AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #1 Skrevet 28. desember 2017 Det høres garantert latterlig ut for de fleste, men jeg blir altså veldig plaget mentalt av ansvaret jeg har for å lage middag hver dag. Før lagde jeg aldri middag til meg selv, men nå har jeg samboer som blir skuffet hvis det ikke er middag når han kommer hjem. Dette stresser meg veldig av en eller annen grunn. Jeg er elendig til å være kreativ med mat, og jeg har selv ganske dårlig matlyst og synes mat er kjedelig. Jeg går og tenker på middag store deler av dagene, og blir skikkelig plaget av å måtte planlegge dette. Jeg føler meg helt forferdelig hvis jeg ikke har klart å lage en sunn, god middag til samboeren en dag og må servere pizza eller annet. Føler meg mislykket som samboer, og er redd samboer tror jeg bare er lat og ikke gidder å finne på noe. Noen andre som kan kjenne seg igjen? Anonymkode: 73cd6...087
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #2 Skrevet 28. desember 2017 Kan ikke samboeren din planlegge middagen da ? Også kan du lage den dersom du vil og du har bedre tid enn han ? Eller så kan dere lage middag sammen når han kommer hjem fra jobb. Dersom det er det å finne på middagsretter som er utfordringen så er det jo ikke noe i veien for at dere setter dere bed en gang i uka og lager en ukemeny. Anonymkode: bc880...f0c 10
Gjest making.a.mess Skrevet 28. desember 2017 #3 Skrevet 28. desember 2017 Han har da armer...? Ergo kan han lage mat minst halvparten av dagene...
Husholdning1 Skrevet 28. desember 2017 #4 Skrevet 28. desember 2017 Man må ikke ha middag hver dag. Hvis han må kan han jo lage den selv. 6
Gjest Catalina Culès Skrevet 28. desember 2017 #5 Skrevet 28. desember 2017 Hvorfor lager du all maten? Han kan vel også bidra?
Jentadi Skrevet 28. desember 2017 #6 Skrevet 28. desember 2017 Lag middagsplan sammen, en uke av gangen. Bli enige om hvem som skal lage de ulike rettene. 6
Måbarefåsiat... Skrevet 28. desember 2017 #7 Skrevet 28. desember 2017 Jeg anbefaler deg å prøve matkasse. Da kommer maten på døren, måltidene er planlagt - noen har tenkt for deg. Jeg var kjempefornøyd med Godt levert, men det ble litt kostbart for meg i lengden.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #8 Skrevet 28. desember 2017 Samboer bør da også kunne bidra, i hvert fall med middagsforslag. Anonymkode: 793e7...609 1
happiest Skrevet 28. desember 2017 #9 Skrevet 28. desember 2017 Synes ikke han kan forvente at middagen er klar hver dag! Jeg slutter på jobb tidligere enn min kjæreste og lager klar middag kanskje et par ganger i uken. Ellers så lager vi middag sammen eller han lager. Deler det ca 50/50. Kanskje dere burde bli enig om hvilke dager du lager mat, han lager mat og når dere lager sammen. Og kanskje bli enig om at det er ok 1 gang i uken å lage noe raskt (og kanskje ikke så sunt). 1
Fleuri Skrevet 28. desember 2017 #10 Skrevet 28. desember 2017 Matkasse, ha speilegg noen dager, ha ferdige karbonader i fryseren så tar dere varme karbonadesmørbrød med agurk og tomat en dag i uken. Lag en kjempekjele med lapskaus og frys ned middagsporsjoner som du bare varmer i en kjele eller mikroen ved behov. Man må ikke ha middag hver dag. 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #11 Skrevet 28. desember 2017 Lever du på 50-tallet? Dere kan vel fordele oppgavene mellom dere? Hvis han er opptatt av middag, så kan jo han ha hovedansvar for det. Så kan din jobb være feks rydding/oppvask etterpå. Evt at du har ansvar for husvasken. Det virker jo som du plages av å ha dette ansvaret, og da må dere gjøre en endring. Anonymkode: e6184...953 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #12 Skrevet 28. desember 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det høres garantert latterlig ut for de fleste, men jeg blir altså veldig plaget mentalt av ansvaret jeg har for å lage middag hver dag. Før lagde jeg aldri middag til meg selv, men nå har jeg samboer som blir skuffet hvis det ikke er middag når han kommer hjem. Dette stresser meg veldig av en eller annen grunn. Jeg er elendig til å være kreativ med mat, og jeg har selv ganske dårlig matlyst og synes mat er kjedelig. Jeg går og tenker på middag store deler av dagene, og blir skikkelig plaget av å måtte planlegge dette. Jeg føler meg helt forferdelig hvis jeg ikke har klart å lage en sunn, god middag til samboeren en dag og må servere pizza eller annet. Føler meg mislykket som samboer, og er redd samboer tror jeg bare er lat og ikke gidder å finne på noe. Noen andre som kan kjenne seg igjen? Anonymkode: 73cd6...087 Ja. Så jeg lager selvsagt ikke middag hver bidige dag. Jeg er ikke kokk. Jeg vasker heller ikke huset hver uke. Jeg er nemlig heller ikke hushjelp. Kjøp inn ferdigmat, lag mat for 3-4 dager i ett eller fordel oppgaven mellom dere. Livet, Ts, er altfor kort til å lage middag hver dag Derosm du ikke elsker over alt på jord å lage middag. Og selv da er matlaging hver dag fullstendig overkill. Din samboer er et voksent menneske. Han evner lage middag selv hver dag, dersom han det lyster. Du, Ts, gjør som du vil. Akkurat som du vil. Ingen har gått i graven PG angret på at de spiste litt ferdigmat, takeaway, rester eller brødblingser til middag altså. Anonymkode: 3f599...f90 1
John_Felipe Skrevet 28. desember 2017 #13 Skrevet 28. desember 2017 Forvente middag? :o wuuuut? Lag 3 dager og han 4 dager! Hvorfor skal du lage alle middagene når du har lite interesse for mat?
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #14 Skrevet 28. desember 2017 5 timer siden, Måbarefåsiat... skrev: Jeg anbefaler deg å prøve matkasse. Da kommer maten på døren, måltidene er planlagt - noen har tenkt for deg. Jeg var kjempefornøyd med Godt levert, men det ble litt kostbart for meg i lengden. Nå er det ikke sikkert at Ts bor et sted der det er mulig å få levert matkasser... Anonymkode: 3b57d...846
Gjest O.G. Skrevet 28. desember 2017 #15 Skrevet 28. desember 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Så jeg lager selvsagt ikke middag hver bidige dag. Jeg er ikke kokk. Jeg vasker heller ikke huset hver uke. Jeg er nemlig heller ikke hushjelp. Kjøp inn ferdigmat, lag mat for 3-4 dager i ett eller fordel oppgaven mellom dere. Livet, Ts, er altfor kort til å lage middag hver dag Derosm du ikke elsker over alt på jord å lage middag. Og selv da er matlaging hver dag fullstendig overkill. Din samboer er et voksent menneske. Han evner lage middag selv hver dag, dersom han det lyster. Du, Ts, gjør som du vil. Akkurat som du vil. Ingen har gått i graven PG angret på at de spiste litt ferdigmat, takeaway, rester eller brødblingser til middag altså. Anonymkode: 3f599...f90 Jeg lager meg middag hver dag.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #16 Skrevet 28. desember 2017 Hvis han er i jobb, og du lever på han. Så bør du jo være husmor og lage mat til han osv. Men er begge i jobb. Så kan dere jo dele på dette. Lage mat er etter min mening et av de bedre husarbeidene. Det slår å vaske gulv anytime! Anonymkode: d0a8b...c1b 1
Gjest O.G. Skrevet 28. desember 2017 #17 Skrevet 28. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis han er i jobb, og du lever på han. Så bør du jo være husmor og lage mat til han osv. Men er begge i jobb. Så kan dere jo dele på dette. Lage mat er etter min mening et av de bedre husarbeidene. Det slår å vaske gulv anytime! Anonymkode: d0a8b...c1b Å vaske gulv er artig, å støvsuge derimot suger.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #18 Skrevet 28. desember 2017 Det kan være utfordrende å finne på nye retter hver dag, men det er virkelig ikke noen stor greie. Senk skuldrene litt, jeg lager et eller annet hver dag, men det kan godt være noe lettvint som tar kort tid. Noen ganger blir det pølse og potetstappe eller pizza, andre ganger disker jeg opp med langt mer avansert og tidskrevende middager. Jeg lager middag på ukedagene, han i helgene. Anonymkode: 270f3...1f5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #19 Skrevet 28. desember 2017 Slutt å oppføre deg som en tjener og la ham lage maten selv. Anonymkode: ff763...e3e
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #20 Skrevet 28. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Slutt å oppføre deg som en tjener og la ham lage maten selv. Anonymkode: ff763...e3e Nå virker det som om hun går hjemme, mens hans arbeider. Da synes jeg ikke det er så rart at det forventes at hun lager middagen. Anonymkode: 270f3...1f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå