Gå til innhold

Musikk via pc....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med å bruke pc isteden for levende musikk.

Vi skal gifte oss i utlandet, men skal ha fest når vi kommer hjem og vi ønsker ikke levende musikk.

Alle råd mottas med stoooor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brenner cder vi, i en rekkefølge som vi tror passer de fleste helt greit, så blir det sånn ;) uansett hva folk måtte mene :ler:

Tror det blir bra jeg, har testet de på noen av gjestene og de var positive :)

Skrevet

Vi skal koble pc'n til høyttalere, har vært i et bryllup tidligere der de gjorde det sånn. og det funka kjempebra!!

Skrevet

Hei

Vi brant 5 cd'er med festmusikk - mye swing, en del artige festlåter og annen musikk med litt tempo innimellom. La frem liste over hva som var på de forskjellige skivene så folk fort kunne finne favorittene sine. Fungerte veldig bra for oss og gjestene for det var en veldig bra musikksamling å velge i.

Fordelen med å bruke pc er at du får glattere overgang hele veien. Det er også lettere "justere" listen etterhvert som ønskene strømmer på - og det gjør de :-)

Ulempen er at du kan risikere at folk blander seg altfor mye i hva som skal spilles eller trumfer gjennom sære ønsker - evt tar seg friheten å kuppe musikken. Må huske på at du som regel har mye rar og kanskje upassende musikk i festsammenheng på pc'n. Jeg synes hvertfall det var greit å ha innskrenket mulighetene der..

Musikk til festen har forøvrig nettopp vært diskutert, du finner tråden med låttips lenger ned i forumet.

Lykke til!

Skrevet

Det går an å låse pc'en. Sett passord på brukeren du logger inn som, og lås PC'en når den skal brukes. Så slipper man folk som på død og liv skal "ordne opp" i musikkvalget. Det gikk greit da bruden jeg var forlover for lånte min laptop til dette. :)

Ellers er det greit å brenne cder, så trenger man ikke å bekymre seg over dyrt datautstyr.

Catzy

Skrevet
Vi brenner cder vi' date=' i en rekkefølge som vi tror passer de fleste helt greit, så blir det sånn ;) uansett hva folk måtte mene :ler: [/quote']

Vi hadde også det, og det funket bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...