Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2005 #1 Skrevet 3. februar 2005 Hvordan regulerer dere porsjonene dere spiser, dere som alltid klarer å unngå å spise for mye? Kvalm... :-?
Belba Skrevet 3. februar 2005 #2 Skrevet 3. februar 2005 Det er lurt å bare lage så mye mat man vil spise, og ikke mer som man skal "spise senere/i morra".
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2005 #3 Skrevet 3. februar 2005 Hadde ikke dette problemet da jeg var singel og barnløs. Skal ikke legge skylden på andre, så takk for tips uansett.
Belba Skrevet 3. februar 2005 #4 Skrevet 3. februar 2005 I tillegg til at magen blir vant til mindre posjoner, om du klarer å tvinge deg til å stoppe før i en periode.
Gjest gjest 0 Skrevet 3. februar 2005 #5 Skrevet 3. februar 2005 Jeg forsyner meg bare en gang og lar det være med det! Blir jeg ikke helt mett drikker jeg et glass vann. Det tar nemlig ca 20 minutter før hjernen registrerer at du er mett! Pam
aline Skrevet 3. februar 2005 #6 Skrevet 3. februar 2005 jeg spiser så sakte at det stopper seg stort sett selv. drikk vann før og mens du spiser, og spis sakte. ta deg tid til å både smake og nyte maten, så kjenner du at du blir mett før du overspiser også. eneste gangene dette ikke funker, er på julaften stort sett....
Gjest Gjesta Skrevet 3. februar 2005 #7 Skrevet 3. februar 2005 Jeg lider også av at "magen blir mett før øynene", og i tillegg misforstått god oppdragelse hjemmefra, som sier at man alltid skal spise opp det på tallerkenen. Så jeg spiser nok ofte for mye (og blir kvalm), men da er ingenting som en middagslur..
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2005 #8 Skrevet 3. februar 2005 Jeg klarer heller ikke å kontrollere meg....jeg forsyner meg flere ganger fordi jeg bor alene og kjeder meg etter jobb! Og mat er jo godt! Så....
Gjest Coolaid Skrevet 4. februar 2005 #9 Skrevet 4. februar 2005 En grei måte er følgende: Spis 300 gram middag uannsett. Har du middag som består av poteter, pasta, ris osv så tar du 150 gram av det og 150 gram av det andre. Salat o.l. kommer selvfølgelig i tillegg.... Test ut en uke....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå