Gå til innhold

Vet ikke hvordan jeg skal snakke med svigerforeldrene mine!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min har gått mange måneder uten telefon så foreldrene hans ringer på min. Når han er hjemme går det greit for da gir jeg bare han telefonen eller svarer å sier Hei og at de skal få han på tråden, men når de ikke er hjemme og de begynner å spørre meg hvordan det går osv fryser jeg helt til! Får kjempe angst! Før tok jeg ikke telefonen hvis ikke han var hjemme, men det hadde de påpekt til han at de syntes jeg godt kunne svare de..

Slik har det også vært når vi har vært hos dem på besøk, jeg kan hilse vennlig og la han ta seg av resten mens jeg står der som en stum dukke å smiler og nikker, men så fort vi for eksempel spiser middag sammen eller står i gangen hos dem og må prate i mer enn 30 sekunder så har jeg ingenting å si eller bidra med! De ser jo på meg som uinteressert og kanskje litt uhøflig. De snakker også en dialekt som er litt vanskelig å forstå og er veldig gamle så noen ganger føler jeg at det er som å snakke med noen på gamlehjem der jeg bare svarer med korte ord høyt "ja" "jamen det var vel fint" "så hyggelig da" og får ikke alltid med meg alt de sier og vet ikke hvordan jeg skal holde samtalen gående.

Senest i dag ringte svigermor og jeg vet ikke hva jeg skal spørre om eller si! Hun spurte om jeg hadde det fint og fortalte på eget intiativ om hennes jul, men jeg vet ikke om jeg skal snakke med de som venner å fortelle om min jul, og spørre de om ting , eller om jeg bare skal være kort og konkret for spesifikke beskjeder. Hun sa "ja jeg vil gjerne fortsette samtalen jeg, men jeg skal la deg få legge på" så jeg har tydeligvis en uinteressert tone men det er jo ikke meninga jeg bare føler så angst og malplassert!

Hva snakker man egentlig med svigerforeldre om????? Byen de bor i, spørre om interessene dems, de andre barna dems,  jobben dems osv ville jeg kanskje gjort med andre men med svigers er jeg bare fullstendig malplassert! Jeg har ikke jobb selv og er ufør så har ikke så mye å legge på bordet av å snakke om hverdagen heller. Kjenner de ikke så godt, møtt de ca 6 ganger

Anonymkode: 48a71...bf8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

PS: Jeg har sosial angst og er generelt veldig stille og fryst til med nye mennesker..

Anonymkode: 48a71...bf8

Skrevet

Om jeg var deg ville jeg jobbet med dette hos psykolog. Dette må være vanvittig slitsomt for deg. 

Husk at svigers er interessert i sin sønn, og derfor er de også interessert i deg! Snakk om hva du og han gjør sammen. Hva dere planlegger til middag. 

Synes du ikke det blir unaturig å rart og ikke si noe om hva du gjorde i julen, når de forteller om sin julefeiring? 

Om din mor hadde spurt deg om det, ville du da svært det samme?

Her må du senke skuldrene, slutte å tenke så mye og begynne å prate mer tenker jeg.

Anonymkode: 2b5b2...5b8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...