AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #1 Skrevet 28. desember 2017 På grunn av fett hår må jeg vaske det annenhver dag, noe jeg er lei av. Noen som kan anbefale meg shampoo som holder håret friskt og rent lengre? Jeg har tynt nordisk hår. Anonymkode: 38b50...a52
ElineRB Skrevet 28. desember 2017 #2 Skrevet 28. desember 2017 Jeg sliter med det samme. Jeg må bytte shampoo innimellom. veksler mellom et par forskjellige. De for fett hår har jeg god erfaring med de under Masse lykke tilhttps://www.blivakker.no/product/harpleie/shampoo/fett-har/2481/redken-scalp-relief-oil-detox-shampoo-300ml-https://www.blivakker.no/product/200814?gclid=Cj0KCQiAyZLSBRDpARIsAH66VQIPEG2YO0zpKyRt9Idz665Kttmz7hZMK9Z4-eNxH3A_2U5BhYRfmpQaAtwiEALw_wcB
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #3 Skrevet 28. desember 2017 Du vasker muligens håret for ofte. Bruk tid på å venne håret til sjeldnere hårvask. Beg. først å vaske det tredje hver dag. Hold gjerne på med det maange uker . Og så kan du gå over til å vaske det 4 hver dag. Men bruk god tid, tål å ha fett ekkelt hår en lengre periode. Dette vil gå over og bli bedre etter hvert som ukene / mnd går. Anonymkode: c00ed...5f7 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #4 Skrevet 29. desember 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Du vasker muligens håret for ofte. Bruk tid på å venne håret til sjeldnere hårvask. Beg. først å vaske det tredje hver dag. Hold gjerne på med det maange uker . Og så kan du gå over til å vaske det 4 hver dag. Men bruk god tid, tål å ha fett ekkelt hår en lengre periode. Dette vil gå over og bli bedre etter hvert som ukene / mnd går. Anonymkode: c00ed...5f7 Det har jeg prøvd, hjalp ikke på mitt hår, etter ca 2 uker stinket det død og så helt jævlig ut. Anonymkode: 38b50...a52
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #5 Skrevet 29. desember 2017 11 timer siden, ElineRB skrev: Jeg sliter med det samme. Jeg må bytte shampoo innimellom. veksler mellom et par forskjellige. De for fett hår har jeg god erfaring med de under Masse lykke tilhttps://www.blivakker.no/product/harpleie/shampoo/fett-har/2481/redken-scalp-relief-oil-detox-shampoo-300ml-https://www.blivakker.no/product/200814?gclid=Cj0KCQiAyZLSBRDpARIsAH66VQIPEG2YO0zpKyRt9Idz665Kttmz7hZMK9Z4-eNxH3A_2U5BhYRfmpQaAtwiEALw_wcB Takk, selges de i noen fysiske butikker ? Anonymkode: 38b50...a52
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #6 Skrevet 29. desember 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har jeg prøvd, hjalp ikke på mitt hår, etter ca 2 uker stinket det død og så helt jævlig ut. Anonymkode: 38b50...a52 Det tar nok mye lengre tid å tilvenne håret sjeldnere hårvask enn noen uker. Hva med å la det gå vekselsvis 2 og 3 dager mellom hver hårvask i noen måneder og se? Jeg vet det er tøft , har vært der selv. Før måtte jeg vaske håret 2 ggr i uka. Nå kan det gå opptil 10 dager imellom. Men vanligvis vasker jeg det 5 til 8 dager mellom hver gang. Men prosessen tok månedsvis før jeg kom dit. Anonymkode: c00ed...5f7 3
Pitofinaa Skrevet 29. desember 2017 #7 Skrevet 29. desember 2017 Vasker du håret to ganger med shampoo? Det har alt å si for meg!!
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #8 Skrevet 29. desember 2017 55 minutter siden, Pitofinaa skrev: Vasker du håret to ganger med shampoo? Det har alt å si for meg!! Ja Anonymkode: 38b50...a52
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #9 Skrevet 29. desember 2017 Annenhver dag? Da er du heldig. Jeg må vaske håret HVER dag jeg, kan til nød hoppe over en dag hvis jeg dynker med tørrshampo. Håret mitt har alltid vært sånn, siden puberteten startet. Har tynt(men ikke pistrete) og langt hår. Trener uansett nesten hver dag, og da blir jo håret i tillegg fort svett. Funker hakket bedre om jeg bruker volumshampo, enn andre typer. Anonymkode: 08927...e75 1
kimchi wasabi Skrevet 29. desember 2017 #10 Skrevet 29. desember 2017 Har skikkelig tykt hår og har samme problem. Det eneste som har hjulpet meg for nå er å bruk bra hårkur, ellers så hjelper det ikke særlig for meg å bytte sjampo.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #11 Skrevet 29. desember 2017 1 time siden, kimchi wasabi skrev: Har skikkelig tykt hår og har samme problem. Det eneste som har hjulpet meg for nå er å bruk bra hårkur, ellers så hjelper det ikke særlig for meg å bytte sjampo. Åja visste ikke at det kunne fungere på fett hår! Hvilken kur bruker du da? Anonymkode: 3723e...e31
kimchi wasabi Skrevet 29. desember 2017 #12 Skrevet 29. desember 2017 6 minutter siden, AnonymBruker said: Åja visste ikke at det kunne fungere på fett hår! Hvilken kur bruker du da? Anonymkode: 3723e...e31 Det kan hende det bare fungerer fint for meg, men istedenfor å dusje annenhver dag så dusjer jeg hver. 3 dag nå (ikke at det er så mye forskjell uansett ). Jeg bruker en japansk merke som kun fås på nett, men jeg synes Moroccan oil styrkende hårmaske og Jan thomas hair repair er ganske greie og 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #13 Skrevet 29. desember 2017 Har hatt nøyaktig samme problem som deg og prøvd alt mulig. Tro meg. Dødslei av folk som hevder at fett hår kommer av ''for ofte hårvask''. For meg oppstod problemet i puberteten, men har spesielt vært ille de siste 3 årene. Fått masse anbefalinger av frisører for håret, men som ikke har fungert. Har også blitt fortalt av frisøren min at håret mitt ikke skummer på flere produkter. Av de jeg kjenner som vasker håret flere ganger daglig grunnet trening, så er det ingen som har problemer med fett hår fordi de vasker håret for mye. Jeg har også hatt problemer med talg i huden. Altså fet hud i form av kviser. Begynte på isotretinoin for huden og dette er virkelig det eneste som har fungert på håret mitt. Vet at mange som har fett hår også sliter med fet hud. Dette har sammenheng og kommer av indre årsaker. Jeg har virkelig prøvd alt, men har fortsatt ikke funnet noe som fungerer skikkelig.. Anonymkode: 74f2b...110 2
ElineRB Skrevet 30. desember 2017 #14 Skrevet 30. desember 2017 På 29.12.2017 den 9.10, AnonymBruker skrev: Takk, selges de i noen fysiske butikker ? Anonymkode: 38b50...a52 De selges i frisørsalonger. Men hver salong pleier å føre noen få merker så kan hende du må innom et par før du finner disse. Jeg pleier å kjøpe med meg når jeg klipper håret og kjøpe påfyll på nettet på grunn av prisen
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #15 Skrevet 30. desember 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Har hatt nøyaktig samme problem som deg og prøvd alt mulig. Tro meg. Dødslei av folk som hevder at fett hår kommer av ''for ofte hårvask''. For meg oppstod problemet i puberteten, men har spesielt vært ille de siste 3 årene. Fått masse anbefalinger av frisører for håret, men som ikke har fungert. Har også blitt fortalt av frisøren min at håret mitt ikke skummer på flere produkter. Av de jeg kjenner som vasker håret flere ganger daglig grunnet trening, så er det ingen som har problemer med fett hår fordi de vasker håret for mye. Jeg har også hatt problemer med talg i huden. Altså fet hud i form av kviser. Begynte på isotretinoin for huden og dette er virkelig det eneste som har fungert på håret mitt. Vet at mange som har fett hår også sliter med fet hud. Dette har sammenheng og kommer av indre årsaker. Jeg har virkelig prøvd alt, men har fortsatt ikke funnet noe som fungerer skikkelig.. Anonymkode: 74f2b...110 Enig med deg. Jeg tror det har med å gjøre at hodebunnen er dehydrert og trenger fukt, men ikke olje. Altså slik det er med huden i ansiktet, tilstand dehydrert. Anonymkode: a9330...47a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå