Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lånte denne boken av søsteren min. Hva synes dere? Har selv jobbet i ulike ufaglærte yrker og kjenner meg veldig igjen. Fra anmeldelsene får man inntrykk av at denne boken bryter revolusjonerende grunn. Du leser alle anmeldelsene som skryter over denne boken og hvordan den fremstår som en "realistisk fremstilling" av arbeidsklassen. Hva mener de med "fremstår", det er jo slik det er for mange.

Tror egentlig den største overraskelsen min ved denne boken var hvor naive og ignorante mange mennesker er. Merk at jeg sikter til de som har anmeldt boken. Anmeldelsene vitner om naive mennesker som ikke har peiling på hvordan livet til mange i Norge er. Noe som bare understreker at forskjellene i Norge er så store at de rike og priviligerte ser på en bok om det vanlige, norske liv som et mesterverk. Noen av anmeldelsene er også nedlatende og skriver om boken som om det var "bra kvalitet på tross av at forfatteren er en bondeknøl". 

Anonymkode: ab622...5f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Dette fremstår som en realistisk skildring" = "Dette synes for meg å være en realistisk skildring på tross av at jeg ikke har personlige erfaringer å basere antagelsen min på" 

Anonymkode: 84fbb...568

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som en bok som jeg kunne tenke meg å lese. Hvilken sjanger er det?

Skrevet
On 12/29/2017 at 4:29 PM, AnonymBruker said:

"Dette fremstår som en realistisk skildring" = "Dette synes for meg å være en realistisk skildring på tross av at jeg ikke har personlige erfaringer å basere antagelsen min på" 

Anonymkode: 84fbb...568

Jeg synes den setningen var veldig rar. Som en som har jobbet som ufaglært og som har en familie nær den beskrevet i boken er dette realiteten, det er ikke "nær" realiteten

On 12/29/2017 at 4:34 PM, Mario said:

Høres ut som en bok som jeg kunne tenke meg å lese. Hvilken sjanger er det?

Det er en novellesamling. En liten, kort bok med flere små noveller. Er historier fra vanlige, norske liv. Forfatteren virker som en oppvakt, intelligent person. Personlig merket jeg ike noe spesielt med novellesamlingen, men som sagt, jeg lever det livet så kanskje det ikke er like fantastisk for meg som for andre mennesker. Håper forfatteren fortsetter skrive, da det virker som dette er temaer og perspektiver som er fjernt fra mange nordmenn. Har mer respekt for han enn nordmenn som reiser til saudi arabia for sjakkturnering og tjener millioner på andre menneskers lidesle, ihvertfall

Anonymkode: ab622...5f9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du virker nedlatende selv. Du kan ikke forvente at alle anmeldere har erfaring med alle sider av livet. De som har anmeldt denne boken skriver at de kan tenke seg at mange kan kjenne seg igjen i boken, og at den er realistisk i sine beskrivelser. De sier ingen ting om hva de mener om folk som jobber "på gølvet" kontra akademikere (det er bare i hodet ditt).

Anonymkode: ea613...a30

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...