Gå til innhold

Kan jeg klare meg uten treningssenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, jeg kan jo det, selvsagt.  Men vil formen bli dårligere?  Noen med erfaring?

Jeg har trent på senter i minst 20 år. Går kun på grupperinger. Blir ingen atlet av det, men det er heller ikke meningen.  Vil holde meg i form og opprettholde muskelmasse.

Har gått litt lei trengselen der. I tillegg har vi kjøpt oss hytte og reiser mye mer vekk enn før, noe som også betyr mindre trening.  

Kondistrening er greit,  jeg liker å gå, løpe , gå i fjellet. Men styrketrening ser jeg for meg at det blir lite av. Liker (trenger) å bli pushet av en instruktør, men så sjelden som jeg går nå for tiden blir det dyr muskler,  for å si det sånn.  

Hva gjør dere andre? 

Anonymkode: 52d11...9e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Styrketrening med egen kroppsvekt! Armhevinger og pullups om du har noe du kan henge i, og mageøvelser som dette: https://www.youtube.com/watch?v=hxjKZcOT17E&t=638s

Og med innkjøp av manualer så er du i boks. Jeg har ikke trent på senter på to år. Meldte meg ut for å spare penger, og er minst like sprek nå som jeg var. Krever en del selvdisiplin, men det gjør jo sentertrening også. Jeg blir motivert av at jeg klarer være så selvdreven. 

Men om du foretrekker gruppetrening så er det mange grupper i hvert fall i Oslo som driver med organisert intervalltrening ute. Er med på en sånn selv av og til og vi bruker lekeplasser eller indrettsarena til en slags amatør-crossfit. 

Anonymkode: 1fc13...a26

Gjest JeSuisLouise
Skrevet

Det fins mindre grupper innen gruppetrening, visste du det? Jeg har vært med på sånn bootcamp-oppleggg og ble veldig fit :) Gjelder her i Oslo da, men finnes sikkert flere steder.

Jeg ville investert i en sånn fitness-strikk, de er helt geniale! Er bare å søke på youtube på fitness band training så får du masse inspirasjon. Og noen manualer og kanskje en matte så får du gjort ganske mye. 

Skrevet

Siden ditt mål ikke er å bli styrkeløfter, så tror jeg at du kan klare deg fint. Du kan evt investere i kettlebells, slik at du får litt vekt utenifra. Push ups, pull ups, dype knebøy, hip thrust, utfall og de fleste mage/coreøvelser kan fint gjøres uten vekt, men det er lurt å variere ihvertfall på knebøy og utfall med vekt. Rumpen er en stor muskel som absolutt har godt av vekt utenifra for å vokse og strammes opp!

Ellers ville jeg kjøpt en ministrikk du kan bruke når du tar knebøy for å aktivere hofter og rumpe + matte.

Anonymkode: 81412...341

Skrevet

Dersom du har plass og mulighet for å henge opp, ville jeg kjøpt en slynge. Genial og effektiv styrketrening. Masse øvelser man kan gjøre vha den. 

• Liker 1
Skrevet

Ts her. Takk for innspill. 

Om jeg sier opp nå kan jeg fint bruke litt penger på å kjøpe meg noen vekter og et strikk, samt joggesko til litt ulike formål (fjell, is, asfalt). 

Men litt skummelt er det 😊Har trent på senter siden jeg var helt ung.

Anonymkode: 52d11...9e0

Skrevet

Jeg har manual vekter , kettlebell , ankel vekter , tre strikker i forskjellig motstands grad og en stor gymball hjemme. Tar et 20 min sett to tre ganger i uka foran tv-en og går lang tur i bratt skog hver helg. Funker gull og tar ikke så stor plass som det høres ut (gymballen er fremme på gulvet og blir gjerne ofte en stol for besøkende som får assosiasjoner til hoppeball og syntes den er god å sitte på for ryggen) 

Anonymkode: d85b5...5fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...