AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #1 Skrevet 28. desember 2017 Jeg flyttet inn i ny flott leilighet etter et vondt brudd med min ex. Veldig glad for å endelig komme meg ut osv så ville jeg ha innflyttingsfest/middag med mine nærmeste. Jeg og mine venner har barn så alle måtte jo ordnet seg barnefri. Jeg bor et sted uten familie og bf er ikke bildet. Så det å få barnefri er et privilegium for meg. Så jeg fikk barnefri, men ikke den helgen hun hadde barnefri. Og jeg kunne jo overhode ikke haå fest uten henne. Likdom. Så da kunne jeg jo ikke arrangere noe for hun ville ikke ordne seg fri pga barnet tar det så tungt. Og taklet d dårlig fordi både hun og barnefaren der har tatt seg fri i helgene endel en stund. Helt ok. Da utsatte jeg hele greien noen mnd isteden. Altså til over nyttår. Men. Nå til helgen har hun samværshelg og spurte meg om å passe ungen fordi hun skulle på overaskelsefest til kompisen til nye kjæresten sin. Synes faktisk det skuffer meg litt. Ikke ekstremt men litt. Nok til at jeg bryr meg om det. Jeg passer ungen støtt og hjelper til og vi har et nært vennskap. Mens han her kjenner hun ikke en gang. Men da kan hun ordne seg tid. Er det smålig av meg å reagere litt på dette? Anonymkode: 4684f...8f8
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #2 Skrevet 28. desember 2017 Jeg skjønner ikke hvorfor du reagerer på det? Hun spør deg om å være barnepasser, fordi du kanskje er mer tilgjengelig siden du er hjemme med eget barn. Du skal ikke ta det for gitt at hennes andre venner står parat til å passe for henne, den dagen du hadde planlagt fest. Det er ikke sikkert at det er lett for hun å få seg barnepass heller, så det er ikke bare å ordne seg tid til hva som helst. Hvis du er den eneste som kan passe for henne, så er det jo ikke like enkelt å få noen andre til å passe for at hun kan gå på festen din. Kjipt at hun ikke får barnepass lettere av andre også, sånn at hun kan dra til deg, men det er jo ikke noe hun velger hvem som er tilgjengelig for å passe barnet hennes . Anonymkode: 5e65e...b3c 1
Gjest making.a.mess Skrevet 28. desember 2017 #3 Skrevet 28. desember 2017 Arranger fest første helg etter nyttår og bare fortell henne datoen. Kan hun ikke og protesterer så får du si at dere ble enige om å ha etter nyttår og nå er tiden kommet. Du kan ikke avlyse fordi hun plutselig ikke kan likevel. Men ja, det var dårlig gjort/tankeløst av henne. Det er også feil at hun skal bestemme når du skal ha fest.
Gjest making.a.mess Skrevet 28. desember 2017 #4 Skrevet 28. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke hvorfor du reagerer på det? Hun spør deg om å være barnepasser, fordi du kanskje er mer tilgjengelig siden du er hjemme med eget barn. Du skal ikke ta det for gitt at hennes andre venner står parat til å passe for henne, den dagen du hadde planlagt fest. Det er ikke sikkert at det er lett for hun å få seg barnepass heller, så det er ikke bare å ordne seg tid til hva som helst. Hvis du er den eneste som kan passe for henne, så er det jo ikke like enkelt å få noen andre til å passe for at hun kan gå på festen din. Kjipt at hun ikke får barnepass lettere av andre også, sånn at hun kan dra til deg, men det er jo ikke noe hun velger hvem som er tilgjengelig for å passe barnet hennes . Anonymkode: 5e65e...b3c Men her var det jo snakk om at hun ikke VILLE ta seg fri fordi hun hadde gjort det så mye i det siste og barnet ble lei seg. Nå tar hun seg fri for å dra på en annen fest isteden.. Det var ts som hadde vanskeligheter med barnepass og trengte å bli tatt hensyn til..
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #5 Skrevet 28. desember 2017 Hovedsaklig, uavhennig av hvilken fest hun valgte å prioritere. Min eller for denne ukjente personen. så er jo barnet uansett sårbar også. Hun burde ikke velge noen av festene. Hun har fri annenhver helg. Då føler småligheten min ligger litt der. At jeg og blir litt "hvorfor valgte du hans fest og ikke Min?" Ser jo det selv og. Så dette er et litt egoistisk innlegg. For fokuset er uansett barnet. Men.. Ja nå føler jeg meg skikkelig dum som er litt egoistisk også. Når hun først skal gå i mot seg selv om d å ta seg fri fra barnet. Hvorfor velge ukjente sin fest liksom. Men seff. Det betyr jo ingenting i forhold til det at hun sa nei til min fest pga hun ikke vil at ungen skal ha det tungt med å bli satt bort. Men nå spiller d ingen rolle pluttselig Anonymkode: 4684f...8f8 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #6 Skrevet 28. desember 2017 Jeg tenker du skal ha fest når du vil. Denne dama hadde nok kommet på din fest om hun virkelig ville. Men fordi hun vet at du ikke har fest uten henne kan hun styre deg dit hun vil. Det kan hun ikke med vennen til kompisen, og hun vil jo på fest! Derfor ordnet hun seg barnevakt hos deg, uten skrupler tydeligvis. Du får vurdere hvor viktig det er for deg å ha med denne dama på din fest. Anonymkode: cdb04...c4e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå