Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

..og jeg opplever lite hjelp fra foreldrene mine. Onkel har akkurat også kjøpt ny leilighet og mamma og pappa har hjulpet han masse. Har prøvd å si at jeg trenger masse ting og har dårlig råd,men det får jeg ikke noe svar på. Det jeg får tilbud om er julepynt, puter osv. Onkelen min har nok av penger og sliter altså ikke på den måten. Er det vanlig å ikke få noooe hjelp av foreldre ved flytting? Ikke bare mtp økonomi. 

Anonymkode: b3867...4cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er svært varierende fra familie til familie, og ikke noe man kan forvente i utgangspunktet, selv om det jo er svært hyggelig. Du får ta det som et hint at de ikke responderermog spare opp litt til du kan kjøpe ting selv :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde aldri planlagt med at familien skulle spytte inn masse penger i mitt flytteprosjekt.

Jeg har fått hjelp til å pakke/bære/vaske/male - men ting har jeg fått lite av, bortsett fra litt grunnleggende kjøkkenting første gang jeg flyttet på hybel.

Anonymkode: 185ac...c1a

• Liker 2
Skrevet

For mange foreldre er det vanskelig å se at ungen er blitt stor og flytter ut. Det er vondt å få det slengt i trynet, og kanskje de har et lite håp om at du gir opp og flytter hjem igjen.

Anonymkode: 80791...560

Skrevet

De forventer veln at du er voksen og skal klare deg selv. Men rart om de gir onkelen din masse greier. Har han hjulpet dem tidligere? 

Gå på loppis for å få tak i det du trenger i første omgang.

Anonymkode: 77f70...c70

• Liker 1
Skrevet

Fikk noe utstyr i form av kjeler, bestikk, glass, håndklær og dyne (alt brukt og overskuddsvarer hjemmefra) da jeg flyttet for meg selv, for å slippe å kjøpe alt selv. Dette var på hybel. Første leilighet jeg kjøpte fikk jeg en støvsuger til, var veldig kjekt og forventet ikke mer hjelp. Har ellers fått kjørehjelp flere ganger i studietiden, men altså aldri penger eller bistand til innkjøp av møbler og større ting.

Anonymkode: 95582...8a4

• Liker 2
Skrevet

Vi barna har kun fått hjelp i å flytte, vaske eller malejobber. Jeg kunne aldri ha funnet på å spurt om hjelp til noe annet. Tenker at du ikke har råd til leilighet og heller burde prioritert anderledes når du er avhengig av dine foreldre. 

Anonymkode: 2c2f3...8ca

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vi barna har kun fått hjelp i å flytte, vaske eller malejobber. Jeg kunne aldri ha funnet på å spurt om hjelp til noe annet. Tenker at du ikke har råd til leilighet og heller burde prioritert anderledes når du er avhengig av dine foreldre. 

Anonymkode: 2c2f3...8ca

Kan du lese..? Ts skriver jo ikke at hun er avhengig av foreldrene. Det heter dessuten annerledes uten d. De fleste vil jo synes det er hyggelig med en håndsrekning selv om de ikke avhenger av det eller egentlig forventer det.

Synes det er merkelig at onkel får så mye hjelp. Bills spurt hvorfor.

Anonymkode: f2e89...742

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du lese..? Ts skriver jo ikke at hun er avhengig av foreldrene. Det heter dessuten annerledes uten d. De fleste vil jo synes det er hyggelig med en håndsrekning selv om de ikke avhenger av det eller egentlig forventer det.

Synes det er merkelig at onkel får så mye hjelp. Bills spurt hvorfor.

Anonymkode: f2e89...742

Det heter ikke Bills.

Anonymkode: 6d415...4d7

• Liker 1
Skrevet

Spør dem rett ut om hva de tenker, verre er det ikke :) 

Når det er sakt så kan man ikke forvente at de stiller opp, men rart at de stiller opp for onkel og ikke for deg, det er jeg enig i:vetikke:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...