AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #1 Skrevet 28. desember 2017 Jeg har en nabo som har innvandert livet sitt med sitt eget. Går ikke en uke før hun på ny vill ta et glass vin. Ved et par anledninger har hun kritisert meg(måten jeg sitter og prater på) og i går braket det løs igjen. Hun skulle komme ned til meg. Siden jeg skulle opp tidlig i dag, så valgte jeg å holde meg til øl - 3 halvlitere. Hun begynte å prate om et nytt forhold, denne gangen med en mann som var i et forhold fra før. Plutselig følte jeg for å si min egen mening, så hun skulle forstå det er feil å gå bak ryggen til noen som er i et forhold. Plutselig brøt hun kontakten med denne fyren, og jeg følte meg som synderen. Var det feil av meg? Synes absolutt ikke det er riktig å være en tredjepart i et forhold. Hun konfronterte meg også med at jeg aldri tok kontakt, at det bare var hun. Det har hun rett i, men har prøvd å begrense det pga vi faktisk er naboer og skal holde ut med hverandre i mange år pga boligkjøp her på tunet. Hun sa også jeg var hennes beste venn, så nå føler jeg absolutt ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 83216...729
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #2 Skrevet 28. desember 2017 du har blitt spist opp mot de vilje. Jeg har et annet eksempel når jeg studerte, og jeg hadde ikke vært i skole miljø på lenge, og møtte godt voksne i den settingen. Der støtet jeg på flere kategorier av personligheter som jeg skulle "være nabo med" i et års studie. Det var risikabelt i seg selv, og det jeg forutså fra start fasen av skoleåret var det jeg fikk i fleisen hvem menneskene egentlig var. Jeg holdt ut, og jeg er takknemlig for det, men jeg ville aldri gått tilbake igjen, fordi hvem var det som fikk tillatelse å definere meg? Skulle jeg la godt voksne single umoralske holdninger være sannheten for meg? ja, iallfall jeg det var kun et fag jeg skulle lære meg ikke noe mer enn det, men jeg fikk servert noe i mennesker som jeg ikke har behov for å ha noe forhold til. Jeg er glad jeg kan velge meg videre idag, og gjøre akkurat det jeg vil fremover. Takk Gud at jeg overlevde. Så jeg tror du har kommet i kræsj med noen du ikke skulle komme borti, så ut i fra det du sier, så blir det en rar sammensetning du har bedyret deg ut på. Men kanskje ikke så godt en kan si til deg etter en kortstund at du blir definert som ens beste venn. For meg blir det noe rart, fordi hva jeg gjorde vedkommende før du kom i livet hennes. Ikke at jeg har noe med det, men det er viktig å glede seg i livet, og derfor kan man ikke la hvem som helst få inntrenge seg rett inn i livet ditt uten tillatelse. Ja, for mitt vedkommende blir det veldig rare ting som jeg erfarte av "naboer" i skole året. Hvis makt var et ord, så var det ordet veldig godt å ha i erme for å definere mennesker tilsynelatende omsorgsfullhet. Anonymkode: 11892...794
emilie123 Skrevet 28. desember 2017 #3 Skrevet 28. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har en nabo som har innvandert livet sitt med sitt eget. Går ikke en uke før hun på ny vill ta et glass vin. Ved et par anledninger har hun kritisert meg(måten jeg sitter og prater på) og i går braket det løs igjen. Hun skulle komme ned til meg. Siden jeg skulle opp tidlig i dag, så valgte jeg å holde meg til øl - 3 halvlitere. Hun begynte å prate om et nytt forhold, denne gangen med en mann som var i et forhold fra før. Plutselig følte jeg for å si min egen mening, så hun skulle forstå det er feil å gå bak ryggen til noen som er i et forhold. Plutselig brøt hun kontakten med denne fyren, og jeg følte meg som synderen. Var det feil av meg? Synes absolutt ikke det er riktig å være en tredjepart i et forhold. Hun konfronterte meg også med at jeg aldri tok kontakt, at det bare var hun. Det har hun rett i, men har prøvd å begrense det pga vi faktisk er naboer og skal holde ut med hverandre i mange år pga boligkjøp her på tunet. Hun sa også jeg var hennes beste venn, så nå føler jeg absolutt ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 83216...729 Har det mye på samme måte så jeg skjønner godt problemstillingen. Synes det var helt riktig av deg å si meningen din. Tåler hun det ikke så får hun la være å snakke om det. Det var hennes valg å bryte kontakten med denne fyren, ikke din feil. Selv prøver jeg å holde naboen på litt avstand, sier oftere og oftere at det ikke passer. Når naboen din nevner dette kan du jo si som sant er, at du synes dere har ofte nok kontakt. Jeg sier også innimellom at jeg trenger mye alene tid, da blir det gjerne bedre i en liten periode 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #4 Skrevet 28. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: du har blitt spist opp mot de vilje. Jeg har et annet eksempel når jeg studerte, og jeg hadde ikke vært i skole miljø på lenge, og møtte godt voksne i den settingen. Der støtet jeg på flere kategorier av personligheter som jeg skulle "være nabo med" i et års studie. Det var risikabelt i seg selv, og det jeg forutså fra start fasen av skoleåret var det jeg fikk i fleisen hvem menneskene egentlig var. Jeg holdt ut, og jeg er takknemlig for det, men jeg ville aldri gått tilbake igjen, fordi hvem var det som fikk tillatelse å definere meg? Skulle jeg la godt voksne single umoralske holdninger være sannheten for meg? ja, iallfall jeg det var kun et fag jeg skulle lære meg ikke noe mer enn det, men jeg fikk servert noe i mennesker som jeg ikke har behov for å ha noe forhold til. Jeg er glad jeg kan velge meg videre idag, og gjøre akkurat det jeg vil fremover. Takk Gud at jeg overlevde. Så jeg tror du har kommet i kræsj med noen du ikke skulle komme borti, så ut i fra det du sier, så blir det en rar sammensetning du har bedyret deg ut på. Men kanskje ikke så godt en kan si til deg etter en kortstund at du blir definert som ens beste venn. For meg blir det noe rart, fordi hva jeg gjorde vedkommende før du kom i livet hennes. Ikke at jeg har noe med det, men det er viktig å glede seg i livet, og derfor kan man ikke la hvem som helst få inntrenge seg rett inn i livet ditt uten tillatelse. Ja, for mitt vedkommende blir det veldig rare ting som jeg erfarte av "naboer" i skole året. Hvis makt var et ord, så var det ordet veldig godt å ha i erme for å definere mennesker tilsynelatende omsorgsfullhet. Anonymkode: 11892...794 Har absolutt ikke valgt dette forholdet selv. Hadde vært fint med tips for å kunne slippe unna for å si det mildt! Å flytte er ikke tema, fordi jeg kjøpte leiligheten i fjor. Tenkte kanskje å sende henne en lengre melding for å forklare at jeg ikke ønsker å ha så tett forhold, men da blir hun kanskje sur? Anonymkode: 83216...729
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #5 Skrevet 28. desember 2017 2 minutter siden, emilie123 skrev: Har det mye på samme måte så jeg skjønner godt problemstillingen. Synes det var helt riktig av deg å si meningen din. Tåler hun det ikke så får hun la være å snakke om det. Det var hennes valg å bryte kontakten med denne fyren, ikke din feil. Selv prøver jeg å holde naboen på litt avstand, sier oftere og oftere at det ikke passer. Når naboen din nevner dette kan du jo si som sant er, at du synes dere har ofte nok kontakt. Jeg sier også innimellom at jeg trenger mye alene tid, da blir det gjerne bedre i en liten periode Flott! Skjønner ikke helt greia med å omgås naboer mer enn nødvendig. Er for voksen til å lete etter venninner hos naboen, det var vel på skolen sist. Skal teste ut din metode, er slitsomt å ha nabojenta rennende inn/ut døra titt og ofte! Føler meg brukt rett og slett. Håper det blir bedre med tiden 😊 Anonymkode: 83216...729 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #6 Skrevet 28. desember 2017 Nei det var helt riktig av deg å snakke vett i hodet hennes og inspirere hun til bedre moral og trekke seg vekk fra denne fyren som allerede var i et forhold. Hvis du syntes hun kommer for ofte så si fra at hun kommer i litt upassende tider noen ganger, ikke lukk opp døra og neste gang når hun spør så si du stod i dusjen og ikke hørte osv. Gjør det tydelig for hun at du også har et privatliv og ikke passer seg med en nabo bankene på døra annenhver dag. Sende melding først, så du kan si at i dag passer det ikke men jeg kommer bortom deg jeg når jeg får tid. Så du gjør det sånn at du oppsøker hun i dine porsjoner i stedet for at hun skal spise opp deg med å oppsøke deg i tide og utide hele tiden. Anonymkode: ce0d3...58e
lillesky Skrevet 28. desember 2017 #7 Skrevet 28. desember 2017 Tråden er ryddet for spekulasjoner og personangrep. /lillesky (mod)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå