AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #1 Skrevet 28. desember 2017 Jeg er utdannet barnevernspedagog og har videreutdanning som er relevant for jobben, og lang erfaring, men i annonsen står det at de søker sosionom med videreutdanning.... Jobben er innen psykisk helse i en kommune her i nord. Kan jeg søke og håpe at ingen sosionomer søker eller må de lyse den ut på nytt dersom det ikke et noen som fyller kravene? Det står at de vektlegger personlig egnethet, kan isåfall en person med annen grunnutdanning gå foran en sosionom eller vil alltid den som fyller kravet til stillingen (altså sosionom) gå først? Anonymkode: 51cc0...69b
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #2 Skrevet 28. desember 2017 Bare å søke, ingen garanti for at du får jobben men jeg synes du skal prøve Og selg inn deg selv i søknaden, vis hvordan din utdannelse og personlige egnethet gjør at du er den rette for jobben. Lykke til! Anonymkode: 072d2...4cb
Glitnir Skrevet 28. desember 2017 #3 Skrevet 28. desember 2017 Siden dette er i det offentlige, og det er stillet krav om å være sosionom, er det ingen vits i å søke. Dersom de ikke får kvalifiserte søkere må de evt utlyse på nytt med åpnere ordlyd. Dersom dette bare er en ønsket kvalifikasjon og ikke krevet, søker du selvsagt. 1
Gjest MissEhrmann Skrevet 29. desember 2017 #4 Skrevet 29. desember 2017 5 timer siden, Glitnir skrev: Siden dette er i det offentlige, og det er stillet krav om å være sosionom, er det ingen vits i å søke. Dersom de ikke får kvalifiserte søkere må de evt utlyse på nytt med åpnere ordlyd. Dersom dette bare er en ønsket kvalifikasjon og ikke krevet, søker du selvsagt. Jeg søkte slik en gang og det som skjedde var at den som fylte kravet ikke var personlig egnet, så de lyste ut på nytt, skreddersydd for meg. Fikk da jobben! Så jo, det er så absolutt viktig å søke!
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #5 Skrevet 29. desember 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er utdannet barnevernspedagog og har videreutdanning som er relevant for jobben, og lang erfaring, men i annonsen står det at de søker sosionom med videreutdanning.... Jobben er innen psykisk helse i en kommune her i nord. Kan jeg søke og håpe at ingen sosionomer søker eller må de lyse den ut på nytt dersom det ikke et noen som fyller kravene? Det står at de vektlegger personlig egnethet, kan isåfall en person med annen grunnutdanning gå foran en sosionom eller vil alltid den som fyller kravet til stillingen (altså sosionom) gå først? Anonymkode: 51cc0...69b Ring og hør med dem. Om du søker så er det enten nei eller ja du får. Anonymkode: dd614...554
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #6 Skrevet 29. desember 2017 Det er bare å søke, men det er kanskje ikke så sannsynlig at du får den siden du ikke har utdanningen de etterspør Anonymkode: c4896...b13
Blikkboks Skrevet 29. desember 2017 #7 Skrevet 29. desember 2017 (endret) Sjølvsagt skal du søke! Ingen garanti for at du får jobben, men du får den uansett ikkje om du ikkje søker 😉 Eit pluss er jo også at du då har vist interesse for arbeidsplassen dersom det skulle dukke opp ei ny stilling seinare. Køyr på! Endret 29. desember 2017 av Blikkboks
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå