Gå til innhold

Kan dere anbefale et fint service?

Anbefalte innlegg

Skrevet

:)

Anonymkode: cee3c...d88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det fineste serviset jeg vet (mrk: s, ikke c!) er Swedish Grace fra Rørstrand. Det finnes i flere farger, man får alle mulige slags deler til det, og det er en klassiker man ikke blir lei. Det har dessuten eksistert i haugevis av år, helt siden 1930, så det er neppe noen fare for at det går ut av sortimentet med det første, heller. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg har alt for bred smak. Så jeg har ørten serviser. Og jeg driver ikke med sånt som juleserviser en gang!

Hva liker du da, sånn omtrent? Noen eksempler?

Skrevet
3 minutter siden, Ullvott said:

Det fineste serviset jeg vet (mrk: s, ikke c!) er Swedish Grace fra Rørstrand. Det finnes i flere farger, man får alle mulige slags deler til det, og det er en klassiker man ikke blir lei. Det har dessuten eksistert i haugevis av år, helt siden 1930, så det er neppe noen fare for at det går ut av sortimentet med det første, heller. 

Takk :)

Hva mener du med mrk: s, ikke c ?

Skrevet
Just now, T-Rex said:

Jeg har alt for bred smak. Så jeg har ørten serviser. Og jeg driver ikke med sånt som juleserviser en gang!

Hva liker du da, sånn omtrent? Noen eksempler?

Jeg liker enkle og elegante, gjerne hvit, kan like andre, men helt kun en farget.

Men jeg liker også antikk, og typisk engelsk stil, high tea om du skjønner hva jeg mener.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

At det på norsk heter servise, ikke service ;) Vil ikke lage noen språkdiskusjon ut av dette, men rett stavemåte er lurt å bruke hvis man søker på nett, f.eks. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Ullvott said:

At det på norsk heter servise, ikke service ;) Vil ikke lage noen språkdiskusjon ut av dette, men rett stavemåte er lurt å bruke hvis man søker på nett, f.eks. 

I see :) Takk :)

Så nesten ut som en mattematisk formel :tongue:

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Service og servise er to forskjellige ting :) Service er noe du får i en butikk (kundeservice, den er bra eller dårlig). Servise er asjetter, tallerkener og bestikk :)  Det var nok bare det hun prøvde å vise deg!

Anonymkode: a1f22...228

Skrevet
1 minutt siden, Ullvott said:

Edme fra Wedgwood er også fint :) 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Service og servise er to forskjellige ting :) Service er noe du får i en butikk (kundeservice, den er bra eller dårlig). Servise er asjetter, tallerkener og bestikk :)  Det var nok bare det hun prøvde å vise deg!

Anonymkode: a1f22...228

Takk :) Skjønt det nå :)

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring.
/lillesky (mod)

Skrevet

Aida 

Anonymkode: b76fa...675

Skrevet
23 minutter siden, Ullvott skrev:

Enig. Dette er noe av det fineste jeg vet om. 

Ellers har jeg selv Jasper Conran White fra Wedgewood. 

Skrevet
7 minutter siden, lillesky said:

Tråden er ryddet for latterliggjøring.
/lillesky (mod)

For gammal til å bry meg.

Skrevet
16 minutter siden, Ullvott said:

Edme fra Wedgwood er også fint :) 

Jeg har også vært glad i dette serviset, uten at jeg har mer enn noen loppemarkedkjøpte tekopper av det. Men de har vært i flittig bruk i titalls år.

Skrevet

Jeg heller litt mot Rosendahl sitt, enkelt og glassy, men det er jp syme fint at det er vanskelig å bestemme seg..

Skrevet

Likte hadeland sitt å :)

Skrevet
1 hour ago, dillyduzit said:

Enig. Dette er noe av det fineste jeg vet om. 

Ellers har jeg selv Jasper Conran White fra Wedgewood. 

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Likte hadeland sitt å :)

Mener du Diamant

Anonymkode: 46750...797

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...