Gå til innhold

Ufin kommentar fra mamma. Overreagerer jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er hjemme hos foreldrene mine nå i jula. Jeg bor og studerer i en annen by. Tidligere i kveld begynte mamma og jeg å snakke om kosthold. Jeg fortalte da min mor at jeg har blitt mer obs på hva jeg spiser og kuttet ned på søtsaker. Mamma svarer da noe sånt som at det var bra og at jeg ´´hadde begynt å bli litt rund´´. Jeg er IKKE rund, men har nok lagt på meg litt siste året, ja. Ble veldig såret av denne kommentaren og begynte faktisk å gråte. Kjenner fortsatt at det knyter seg i magen når jeg tenker på det. Jeg har former, litt mage, rumpe, pupper og lår, men at jeg begynte å bli rund hadde jeg ikke trodd. Mamma vet at jeg har slitt med dårlig selvtillit, og skjønner virkelig ikke hvorfor hun måtte si det. Jeg er forøvrig 20 år og en størrelse 38/S/M og har endelig begynt å akseptere meg selv for den jeg er. Kjenner nå at jeg både er sint og lei meg. Overreagerer jeg eller har jeg rett i at mamma rett og slett var ufin? Skikkelig lei meg nå, og er egentlig sulten... 

Anonymkode: 00994...641

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg reagerte alltid sånn da jeg var tenåring. Er samme størrelse som deg, og noen ganger kommer mamma med bemerkninger når jeg har lagt på meg. Bryr meg fint lite, for hun sier det ikke for å være stygg med meg. Noen er bare direkte, og det går utover deg selv når du er hårsår. Jeg synes hvert fall selv at det var fryktelig slitsomt å bli lei meg hver gang noen kom med en kommentar. 

• Liker 16
Skrevet

Tja.... Du sier selv at du har lagt på deg og at du har former. Kanskje kjipt at din mor påpeker det du allerede vet, men ingenting å ta på vei for 

Anonymkode: daba5...09d

• Liker 31
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er hjemme hos foreldrene mine nå i jula. Jeg bor og studerer i en annen by. Tidligere i kveld begynte mamma og jeg å snakke om kosthold. Jeg fortalte da min mor at jeg har blitt mer obs på hva jeg spiser og kuttet ned på søtsaker. Mamma svarer da noe sånt som at det var bra og at jeg ´´hadde begynt å bli litt rund´´. Jeg er IKKE rund, men har nok lagt på meg litt siste året, ja. Ble veldig såret av denne kommentaren og begynte faktisk å gråte. Kjenner fortsatt at det knyter seg i magen når jeg tenker på det. Jeg har former, litt mage, rumpe, pupper og lår, men at jeg begynte å bli rund hadde jeg ikke trodd. Mamma vet at jeg har slitt med dårlig selvtillit, og skjønner virkelig ikke hvorfor hun måtte si det. Jeg er forøvrig 20 år og en størrelse 38/S/M og har endelig begynt å akseptere meg selv for den jeg er. Kjenner nå at jeg både er sint og lei meg. Overreagerer jeg eller har jeg rett i at mamma rett og slett var ufin? Skikkelig lei meg nå, og er egentlig sulten... 

Anonymkode: 00994...641

M/38 er vel en romslig størrelse..?

Anonymkode: 80ec5...859

• Liker 6
Gjest Axl Rose
Skrevet

Begynte å gråte for det? Ja du overreagerer noe jævlig.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

M/38 er vel en romslig størrelse..?

Anonymkode: 80ec5...859

Det er en helt vanlig tynn om man ikke har liten beinbygning eller er anorektiker ol. Romslig (eller rund) var nå litt å ta i synes jeg. Synes og det er viktig med et sunt kroppsbilde og det var ikke denne mora, eller blant annet du, så veldig flinke til å være gode på å understøtte.

Anonymkode: 89922...97f

• Liker 28
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Ja, du overdriver noe veldig.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en helt vanlig tynn om man ikke har liten beinbygning eller er anorektiker ol. Romslig (eller rund) var nå litt å ta i synes jeg. Synes og det er viktig med et sunt kroppsbilde og det var ikke denne mora, eller blant annet du, så veldig flinke til å være gode på å understøtte.

Anonymkode: 89922...97f

Helt vanlig tynn? Jeg er ikke tynn, men vanlig slank og jeg bruker xs/32/34.........
Er man medium så er man medium - helt enkelt.

Anonymkode: c1317...00f

• Liker 8
Skrevet

Noen mødre er så ufine uten å tenke over det. 

Anonymkode: 024ce...ec9

• Liker 4
Gjest chisandra
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Helt vanlig tynn? Jeg er ikke tynn, men vanlig slank og jeg bruker xs/32/34.........

Medium = akkurat passe. 

Gjest Lexie Grey
Skrevet

Når man har slitt/ sliter med dårlig selvbilde, er man veldig sensitiv for kommentarer som omhandler kropp og utseende. Jeg er sikker på du er kjempefin akkurat som du er, og at moren din ikke mente noe vondt med den kommentaren i det hele tatt, den bare glapp ut av henne og kom litt feil ut. Jeg synes ikke du skal tenke noe mer på det. Jeg er født slank og med lite former, og har helt siden tidlig tenårene vært kjempe misunnelig på de jentene og kvinnene som har former!! Bare så du vet det ;):troest:

Skrevet

Jeg syntes du overdriver ja, men når det var sagt var det unødvendig sagt av moren din.

Om M/38 er stor kommer jo mye ann på høyden din. 38 kan være stort på en person på 1,50 mens en liten str på en person på 1,80.

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er noen som er lange i kroppen og har pupper og må bruke M og fortsatt er helt fint slanke. 

Medium er helt midt i mellom og fint. 

Anonymkode: fd73e...f4b

• Liker 9
Skrevet

Grow some balls

Anonymkode: 5d901...ff2

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du xs er du enten tynn, formløs eller kort :)

Anonymkode: c2cd1...36e

• Liker 26
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bruker du xs er du enten tynn, formløs eller kort :)

Anonymkode: c2cd1...36e

Uff jeg er alle de tre tingene, og det er IKKE positivt

Skrevet

Du skriver jo selv at du har lagt på deg og din mor komenteterte at du har blitt rund, ikke noe å reagere på. Tror ikke hun sa det for å være slem.

Anonymkode: 05efe...9a4

• Liker 6
Skrevet

Jeg tror jeg hadde slengt en frekk tone tilbake og spurt om vi skulle gå ned noen kilo sammen.

• Liker 1
Skrevet

Ikke alltid størrelse på klær gir en eksakt pekepinn på om man er tykk eller tynn.

Dersom man er 160 høy og i utgangspunktet spebygd, vil man sikker bruker xs dersom man er vanlig slank.
Dersom man er 160 høy og i utgangspunktet spebygd, kan man være ganske så rund og bruke M.

Dersom man er 180 høy og bredere bygget og har litt pupper, kan man fint bruke M og være slank.

Anonymkode: aeced...df1

• Liker 6
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor noen absolutt må kommentere andres vekt. Med mindre man vet at noen prøver å gå ned (eller opp) i vekt, bør man ikke kommentere at noen har lagt på seg eller gått ned. Det handler om takt og tone...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...