AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #1 Skrevet 28. desember 2017 Kjøpte telefonabonnement til barna mine, 17.desember var bestillingsdato, og den 24.desember satte jeg ikke SIM-kortene.Nå, 28.desember, fungerer disse fremdeles ikke!!!!! Går ikke an å ringe, ikke sende meldinger,ikke bruke whatsapp eller noe. Det er ICENET som er selskapet, og har ringt tre ganger. De sa at det skulle fungere i går eller i løpet av dagen i dag.Egentlig helt uhørt at de ikke aktiverer SIM-kort etter noen timer/evt dagen etter man har satt det inn. De skylder på "systemfeil" som skjedde, og det er helt sykt at det tar fire dager+ å få brukbart SIM-kort. I sted ringte jeg, og da sa de at sannsynligvis fungerer ikke SIM-kortene før i neste uke!!!!!!! Det er jo helt vanvittig!!! Noen som har erfart lignende? Hva gjorde dere i så fall med det? Anonymkode: d48ca...2c2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #2 Skrevet 28. desember 2017 Du sier de skal aktivere SIM-kortet, men har du aktivert det? Når jeg har fått nye SIM-kort har jeg vært nødt til å gå inn på en side og aktivere kortet, og da har det funket ganske raskt etterpå. (Beklager om jeg spør dumt! Det er bare det at jeg har inntrykk av at enkelte bommer på dette. ) Anonymkode: e5384...95b 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #3 Skrevet 28. desember 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du sier de skal aktivere SIM-kortet, men har du aktivert det? Når jeg har fått nye SIM-kort har jeg vært nødt til å gå inn på en side og aktivere kortet, og da har det funket ganske raskt etterpå. (Beklager om jeg spør dumt! Det er bare det at jeg har inntrykk av at enkelte bommer på dette. ) Anonymkode: e5384...95b Ja, jeg sjekket dette. Det skal være nok å sette inn kortet og skrive inn pin-koden, som jeg har gjort. Anonymkode: d48ca...2c2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #4 Skrevet 29. desember 2017 Forrige gang jeg fikk fra ice måtte jeg selv bestemme aktiveringsdato. Du er sikker på at datoen har vært? Er vel strengt tatt ikke noe noen her på KG kan hjelpe deg med Anonymkode: 22e3d...b5d
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #5 Skrevet 29. desember 2017 Er det nye numre du har fått, eller er det overføring av eksisterende numre til en ny operatør? Anonymkode: 6a7a7...e90
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #6 Skrevet 30. desember 2017 HAr du prøvd å skru mobilen av og på. Det må du gjøre første gangen. Anonymkode: 048c4...7c0
Minya Skrevet 30. desember 2017 #7 Skrevet 30. desember 2017 Jeg byttet selv til ice.net nylig, og jeg fikk først tilsendt simkortet, en epost om estimert aktiveringsdato, og beskjed om å vente til jeg fikk en sms om at nå kunne jeg sette inn simkortet og aktivere det. I mitt tilfelle tok det en ukes tid fra bestilling til aktivering, noe som er ganske vanlig såvidt jeg vet. Du må også huske å restarte mobilen etter at simkortet først er satt inn, og sjekke på ice.no at abonnementet er aktivt og oppe og går. Hvis det likevel ikke funker, ville jeg bedt om å få nye simkort.
Gjest Tom Bäcker Skrevet 31. desember 2017 #8 Skrevet 31. desember 2017 Gå til innstillinger og let opp nett manuelt. Velg «ice» eller «Telia».
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå