Gå til innhold

Overnatting for gjester

Anbefalte innlegg

Skrevet

For dere som har gjester som kommer langveisfra: ordner dere overnatting til disse, evt gir tips om overnattingssteder i invitasjonen? Familien min og noen venner må reise langt, men jeg har i utgangspunktet tenkt at de ordner overnatting selv. Er det kjipt? (Noen har allerede sagt at de overnatter hos kjente, så det er nok ikke noe stort problem. Lurer bare på hva som er vanlig.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ordner gjestene selv. Har ikke hørt om noen som er skuffet over at vi ikke hjelper til med det

Skrevet

Vi kommer til å henvise til hjemmesiden vår i invitasjonen. På hjemmesiden vil vi ha informasjon om ulike overnattingsalternativer.

De fleste greier vel uten problemer å ordne dette selv, men for gjester som kommer langveisfra vil det vel være sånn at de som inviterer kjenner til muligheten bedre og da synes jeg det er en fin gest ovenfor gjestene å bidra med litt informasjon om dette.

Skrevet

Man kan ihvertfall komme med tips til ulike steder de kan bo. Ikke så lett om man ikke er kjent.

Skrevet
Man kan ihvertfall komme med tips til ulike steder de kan bo. Ikke så lett om man ikke er kjent.

Det har vi gjort, hvertfall til det nærmeste hotellet, men siden alt skjer i Oslo er det ikke så lett å sile for gjestene.

Skrevet

Det har vi gjort, hvertfall til det nærmeste hotellet, men siden alt skjer i Oslo er det ikke så lett å sile for gjestene.

I Oslo burde det ikke være så vanskelig å finne, dessuten går det taxi de fleste steder. Tenkte igrunnen mer på bryllup på mindre steder (snakker av erfaring...)

Skrevet

Vi får endel tilreisende til vårt bryllup. Siden jeg selv jobber på hotell så har jeg ordnet en hyggelig pris og tipset om dette i innbydelsene.

Gjestene må selv ta kontakt for å ordne overnatting.

Skrevet

Det er veldig fint med tips om overnattingssteder på mindre steder man ikke er så godt kjent.

Skrevet

Halvparten av gjestene kommer langveisfra og trenger overnatting.

Vi skal ha festen på byens eneste hotell, og har derfor holdt av rom til de gjester som måtte trenge det. De må selv bestille og betale for rommet.

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

90% av gjestene våre kommer utenbys fra og trenger overnatting.

Jeg er medlem i TOBB og har fått en god pris på overnatting på hotell for våre gjester den helgen.

De betaler selv men bestiller antall rom/størrelse på rom til oss så videre formidler jeg dette til hotellet 14.dager før bryllupet.

Når det gjelder invitasjonen så har jeg ikke tenkt å skrive noe om det der men kommer til å legge ved et info brev om det som kommer til å skje bryllupshelgen vår. Regner ikke med at alle disse folkene har internett og har mulighet til å se hva som står av info i hjemmesiden vårrres derfor info-brev.

:-)

Gjest Brud2005
Skrevet

Nei, jeg synes det er rimelig at gjestene fikser overnatting selv. :)

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Kommer jo også til å tipse om andre hoteller om de velger det. blantannet med Tlfnr og hjemmesiden til hotellet.

Skrevet

Jeg tenkte å reservere x antall rom på et hotell el.l. og informere om dette i invitasjonen. Tror det kan være litt ok at gjestene som kommer utenbysfra er samlet på et sted, men dette er jo bare et tilbud.

Kommer også til å informere om at vi ordner med barnerom og barnepass under middag/kaffe - har hørt rykter om at noen er usikre på om de kan komme eller ikke kan komme begge to fordi den ene må være hjemme m barna.

Gjest Vigdis_brud05
Skrevet

Vi har holdt av overnattingsplass for de som måtte trenge det. Har også informert de det gjelder om at det er holdt av og at de må ta kontakt selv om de ønsker å benytte seg av tilbudet. Vi kommer derfor ikke til å skrive noe om dette i inbydelsene.

Skrevet

De fleste gjestene våre kommer utenbys fra og kommer til å overnatte. Noen bor hos slektninger, mens for de andre kommer vi til å nevne at vi har vi fått en bra rompris på det hotellet vi skal ha selskapet.

Skrevet

Vårt bryllup er på en liten plass med et motell med 7 rom og en campingplass. Vi har ca 50 overnattingsgjester og noen har vi plassert hos familien som bor der, mens vi har reservert alle motellrommene og noen hytter på campingen til resten. Informerer om overnattingsstedene og pris i innbydelsene, men de må bestille det selv.

Skrevet

Glemte å skrive at i byer med hoteller i fleng mener jeg ikke det er nødvendig å ordne overnatting for gjestene. Det klarer de kjempegodt selv. :)

Gjest Bride to be
Skrevet

Vi skal overnatte i bryllupssuite og kommer til å tilby slekt utenbysfra overnatting i huset vårt.

Bride to be

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har laget en liste over alternative overnattingsplasser og skal sende den sammen med invitasjonen.. Har også lagt den ut på hjemmesiden.

Skrevet

Hei!!

Vi kommer til å skrive hjemmeside-adressen vår i invitasjonene. Her kommer vil til å legge ut linker til overnattingsplasser, både hoteller, vandrehjem og campinger. Vi har fått reservert noen plasser på et pensjonat. Dette kommer vi til å skrive i invitasjonene.

Mamma og svigermor skal også jobbe litt som formidlere til venner og kjente som kommer langveisfra, men i hovedsak har vi tenkt at gjestene finner overnattingsplasser selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...