AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #1 Skrevet 28. desember 2017 I tenårene og i tidlig voksenalder var jeg mye på sykehus i behandling for anoreksi. Nå er jeg på bedringens vei, har gode og dårlige dager, mn spiser greit. Har dager med "full frihet" fra anoreksitrollet og dager hvor jeg er mer låst og må spise etter kostplan. Jeg veier meg månedlig hos legen, men en del av meg har lyst til å kjøpe egen vekt for å veie her hjemme i stedet. Det jeg er usikker på er om dette er mitt ønske eller anoreksien som eer på vei tilbake? Det er jo veldig vanlig å ha en vekt i huset. Er det noen tidligere anorektikere her som har vekt og som kan dele litt erfaringer ang hvordan dere har kontroll på vekta , og ikke vekta har kontroll på deg? Anonymkode: f2cde...3b5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #3 Skrevet 28. desember 2017 Om du tenker mer kalorier enn du tenker hvor bra du føler deg har du et problem Anonymkode: f9fcb...005 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #5 Skrevet 28. desember 2017 Ikke gjør det. Trenger ikke ha vært anorektiker engang for at vekten skal bli en besettelse. Men som tidligere anorektiker er du i høyrisikogruppen. Ikke gjør det. Anonymkode: 85db2...8e0 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #6 Skrevet 28. desember 2017 Siden du spør om dette og er i tvil, så vet du veldig godt svaret selv. Ikke kjøp noen vekt. Anonymkode: c88bc...be1 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #7 Skrevet 28. desember 2017 Det er vanlig å ha vekt hjemme, men det betyr ikke at du bør ha vekt hjemme. Jeg tenker at å være tidligere anorektiker er litt som å være tidligere alkoholiker. En tørrlagt alkoholiker kan aldri mer smake alkohol, og ikke under noen omstendighet ha alkohol hjemme, fordi fri tilgang på alkohol vil gjøre veien til tilbakefall alt for kort. På samme måte bør du unngå å ha fri tilgang til en vekt, da det vil gjøre veien til tilbakefall kortere for deg. Anonymkode: 423dd...e82 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #8 Skrevet 28. desember 2017 For min del så hjelper det faktisk med vekt. Jeg sliter med kroppsdysmorfi og ser meg alltid som større enn det jeg er. Under behandling ble jeg rådet til å kaste badevekten noe jeg gjorde, men da hadde jeg bare speilet, og speilet gir et feilaktig bilde av hvordan jeg ser ut. Så jeg innbilte meg at jeg hadde lagt på meg enorme mengder og blitt tjukk. Da jeg omsider veide meg og så at jeg faktisk var undervektig fremdeles var det et realitetssjokk. Nå vet jeg hvilken vekt jeg skal være på for å være sunn og frisk og med å veie meg passer jeg på å ikke gå under den vekten. Anonymkode: f863b...7a4 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #9 Skrevet 28. desember 2017 Jeg syns det holder med den månedlige veiingen hos lege som du driver med nå. Jeg ser ingen gode grunner for at du bør skaffe deg en vekt. Ja, det er vanlig at folk har vekt hjemme. Men det betyr ikke at det er lurt for deg. Folk som har sluttet å røyke, burde ikke kjøpe røyk for å bare ha liggende hjemme så de kan lukte på de av og til. Dersom du bruker mye tid på å tenke på om du skal kjøpe vekt, ville jeg ventet til du skal til legen igjen og lufte det hos henne. Anonymkode: 47e8e...26b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå