AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #1 Skrevet 28. desember 2017 For noen dager siden hørte jeg tilfeldigvis på en diskusjon hvordan blant annet Internett og sosiale medier har utviklet seg iløpet av de siste par årene. Det skal ha blitt stadig mer dumme troll, "fake news" og hatefulle ytringer, og en eller annen i debatt-programmet kalte denne utviklingen for en ""balkanisering av Internett og sosiale medier"" Men hva betyr egentlig dette uttrykket? Er sosiale medier liksom på vei til å bøi som Balkan? Anonymkode: 7decf...225
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #2 Skrevet 28. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: For noen dager siden hørte jeg tilfeldigvis på en diskusjon hvordan blant annet Internett og sosiale medier har utviklet seg iløpet av de siste par årene. Det skal ha blitt stadig mer dumme troll, "fake news" og hatefulle ytringer, og en eller annen i debatt-programmet kalte denne utviklingen for en ""balkanisering av Internett og sosiale medier"" Men hva betyr egentlig dette uttrykket? Er sosiale medier liksom på vei til å bøi som Balkan? Anonymkode: 7decf...225 Dette er et nedlatende uttrykk som hinter til at landene i Balkan er u-land. Noe de ikke er. Anonymkode: 8d9d0...181 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #3 Skrevet 31. desember 2017 Det betyr at internett vil bli mer delt som verden for øvrig. Det vil være Twitter, facebook, google som brukerne er fra alle mulige bakgrunner og opphav. Og så vil det være ekkokammere som gab.ai og lignende sider og sosiale medier hvor det er bortimot kun hvite. Anonymkode: ad51e...7c2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #4 Skrevet 31. desember 2017 Økende grad av hat og drittslenging antar jeg. Balkan er en søppeldynge og en etterlevning av det ottomanske rikets erobringer innover i Europa. Bråk, nasjonalisme, islam, kristne etc. Anonymkode: ac3c3...5b0
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #5 Skrevet 31. desember 2017 https://en.wikipedia.org/wiki/Balkanization Anonymkode: 2d60c...751
Gjest Tom Bäcker Skrevet 31. desember 2017 #6 Skrevet 31. desember 2017 Eller for å bruke ord: balkanisering er når et tidligere stort land blir delt opp i mindre land, som ikke kan eller vil samarbeide. Noe av det samme kan skje med Kongelig norsk Arbeiderparti, fordi de ikke vet hva de skal gjøre med Trond Giske.
Gjest Eltele Skrevet 2. januar 2018 #7 Skrevet 2. januar 2018 På 31.12.2017 den 15.40, AnonymBruker skrev: Økende grad av hat og drittslenging antar jeg. Balkan er en søppeldynge og en etterlevning av det ottomanske rikets erobringer innover i Europa. Bråk, nasjonalisme, islam, kristne etc. Anonymkode: ac3c3...5b0 Hele Øst-Europa er et høl så hvis de har tilgang til nettet så blir vel ikke nettet noe bedre mtp det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå