Gå til innhold

Ser du på deg selv som en intelligent person?

Anbefalte innlegg

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Jeg ser ikke på meg selv som særlig intelligent.

Videoannonse
Annonse
Gjest Catalina Culès
Skrevet

På noen områder så gjør jeg det.

Skrevet

Tja, det blir veldig relativt. I forhold til gjennomsnittsmennesker så er svaret ja, i forhold til genier så er svaret nei. Er ganske godt kjent med mine styrker, svakheter og begrensninger. 

Skrevet

Det er veldig svingende og kontekstavhengig. Så både ja og nei.

Anonymkode: 21bc6...3ef

Skrevet

Nei, overhodet ikke. Merker ofte at jeg og mine tanker kommer til kort i flere ulike situasjoner. Det er frustrerende å legge merke til dette selv, spesielt fordi jeg gjerne vil være litt smartere. Hadde vært bedre om jeg levde i uvitenhet. Når folk løser problemer, legger jeg ofte merke til at jeg ville gjort det på helt andre og mindre smarte måter. Hjernen min er litt innviklet på den negative måten. 

Anonymkode: dffb7...d52

Skrevet

Neh, jeg er fornøyd med at jeg endelig klarer å åpne dører og stave navnet mitt. Det holder lenge for meg.

• Liker 4
Skrevet

ja.

Under utdanning merket jeg ikke noe til dette, da jeg da alltid var omgitt av andre mennesker på samme nivå som meg selv.
da jeg kom ut i arbeidslivet så jeg helt klart at det er fryktelig, fryktelig mange der ute som er dumme, og når halvparten igjen er dummere enn gjennomsnittet så blir det mange av dem:)

det betyr ikke at jeg tror jeg er bedre enn dem da, alle har sine styrker og svakheter. jeg har høyere iq enn min mann, i følge de mensa testene ligger jeg på 123-124, han ligger på rundt 115, og det jeg ser ofte det forskjellen på oss er logisk tankegang. han er derimot mye flinkere med folk enn det jeg er:) og han har mange andre ting han gjør mye bedre, og det gjelder jo for andre også:)

Anonymkode: cfdb3...28a

• Liker 1
Skrevet

Jeg har 134 i IQ, og er medlem av Mensa. Jeg føler daglig at det er slitsomt å omgås andre med betydelig lavere intelligens. Mennesker på under omlag 100 i IQ har jeg store problemer med å forholde meg til i særlig grad. Kan snakke med de om løst og fast, men å samarbeide med de på noe vis...

Kjedet livet av meg på skolen, og mistet dermed interessen for det. Endte med å bare ta høgskoleutdanning, og også der kjedet jeg meg. Nå angrer jeg selvsagt masse på at jeg ikke tok høyere utdanning i et mer komplisert yrke, men nå er jeg for gammel til å gjøre noe med det av økonomiske årsaker.

Å skaffe en partner er også vanskelig. Jeg kjeder meg fort. Har hatt et ti år langt samboerforhold som fungerte greit intelligensmessig, men etter det har det ikke vært noe langvarig. 

Anonymkode: ec2fd...632

• Liker 1
Skrevet

Ikke egentlig. Er kreativ da!

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja.

Under utdanning merket jeg ikke noe til dette, da jeg da alltid var omgitt av andre mennesker på samme nivå som meg selv.
da jeg kom ut i arbeidslivet så jeg helt klart at det er fryktelig, fryktelig mange der ute som er dumme, og når halvparten igjen er dummere enn gjennomsnittet så blir det mange av dem:)

det betyr ikke at jeg tror jeg er bedre enn dem da, alle har sine styrker og svakheter. jeg har høyere iq enn min mann, i følge de mensa testene ligger jeg på 123-124, han ligger på rundt 115, og det jeg ser ofte det forskjellen på oss er logisk tankegang. han er derimot mye flinkere med folk enn det jeg er:) og han har mange andre ting han gjør mye bedre, og det gjelder jo for andre også:)

Anonymkode: cfdb3...28a

Nja, det er vel heller slik at mange ligger på/rundt gjennomsnittet. Gjennomsnitt fungerer ikke slik at én person er snittet, og så er resten enten dumme eller smarte. De fleste ligger rundt snittet, noen litt over, noen litt under, og noen få er enten langt over eller langt under.

Skrevet

Jeg ser på meg som intelligent - har aldri hatt problemer med noen fag på skolen og går nå juss der jeg ligger på rett over gjennomsnittet karaktermessig. Er ellers oppegående og tenker logisk i dagliglivet, er løsningsorientert osv. 

Samtidig har jeg mange områder hvor jeg ikke er like intelligent. Blant annet når det kommer til å kjenne igjen egne følelser, er heller ikke spesielt "street smart" (gjør det relativt dårlig på quiz og sånt). 

Alt i alt tenker jeg det er bra mennesker er forskjellige. 

Anonymkode: b8104...7fe

Skrevet

Jeg finnes ikke teoretisk inntelligent! Praktisk derimot. Jeg er også vanskelig å imponere, derfor må jeg late som jeg syns ting er morsomt for høffelighets skyld, ellers blir man tatt forå være sur.

Anonymkode: 90214...0a7

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 134 i IQ, og er medlem av Mensa.

Anonymkode: ec2fd...632

Ja alle på KG er jo det.

Anonymkode: 7e85a...54c

• Liker 7
Skrevet

I følge et par IQ-tester jeg har tatt så er jeg helt gjennomsnittlig, men jeg føler meg dummere.

Anonymkode: cb102...10f

• Liker 1
Skrevet

Normalt ikke men etter å ha lest noen tråder på KG konkluderer jeg gjerne at jeg er over gjennomsnittelig intelligent.

Anonymkode: 96413...3c4

• Liker 8
Skrevet

Nei, jeg har store konsentrasjonsvansker så det å lære nye ting er svært vanskelig for meg. Synd, men sånn er det. :)

Anonymkode: 0ae82...17c

Skrevet

Jeg har gjennomsnittlig intelligens så matematikk er ikke mitt sterkeste fag men greide meg helt fint på skolen med litt pugg. Har i voksen alder slitt med konsentrasjonsproblemer og evne til å formulere setninger etter en sterk depresjon men det er blitt mye bedre heldigvis. Tror jeg har litt bedre evner på noen andre områder enn akkurat intelligens. 

Anonymkode: 2723e...bea

Skrevet

Ja. Nå er jeg også medlem i Mensa, så helt idiot er jeg nok heller ikke :P

Anonymkode: 3068b...8b1

Skrevet (endret)

Kommer an på hva slags type. Jeg føler jeg er ganske sosial intelligent, jeg reflekterer veldig godt og håndterer situasjoner bra og er flink å forutse situasjoner. Jeg er helt ok når det gjelder akademisk, får mange B og C så ville ha sakt jeg er verken dum eller intelligent. Alt i alt føler jeg er over gjennomsnittet, men ikke veldig intelligent.

Endret av kimchi wasabi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...