AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #1 Del Skrevet 28. desember 2017 Hei bor i 1 etasje i et sameie, over fellesgarasjen. Noen ringte på tidligere fordi det kom vann dryppende inn i garasjen, og vi mente det absolutt ikke kunne være fra oss fordi vi ikke hadde noe vannlekkasje. Bor i leilighet på 50 kvadrat så trodde vi hadde oppdaget det hvis det skjedde men nei. Vi lette rundt og fant lekkasje fra en ventil på varmtvannsberederen som står inne i et skap på kjøkkenet. Fikk hjelp av min far til og stoppe lekkasjen og vannet i leiligheten har vi stengt av. Så over til det som gjør at jeg har skikkelig angst nå. Det ble innstallert vannstoppere i alle leilighetene for en tid tilbake, og både jeg og min samboer mente helt klart at lekkasjen ikke kunne komme herfra for da hadde vel vannstoppen pepet? Ja så åpner vi skapet der den er, og i h***vete, den er dratt ut!!!! Ingen av oss kan huske at vi har gjort dette, men en av oss har jo selvfølgelig tatt den ut i en eller annen sammenheng, uten at noen av oss husker dette. Lederen i sameiet er dritsur og sier vi bør ha en innmari god forklaring på hvorfor vannstoppen «ikke virket». Så nå er jeg helt nummen av angst, føler ikke jeg får puste. Vi har jo driti på draget her, uten at det var meningen. Så hva kan vi forvente oss at skjer nå? Er vel jeg som må forklare meg da det skal komme noen imorgen, regner med at det er på dagtid. Jeg går på aap etter en ryggoperasjon og har ikke en krone ekstra og rutte med. Hva skal vi gjøre? Noen som har noe peiling? Jeg føler meg helt overkjørt av en dampveivals og vet ikke hva jeg skal gjøre hvis dette eskalerer😢 Anonymkode: f79fc...881 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #2 Del Skrevet 28. desember 2017 Å gå på aap er ingen unnskyldning for å ikke forhindre lekkasjer. har dere ikke forsikring? Hvis ikke kan dette bli veldig dyrt ja, sånn er det. Anonymkode: 2e3d9...d06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chevy Skrevet 28. desember 2017 #3 Del Skrevet 28. desember 2017 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å gå på aap er ingen unnskyldning for å ikke forhindre lekkasjer. har dere ikke forsikring? Hvis ikke kan dette bli veldig dyrt ja, sånn er det. Anonymkode: 2e3d9...d06 Neida jeg vet det. Jeg bare la det til og og forklare at livet mitt ikke er så enkelt fra før av akkuratt nå, men jeg kunne sikkert utelatt den informasjonen. Joda vi har forsikring, men er redd det skal bli noe trøbbel på grunn av den der vannstoppen. Ts åja der var jeg ikke anonym mer heller, menmen. Endret 28. desember 2017 av Chevy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 28. desember 2017 #4 Del Skrevet 28. desember 2017 Dere har jo et ansvar siden vannstoppen ikke var virksom. Samtidig har jo sameiet en forsikring som skal dekke slikt. Så kommer det jo an på hva slags skade det er. Om lekkasjen ikke har vedvart lenge kan det være nok å la det tørke ut. Men det kommer an på. Skadene inne i leiligheten må dere nok dekke selv, eller via egen forskning. Det kan jo være snakk om avkorting av forsikringen både hos dere og sameiet. At dere må i det minste dekke deler av skaden. Samtidig er dere ikke skyld i lekkasjen. Men fordi dere har vært uaktsomme ble lekkasjen oppdaget senere. Et annet moment er om sameiet har påkrevd at det skal være fuktvarsler / vannstopp. Er det formalisert i vedtektene eller tilsvarende? Det som er det normale i et sameie er at alle ønsker at de andre skal betale. Akkurat nå ønsker dere at sameiet betaler, og sameiet at dere betaler. Det finnes ingen regler for hva som er rett fordeling. Men ikke ta alle påstander og krav for god fisk. Lykke til. Spennende om du kan holde oss litt oppdatert. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #5 Del Skrevet 28. desember 2017 Har selv nylig fått installert en Aqua Guard vannstopper mens jeg hadde rørleggere innom for diverse rørleggerarbeid. Da arbeidet var ferdig oppdaget jeg at det lakk fra varmtvannstanken og de måtte komme tilbake og fikse. Vannstopperen hadde ikke blitt berørt av denne lekkasjen. Noen dager senere oppdaget jeg igjen at det lakk fra varmtvannsberederen OG det rant ganske mye vann fra rør-i rør-skapet :-O Heller ikke nå hadde vannstopperen gitt lyd fra seg og vannet ble ikke stengt. MEn vannstopperen funker når det kommer vann på sensorbåndet. Det skjedde selvsagt flere ganger underveis mens jeg tørket opp, men altså ikke før jeg selv oppdaget lekkasjene. Alt er ordnet nå, men jeg aner ikke hvor lenge det kunne rent gjennom veggen dersom jeg hadde tettet til foran med kjøkkenskap og oppvaskmaskin så jeg ikke hadde sett vannet renne der. Dette skjedde midt i kjøkkenrenovering og heldigvis oppdaget jeg det derfor selv. Stoler ikke blindt på vannstopperen og har nå kjøpt lekkasjevarsler i tillegg. Her skal det plasseres litt ekstra så jeg kan stole på at det ikke blir store lekkasjer for fremtiden! Anonymkode: 28ac4...0fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkilokki Skrevet 28. desember 2017 #6 Del Skrevet 28. desember 2017 Kontakt forsikringsselskapet dere har så fort så mulig. De kommer og estimerer skaden, omfanget og evnt kostnad. Om dere får dekket alt vet jo ikke vi, det kommer flere ting inn i bildet der blant annet klausulen dere har på forsikringen. Dra pusten godt ned i magen dette ordner seg. Skal ikke få noe innvirking på at dere bor der. Sånn kan skje hvor som helst og det er jo kjipt uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #7 Del Skrevet 28. desember 2017 Ikke si at den var dratt ut, si at det må ha vært noe feil på den. Ærlighet varer ikke alltid lengst Anonymkode: caf4e...145 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #8 Del Skrevet 29. desember 2017 2 hours ago, AnonymBruker said: Har selv nylig fått installert en Aqua Guard vannstopper mens jeg hadde rørleggere innom for diverse rørleggerarbeid. Da arbeidet var ferdig oppdaget jeg at det lakk fra varmtvannstanken og de måtte komme tilbake og fikse. Vannstopperen hadde ikke blitt berørt av denne lekkasjen. Noen dager senere oppdaget jeg igjen at det lakk fra varmtvannsberederen OG det rant ganske mye vann fra rør-i rør-skapet :-O Heller ikke nå hadde vannstopperen gitt lyd fra seg og vannet ble ikke stengt. MEn vannstopperen funker når det kommer vann på sensorbåndet. Det skjedde selvsagt flere ganger underveis mens jeg tørket opp, men altså ikke før jeg selv oppdaget lekkasjene. Alt er ordnet nå, men jeg aner ikke hvor lenge det kunne rent gjennom veggen dersom jeg hadde tettet til foran med kjøkkenskap og oppvaskmaskin så jeg ikke hadde sett vannet renne der. Dette skjedde midt i kjøkkenrenovering og heldigvis oppdaget jeg det derfor selv. Stoler ikke blindt på vannstopperen og har nå kjøpt lekkasjevarsler i tillegg. Her skal det plasseres litt ekstra så jeg kan stole på at det ikke blir store lekkasjer for fremtiden! Anonymkode: 28ac4...0fd Gud hjelpes, hva er det dere baler med inni kjøkkenskapene deres? Har aldri i mitt 50år lange liv hatt noe problemer med vannlekasjer. Må jo være et problem som kommer av at man driver å knoter under vasken til daglig. Anonymkode: 5c675...7f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå