AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #1 Skrevet 28. desember 2017 Hvorfor tar det så lang tid å sende eller motta MMS? Det står alltid bare "laster ned.." eller "sender..." i evigheter når jeg prøver å sende eller motta et bilde. Jeg har datatrafikk PÅ. Noen ganger får jeg også bare tekstmelding om å gå inn på en webside for å åpne mms(slik man fikk på de gamle svart/hvit telefonene som ikke har fargeskjerm) Har prøvd å sende en MMS i dag og det står bare "sender...." er 40 min siden... Hva er galt? Anonymkode: 086bd...eec
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #2 Skrevet 28. desember 2017 Er internett gjennom telefonabonnementet (og ikke wifi) raskt? Skru av wifi mens du prøver å sende, og sjekk at dataoverføring virker. Anonymkode: 56d56...595
tdm900 Skrevet 28. desember 2017 #3 Skrevet 28. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor tar det så lang tid å sende eller motta MMS? Det står alltid bare "laster ned.." eller "sender..." i evigheter når jeg prøver å sende eller motta et bilde. Jeg har datatrafikk PÅ. Noen ganger får jeg også bare tekstmelding om å gå inn på en webside for å åpne mms(slik man fikk på de gamle svart/hvit telefonene som ikke har fargeskjerm) Har prøvd å sende en MMS i dag og det står bare "sender...." er 40 min siden... Hva er galt? Anonymkode: 086bd...eec Det er du som gjør galt, mest sannsynlig. iPhone kan sende mms om man er koblet på WiFi, men til/fra en android går ikke det. Da må du koble tlf vekk fra nettverket ditt, og bruke mobilnettet. Mellom android telefoner går det kun via mobilnett å sende mms.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #4 Skrevet 28. desember 2017 Jeg har wifi av, og mobilnettet på. Mobilnettet funker, for jeg kan åpne nettsider for eksempel. Jeg har android. Anonymkode: 086bd...eec
cleangal Skrevet 28. desember 2017 #5 Skrevet 28. desember 2017 7 minutter siden, tdm900 skrev: Det er du som gjør galt, mest sannsynlig. iPhone kan sende mms om man er koblet på WiFi, men til/fra en android går ikke det. Da må du koble tlf vekk fra nettverket ditt, og bruke mobilnettet. Mellom android telefoner går det kun via mobilnett å sende mms. Dette har jeg aldri hørt før. Sendte MMS i går, både jeg og mottaker har Android-telefoner. Jeg var koblet til WiFi (slik jeg alltid er når jeg er hjemme), hun var sannsynligvis ikke. Ikke noe problem med verken sending eller mottak.
tdm900 Skrevet 28. desember 2017 #6 Skrevet 28. desember 2017 3 timer siden, cleangal skrev: Dette har jeg aldri hørt før. Sendte MMS i går, både jeg og mottaker har Android-telefoner. Jeg var koblet til WiFi (slik jeg alltid er når jeg er hjemme), hun var sannsynligvis ikke. Ikke noe problem med verken sending eller mottak. Ikke slik jeg ble fortalt det, men mulig det er noen instillinger som må gjøres? Ikke vet jeg
cleangal Skrevet 28. desember 2017 #7 Skrevet 28. desember 2017 43 minutter siden, tdm900 skrev: Ikke slik jeg ble fortalt det, men mulig det er noen instillinger som må gjøres? Ikke vet jeg Jeg vet ikke noe om innstillinger, har ikke endret på noe siden jeg kjøpte telefonen for 3 år siden.
emilie123 Skrevet 28. desember 2017 #8 Skrevet 28. desember 2017 Har du prøvd å re-starte telefonen? Har innimellom samme problem og da løser det seg etter jeg har re-startet telefonen
Ostepooopp Skrevet 28. desember 2017 #9 Skrevet 28. desember 2017 4 timer siden, cleangal skrev: Dette har jeg aldri hørt før. Sendte MMS i går, både jeg og mottaker har Android-telefoner. Jeg var koblet til WiFi (slik jeg alltid er når jeg er hjemme), hun var sannsynligvis ikke. Ikke noe problem med verken sending eller mottak. Men du hadde mest sannsynlig ikke skrudd av 4G (altså gått inn og fysisk trykket på der man skrur av 4G på telefonen). Da kobler mobilen seg til 4G akkurat når man sender MMS, selv om man er koblet til Wifi.
cleangal Skrevet 28. desember 2017 #10 Skrevet 28. desember 2017 Akkurat nå, Ostepooopp skrev: Men du hadde mest sannsynlig ikke skrudd av 4G (altså gått inn og fysisk trykket på der man skrur av 4G på telefonen). Da kobler mobilen seg til 4G akkurat når man sender MMS, selv om man er koblet til Wifi. Aner ikke... Trykker på minst mulig på telefonen.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #11 Skrevet 29. desember 2017 For å sende og motta MMS på Android må mobilnettet være på - det stemmer. Anonymkode: b46dd...65f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå