AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #1 Skrevet 28. desember 2017 Fins det egentlig noen som hater kristne? Anonymkode: fc82c...2e0
BiancaH96 Skrevet 28. desember 2017 #2 Skrevet 28. desember 2017 Tja, fanatiske islamister, kanskje? Men de hater jo alt og alle, så vet ikke om det teller. xD
Tøytigern Skrevet 28. desember 2017 #3 Skrevet 28. desember 2017 (endret) Ja, selvfølgelig gjør det det. Bare spør kristne som har møtt på ivrige humanetikere og dawkinister... Det er en drøss med andre nordmenn som også hater kristne fordi de enten har dårlige erfaringer med überkristelige folk som har moralisert, oppført seg som at de mener de er bedre enn andre, eller ødelagt livet for andre med fordømmende handlinger og holdninger. Noen ganger overgrep. Andre ganger at de vet om kristne som gjør direkte imot sin tro, men benekter dette. Folk flest føler ubehag overfor "fromme" kristne som sender ut vibber om en påtatt ydmykhet og godhet. Det er ikke vanskelig å finne dem som hater kristne. Man trenger ikke lete med lys og lykte eller bevege seg helt til Midtøsten og lete etter ekstreme islamister. Endret 28. desember 2017 av Tøytigern 4
Morpheus Skrevet 28. desember 2017 #4 Skrevet 28. desember 2017 Alle som har en annen religion enn kristendommen. Hater de kristne. Ikke en gang de som har små avarter innen kristendommen liker hverandre. Det er jøder, katolikker, jehovas vitner, baptister osv. Alle mener at de har rett, og hater at noen andre mistolker og praktiserer kristendommen "feil" i deres øyne. Beste er nok å holde seg langt unna religion. Så slipper du å ha noe med alt dette hatet og konflikter de i mellom å gjøre.
Tøytigern Skrevet 28. desember 2017 #6 Skrevet 28. desember 2017 1 minutt siden, Calandria skrev: Ja, ekstreme islamister. Islamister kan hate kristendom, men fortsatt like folka. Med andre ord ikke at de hater kristne, men at de hater vranglære- som de mener at kristendom er.
Tøytigern Skrevet 28. desember 2017 #7 Skrevet 28. desember 2017 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fins det egentlig noen som hater kristne? Anonymkode: fc82c...2e0 Har flere ganger møtt på nordmenn som sier de hater kristne folk fordi de ikke drikker og derfor ødelegger fester med moralisering. Eller at de ikke tåler folk som er så dumme at de fornekter vitenskap og sunn fornuft. Det er også dem som hater kristne som forsøker å omvende andre og/eller påvirke andre folks barn med sin tro. Spesielt kristne som forsøker å omvende barn med å ville ha kristendom i skolen blir hatet. 2
Gjøksuppe Skrevet 28. desember 2017 #9 Skrevet 28. desember 2017 Her til lands er det mange ikke-religiøse som virker å ha et intenst hat for alt kristent. 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #10 Skrevet 28. desember 2017 14 minutter siden, Gjøksuppe skrev: Her til lands er det mange ikke-religiøse som virker å ha et intenst hat for alt kristent. Neida. De fleste misliker bare grenseløs misjonering og den klokketro overbevisningen om at "deres" tro er den sanne, akkurat som man misliker det med andre religioner (de mener jo også at deres religion er 100% sann). Anonymkode: ff44f...1a3 2
omarel Skrevet 28. desember 2017 #11 Skrevet 28. desember 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Fins det egentlig noen som hater kristne? Anonymkode: fc82c...2e0 Nei. Ikke i islam. Hat og tvang ifølge Koranen er ikke tillatt. Dette støttes av majoriteten av lærde, muslimer og fikh skolen. Det finnes derimot sikkert ekstreme muslimer som hater jøder og muslimer.æ, men det er promille. 1
Tøytigern Skrevet 28. desember 2017 #12 Skrevet 28. desember 2017 Akkurat nå, omarel skrev: Nei. Ikke i islam. Hat og tvang ifølge Koranen er ikke tillatt. Dette støttes av majoriteten av lærde, muslimer og fikh skolen. Det finnes derimot sikkert ekstreme muslimer som hater jøder og muslimer.æ, men det er promille. Det finnes fortsatt hat. Å påstå noe annet er naivt.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #13 Skrevet 28. desember 2017 Jeg hater ikke kristne, men misliker religionen. Jeg gikk på en kristen skole da jeg var yngre og alt jeg opplevde på den skolen har gjort at jeg ikke liker religionen i dag, og unngår den mest mulig. Anonymkode: 7b817...79d 1
Gjøksuppe Skrevet 28. desember 2017 #14 Skrevet 28. desember 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neida. De fleste misliker bare grenseløs misjonering og den klokketro overbevisningen om at "deres" tro er den sanne, akkurat som man misliker det med andre religioner (de mener jo også at deres religion er 100% sann). Anonymkode: ff44f...1a3 Alle mennesker tror, og for år tro på noe må det være sant for den som tror. Bare fordi noen ikke tror på Gud eller tilhører en religion opphører ikke deres tro, for tro kommer du deg aldri bort fra. Du tror at vannet som kommer ut av kranen på kjøkkenet ditt er trygg å drikke, derfor drikker du det. Dette uten å vite om det faktisk er det; altså du tror. Legger og ved en liten definisjon av hat fra Merriam-Webster: «Definition of hate 1a : intense hostility and aversion usually deriving from fear, anger, or sense of injury b : extreme dislike or disgust : antipathy, loathing» Merriam-Webster.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #15 Skrevet 28. desember 2017 1 minutt siden, Gjøksuppe skrev: Alle mennesker tror, og for år tro på noe må det være sant for den som tror. Bare fordi noen ikke tror på Gud eller tilhører en religion opphører ikke deres tro, for tro kommer du deg aldri bort fra. Du tror at vannet som kommer ut av kranen på kjøkkenet ditt er trygg å drikke, derfor drikker du det. Dette uten å vite om det faktisk er det; altså du tror. Legger og ved en liten definisjon av hat fra Merriam-Webster: «Definition of hate 1a : intense hostility and aversion usually deriving from fear, anger, or sense of injury b : extreme dislike or disgust : antipathy, loathing» Merriam-Webster. Det er forskjell å å tro blindt på noe, fremfor noe man i varierende grad kan ressonnere seg frem til at er trygd. I Norge er vannet relativt rent, det kjøres renseanlegg, og trusselnivået mot reservoarer (med tanke på terrorisme og fremmede makter) relativt lavt. Ut fra det kan man trekke seg en konklusjon, som tilsier at det med den aller største sannsynlighet ikke er utrygt å drikke vannet. Anonymkode: ff44f...1a3
omarel Skrevet 28. desember 2017 #16 Skrevet 28. desember 2017 (endret) 1 time siden, Tøytigern skrev: Det finnes fortsatt hat. Å påstå noe annet er naivt. Det var derfor jeg skilte mellom islam og muslimer. Islam er Allahs religion, muslimer er utøvere av islam. Så hva annet mente du at jeg påsto? Endret 28. desember 2017 av omarel
Gjøksuppe Skrevet 28. desember 2017 #17 Skrevet 28. desember 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hater ikke kristne, men misliker religionen. Jeg gikk på en kristen skole da jeg var yngre og alt jeg opplevde på den skolen har gjort at jeg ikke liker religionen i dag, og unngår den mest mulig. Anonymkode: 7b817...79d Det er lett å sette likhetstegn mellom religiøs praksis blandt en gruppe mennesker og det å følge den sanne Gud slik som de hellige tekster foreskriver. Slik som det er ondskap blandt dem som drikker vann er det ondskap blandt dem som tror på Gud, for selv Satan tror på Gud.
Gjøksuppe Skrevet 28. desember 2017 #18 Skrevet 28. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er forskjell å å tro blindt på noe, fremfor noe man i varierende grad kan ressonnere seg frem til at er trygd. I Norge er vannet relativt rent, det kjøres renseanlegg, og trusselnivået mot reservoarer (med tanke på terrorisme og fremmede makter) relativt lavt. Ut fra det kan man trekke seg en konklusjon, som tilsier at det med den aller største sannsynlighet ikke er utrygt å drikke vannet. Anonymkode: ff44f...1a3 Men du vet ikke, som oftest ikke før det motsatte er bevist. For meg er det overveldende bevis for å tro på Gud, ut fra de kilder jeg har tilgjengelig og ser på som troverdig.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #19 Skrevet 28. desember 2017 Akkurat nå, Gjøksuppe skrev: Men du vet ikke, som oftest ikke før det motsatte er bevist. For meg er det overveldende bevis for å tro på Gud, ut fra de kilder jeg har tilgjengelig og ser på som troverdig. Nei, ingen kan med absolutt 100% sikkerhet fastslå at det ikke finnes noen Gud eller andre former for høyere makter utenfor domenet som naturvitenskapen opererer innen. Det er derimot mye lettere å resonnere seg frem til at vannet er relativt trygt i Norge, fordi man bygger resonnementene ut fra kilder som er objektivt etterprøvbare. Det samme kan ikke sies om et Gudsbevis. Dessuten er det jo de som påstår at noe "er" eller "finnes" som har bevisbyrden. Anonymkode: ff44f...1a3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå