Skrevet 29. desember 2017 Nei, jeg tenker ingenting. Det er jo bare fint at noen har en jobb de liker? Anonymkode: 1f21f...7b8 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #18 Skrevet 29. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg tenker ingenting. Det er jo bare fint at noen har en jobb de liker? Anonymkode: 1f21f...7b8 Hvordan kan du vite om de egentlig er veldig genuint interessert i arbeidet sitt? Kanskje de av forskjellige årsaker ikke klarer å komme seg videre i livet? Anonymkode: fa7e7...388
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #19 Skrevet 29. desember 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo bra han trives. Noen finner seg bare til rette og gjør det til en daglig rutine. Men det kan jo selvfølgelig være et tegn på at noen ikke liker å ta avgjørelser eller gjøre endringer i livet. Jeg har en venn som er litt sånn. Han jobbet på produksjonslinje i mange år til bedriften la ned. Så fikk han en midlertidig, lavtlønnet "drittjobb" som han egentlig hater ved hjelp av en bekjent som tipset. Den var ment som en midlertidig jobb for å ha en inntekt mens han var på utkikk, men så har han bare blitt værende. Han tør ikke å ta steget ut for å finne noe nytt, og føler seg komfortabel der han er. Men jeg ville heller satt et større spørsmålstegn ved de som hele tiden bytter jobb, og hvorfor de ikke klarer eller ønsker å beholde den jobben de har. Noen hopper bare fra jobb til jobb når de trenger penger, får sparken, orker ikke mer og sier seg opp osv. De er rett og slett upålitelige, og man kan lett regne med at økonomien er like rotete som jobbsituasjonen. At de skifter jobb hele tiden trenger ikke å bety at de er ute etter noe mer spennende eller å utvikle seg. Anonymkode: b09b1...d67 Tør påstå at folk flest som bytter ofte som regel er i sistnevnte kategori, altså om folk som bytter ofte fordi de ikke gidder lenger (ikke fordi de får en ny og bedre/mer spennende/karriereutvikliende jobb). Det er selvfølgelig noen som greier å skape en god karriere, men de blir stadig færre etterhvert som nåløyet for en klassisk karriere blir stadig mindre (på grunn av automatisering, outsourcing, utdanningsinflasjon etc.). Mantraet om at folk som "aldri" bytter jobb er kjedelige eller er redd for endringer er nok ikke helt sant, det er jo faktisk de som står i det og jobber for å gjøre det beste ut situasjonen som ofte er de mest verdifulle arbeidstakerne, gitt at man ikke er en av dem som er lei og som ikke lenger gidder å gjøre en innsats. Det å kunne stå i det, selv om det ikke er gøy, er en egenskap jeg etterhvert ser blant stadig færre arbeidstakere. Blant de som bytter ofte ser jeg derimot mye oftere svakere tilknytning til arbeidslivet i det store og hele. De har kanskje en ny jobb i et år eller tre etter et år eller to med søking og stønad fra NAV, men så går de "lei" av den også, og sier opp før de går ytterligere en lang periode som arbeidsledige/på NAV. Sånt blir det fort mye huller i CV'en av og kan skade en selv på sikt. Dessuten er jeg også skeptisk til det samfunnsøkonomiske; de som bytter ofte er en stor utgiftspost og vi bør spørre oss selv om vi har det for godt med tanke på offentlige ytelser. Du ser ikke de samme tankeløse og hyppige skiftene i mange andre land, der må folk først og fremst ha en jobb. Så gjør de det beste ut av det. Anonymkode: 7c565...7af 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå