Gå til innhold

Inspirert av annen tråd om servise. Solide og kraftige glass med stett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan anbefale meg noen litt kraftige glass med stett som kan passe til både øl, rødvin og brus? Gjerne ulike glass til ulike drikker, men hva har dere som har slikt? Del gjerne både bilder og linker :) Ønsker å begynne å samle på litt annet enn det jeg har fra før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Iittala essence 😊

Anonymkode: 3442a...b11

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Iittala essence 😊

Fine glass, men de er vel kanskje litt mer spinkle enn kraftige? 

Skrevet
37 minutter siden, Ms. Steele skrev:

Sjekk de ut i butikk 👍 Jeg synes de er kraftige, ganske tykt glass. Har hatt mine i mange år, ingen har knukket stetten eller knust. 

Skrevet
1 time siden, Ms. Steele skrev:

Jeg hadde dem, men ga dem bort. De var for høye i oppvaskmaskinen og veldig spinkle. 

Anonymkode: a6cf0...e06

Skrevet

Jeg er førnøyd med Spiegelau. Rosendahl knuses støtt og stadig her i huset . 

Anonymkode: b0a7c...5c4

Skrevet

Tangen fra Hadeland. Jeg arvet i grå fra mine besteforeldre, og har supplert litt selv. Liker dem godt :)

Skrevet
På 28.12.2017 den 21.42, Sheltay Retrac skrev:

13 timer siden, Kamelia83 skrev:

Tangen fra Hadeland. Jeg arvet i grå fra mine besteforeldre, og har supplert litt selv. Liker dem godt :)

Tangen er kjempefine glass, spesielt de grå. :) Problemet med dem er at de lekre rette linjene i de klassiske glassene er helt "feil" fasong for vin. Jeg ser de også har laget et vinglass med mer "riktig" fasong, men dette synes jeg til gjengjeld ikke ser på langt nær så bra ut som de andre Tangen-glassene. Den buede fasongen passer ikke på langt nær så godt til stetten. :(  

(Dette vil være et problem for enkelte, mens andre bare vil riste på hodet av hele problemstillingen. Jeg vet ikke hvilken leir TS befinner seg i, men ville nevne det.)

Anonymkode: b8cdb...023

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tangen er kjempefine glass, spesielt de grå. :) Problemet med dem er at de lekre rette linjene i de klassiske glassene er helt "feil" fasong for vin. Jeg ser de også har laget et vinglass med mer "riktig" fasong, men dette synes jeg til gjengjeld ikke ser på langt nær så bra ut som de andre Tangen-glassene. Den buede fasongen passer ikke på langt nær så godt til stetten. :(  

(Dette vil være et problem for enkelte, mens andre bare vil riste på hodet av hele problemstillingen. Jeg vet ikke hvilken leir TS befinner seg i, men ville nevne det.)

Anonymkode: b8cdb...023

Helt enig i det med fasongen. Jeg har kommet frem til at jeg er en såpass dårlig vinkjenner at jeg ikke smaker forskjell. Favorittvinen smaker like godt i alle glass. Men ja, det er litt synd. 

Skrevet

Holmegaard Ideelle

Anonymkode: 3f79d...6c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...