AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #1 Skrevet 28. desember 2017 Vurderer å reise bort i forbindelse med 17.mai/pinsehelgen. Ungene har da skolefri både 17, 18 og 21, så må evt. søke om fri 15 og 16 mai. Dette er første året jeg har ungdomsskoleelev og kom på at det kanskje er tentamen i de tider. Men er det sannsynlig at tentamen ikke faller på den 15 eller 16 mai siden 10.klassingene har matteeksamen den 16? Noen som har peiling? Anonymkode: 669aa...fa2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #2 Skrevet 28. desember 2017 Det beste var visst å spørre jenta selv. Hun hadde nemlig onlinekalender der det sto at heldagsprøvene var siste uken i mai. Så da går det bra. Anonymkode: 669aa...fa2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #3 Skrevet 28. desember 2017 Det går bra hvis skolen innvilget permisjon, men det et ikke sikkert. Vår skole gir ikle fri til feriereiser, punktum. Da blir det ureglementert fravær. Håper de er mer fleksible hos dere... Anonymkode: 38a83...eca 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #4 Skrevet 28. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går bra hvis skolen innvilget permisjon, men det et ikke sikkert. Vår skole gir ikle fri til feriereiser, punktum. Da blir det ureglementert fravær. Håper de er mer fleksible hos dere... Anonymkode: 38a83...eca Hva er konsekvensen for «ureglementert fravær» da ? Anonymkode: 0d4bd...6f1 1
Måbarefåsiat... Skrevet 28. desember 2017 #5 Skrevet 28. desember 2017 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hva er konsekvensen for «ureglementert fravær» da ? Anonymkode: 0d4bd...6f1 Skulk. Synes det er en uting dette å skulle ha fri når det ikke er fri. Jeg ville aldri tatt ut ungen og lært ham at skulk er greit. 5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #6 Skrevet 28. desember 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går bra hvis skolen innvilget permisjon, men det et ikke sikkert. Vår skole gir ikle fri til feriereiser, punktum. Da blir det ureglementert fravær. Håper de er mer fleksible hos dere... Anonymkode: 38a83...eca I følge mine barn er det flere som har hatt flere dager ekstra fri i forbindelse med både høstferie og juleferien dette skoleåret, så tror nok det går greit. Vi har bedt dem fri en gang før for 4 år siden og da gikk det iallefall greit. De kommer til å være på skolen på mandagen, så vi får ukeplan og har mulighet til å gjøre skolearbeidet som skal gjøres. Jeg har søkt om permisjon for dem på nettet nå, så vi får vel tilbakemelding når skolen starter på igjen. Tenkte at vi uansett kunne søke, for jeg regner med at de får komme på skolen allikevel dersom vi velger å ikke reise. Og vi kan vente med bestilling av flybilletter til vi vet om de får fri. Hadde ikke reist dersom de ikke fikk fri og hadde aldri bedt ungene mine om å lyve om at de hadde vært syke. Hadde vel uansett vært lite troverdig dersom vi allerede hadde søkt om fri og fått avslag. Anonymkode: 669aa...fa2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #7 Skrevet 28. desember 2017 21 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: Skulk. Synes det er en uting dette å skulle ha fri når det ikke er fri. Jeg ville aldri tatt ut ungen og lært ham at skulk er greit. Dersom man følger reglementet og søker om fri er det jo ikke skulk. Jeg tar så klart ikke ut ungene dersom jeg føler det går ut over skolegangen deres, men jeg har tre faglig sterke barn som er lite syke. Da tror jeg det går bra med et par dager ekstra fri. Anonymkode: 669aa...fa2 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #8 Skrevet 28. desember 2017 23 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: Skulk. Synes det er en uting dette å skulle ha fri når det ikke er fri. Jeg ville aldri tatt ut ungen og lært ham at skulk er greit. Livet er mer skole. Anonymkode: 31a1f...503 1
Kjetil E Skrevet 28. desember 2017 #9 Skrevet 28. desember 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom man følger reglementet og søker om fri er det jo ikke skulk. Jeg tar så klart ikke ut ungene dersom jeg føler det går ut over skolegangen deres, men jeg har tre faglig sterke barn som er lite syke. Da tror jeg det går bra med et par dager ekstra fri. Anonymkode: 669aa...fa2 Hvis du søker, for nei og alikevel tar de ut er det som skulk og regne.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #10 Skrevet 28. desember 2017 12 minutter siden, Kjetil E skrev: Hvis du søker, for nei og alikevel tar de ut er det som skulk og regne. Jeg har ingen planer om å dra dersom vi får avslag på søknad om permisjon. Men utifra at det virker som om mange her i kommunen har fått permisjon dette skoleåret blir jeg litt overrasket om det skjer. Anonymkode: 669aa...fa2 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #11 Skrevet 5. januar 2018 Har fått innvilget permisjon for barnet som går på ungdomsskolen, nå må jeg bare få svar fra barneskolen. Anonymkode: 669aa...fa2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #12 Skrevet 5. januar 2018 På 28.12.2017 den 19.36, AnonymBruker skrev: Hva er konsekvensen for «ureglementert fravær» da ? Anonymkode: 0d4bd...6f1 At det kommer som ugyldig fravær på vitnemålet for ungdomsskoleelevene, og er det snakk om mer enn to uker (altså ti skoledager) risikerer du å skrives ut av skolen. Det siste vet jeg ikke om de faktisk gjør i praksis, altså. Det første vet jeg at de gjør. Jeg er egentlig veldig for innstrammingen i muligheten til å ta fri i skoletiden, men det som i realiteten skjer er jo at de som er flinke til å mase, gnåle, skriver overbevisende søknader og ordlegger seg riktig, får dra, og de andre ikke gjør det. Det er ikke uproblematisk når det burde være likt for alle. Men bra det løste seg for TS! Anonymkode: 38a83...eca
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #13 Skrevet 5. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: At det kommer som ugyldig fravær på vitnemålet for ungdomsskoleelevene, og er det snakk om mer enn to uker (altså ti skoledager) risikerer du å skrives ut av skolen. Det siste vet jeg ikke om de faktisk gjør i praksis, altså. Det første vet jeg at de gjør. Jeg er egentlig veldig for innstrammingen i muligheten til å ta fri i skoletiden, men det som i realiteten skjer er jo at de som er flinke til å mase, gnåle, skriver overbevisende søknader og ordlegger seg riktig, får dra, og de andre ikke gjør det. Det er ikke uproblematisk når det burde være likt for alle. Men bra det løste seg for TS! Anonymkode: 38a83...eca Ja, er jo helt krise om det kommer et par dager ugyldig fravær på vitnemålet fra ungdomsskolen... Da går nok hele livet i dass. Anonymkode: 31a1f...503 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #14 Skrevet 5. januar 2018 Fra en lærers perspektiv et slike fridager en uting. Man har mer enn nok fridager når man går på skole! Særlig i mai, hvor skoledagene allerede er få. På min skole innvilget vi fri til å besøke slektninger som bor langt vekke, begravelser, dåp o.l. Dersom man skal på ferie skriver vi at vi ikke anbefaler fri, og at de har ansvar for opplæring disse dagene. All erfaring tilsier at barna reiserbuqnsett hva vi sier, så det nytter ikke å ikke godkjenne Anonymkode: d7660...b86 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå