Gå til innhold

Ville du sagt at menstruasjonen min er normal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er prøvere, har et barn fra før. Jeg gikk før første barn i mange år uten menstruasjon pga overtrening og lite mat. Begynte på p-piller og fikk kunstig mens. Så sluttet jeg på pillen og det tok 18 mnd før jeg så snurten av menstruasjon igjen. Den ble etter hvert mer og mer regelmessig. Så ble jeg gravid, mistet, og ble gravid rett etterpå igjen.

Etter fødsel begynte jeg på cerazette og fikk ingen blødninger på 18 mnd. Jeg ammet i 20 mnd, men slurvet også mye med prevensjonen. Jeg trente mye kondisjon og konkurrerte i lange løp og tenkte at hvis vi skulle få flere barn så måtte jeg trene mindre for å få tilbake mens. Jeg sluttet på cerazette i slutten av juli og første mens kom to mnd etter dette. Har hatt syklus på 27 1/2 dag etter dette. Den varer i 6-7 dager.

Har plagsomme menssmerter i to av dagene, men ikke så mye at jeg MÅ ta smertestillende. Ellers føler jeg at den er litt kraftig, må bruke grønn tampong ca 4 dager, bytter etter 3-4 timer. Klarer meg med en over natta. Bruker gjerne et truseinnlegg i tillegg i tilfelle lekkasje, men det skjer sjeldent. Kan ha litt klumper når jeg blør mest. Er dette normalt eller er det i overkant sterk blødning? Kan det ha noe å si for å bli gravid?

Anonymkode: 35c55...acd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres normalt ut. Sterk blødning har sjelden noe å si for å bli gravid btw. 

Anonymkode: c3c04...da6

Skrevet

Høres normal ut. Min mens ble kraftigere etter fødsel 

Anonymkode: 95166...f4c

Skrevet

Høres helt normalt ut. Min syklus er på bare 21 dager og jeg blør mer enn deg, men har ingen problemer med å bli gravid.

Anonymkode: ba622...8e4

Skrevet

Høres helt normal ut. 

Anonymkode: 0163f...049

Skrevet

Høres normalt ut,men er du usikker så dra til legen og sjekk om du har muskelknuter. De kan gi økt blødning.Mange får slike knuter i 30-årene.

Anonymkode: 6214c...ad6

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er prøvere, har et barn fra før. Jeg gikk før første barn i mange år uten menstruasjon pga overtrening og lite mat. Begynte på p-piller og fikk kunstig mens. Så sluttet jeg på pillen og det tok 18 mnd før jeg så snurten av menstruasjon igjen. Den ble etter hvert mer og mer regelmessig. Så ble jeg gravid, mistet, og ble gravid rett etterpå igjen.

Etter fødsel begynte jeg på cerazette og fikk ingen blødninger på 18 mnd. Jeg ammet i 20 mnd, men slurvet også mye med prevensjonen. Jeg trente mye kondisjon og konkurrerte i lange løp og tenkte at hvis vi skulle få flere barn så måtte jeg trene mindre for å få tilbake mens. Jeg sluttet på cerazette i slutten av juli og første mens kom to mnd etter dette. Har hatt syklus på 27 1/2 dag etter dette. Den varer i 6-7 dager.

Har plagsomme menssmerter i to av dagene, men ikke så mye at jeg MÅ ta smertestillende. Ellers føler jeg at den er litt kraftig, må bruke grønn tampong ca 4 dager, bytter etter 3-4 timer. Klarer meg med en over natta. Bruker gjerne et truseinnlegg i tillegg i tilfelle lekkasje, men det skjer sjeldent. Kan ha litt klumper når jeg blør mest. Er dette normalt eller er det i overkant sterk blødning? Kan det ha noe å si for å bli gravid?

I dag bekymrer du deg om manglende mens og barneønske. Med så hard trening og når du har gått uten menstruasjon i så lang tid ville jeg bekymret meg langt mer for utvikling av beinskjørhet og andre alvorlige senskader som følge av fravær av menstruasjon grunnet hardkjør på kroppen din. 

Når kroppen er underernært, utsatt for hardkjør psykisk eller fysisk så er kroppen så smart at den lager ikke nye barn som vil medføre enda mer hardkjør på kroppen. Gå og snakk med legen din og bli grundig undersøkt. 

Anonymkode: 75803...3d6

• Liker 1
Skrevet

Det høres ganske normalt ut.Men pass på å få tatt blodprøve hos legen for å sjekke at du ikke har jernmangel.

Legen min sa noe om at jernmangel kan gjøre det vanskeligere å bli gravid.

Skrevet

Ts her.

Takk for svar ang mengde og varighet, greit å vite at det ikke høres helt unaturlig ut. Det er så mange år siden jeg hadde naturlig menstruasjon flere mnd på rad at jeg har glemt hvordan den var. Men mener å huske at jeg blødde "mye". 

Ang langtidseffekt av å drive rovdrift på kroppen er dette noe jeg er obs på og tar jevnlige sjekker hos lege. Blant annet pga at jeg hadde ekstrem jernmangel og ble innlagt på der verste.

Men det er mange år siden jeg både trente hardt og ikke spiste. Jeg har siden vi bestemte oss for å prøve på nr 1 vært veldig flink til å spise nok og variert. Les både sunt og kost meg. Bruker å si at barnet vårt reddet meg fra spiseforstyrrelsen❤

Skrevet

Helt normalt. Jeg har det ganske likt bare at den første dagen bytter jeg tampong hver 1-2 timer og bruker faktisk tissebleie som etter fødselen den første natta. Det var normalt før fødselen, men mer etter fødselen.

Anonymkode: 545c2...8b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...