AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #1 Skrevet 28. desember 2017 Noen drammensere, tidligere studenter eller gode bekjente av byen som kan fortelle litt? Hvordan er det egentlig å bo i Drammen eller noen av nærområdene? Fortell gjerne så mye som mulig. Faktorer som kan være greit å ha med litt om: Boligpriser Folk generelt - er de greie og lett å komme i kontakt med? Infrastruktur og tilgjengelighet Kulturtilbud Kollektivtransport Friluftsområder Anonymkode: 4a3a6...4b3
Gjest A National Acrobat Skrevet 28. desember 2017 #2 Skrevet 28. desember 2017 Jeg liker Drammen. Har ikke bodd der enda.... men jeg vurderer å flytte dit neste gang jeg skal flytte. Har vært der en del, liker byen. Kort vei til Oslo. Det går mange tog, og det er god bussforbindelse. Det er hyggelig i sentrum, og mange fine turområder. Syns Drammen er blitt betraktelig mye bedre, og jeg tenker ikke at Drammen er så skitten og harry by lengere.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #3 Skrevet 28. desember 2017 Det virker som kommunen har et evig prosjekt om å gjøre alt hyggeligere og bedre. Hvert år har noe blitt forbedret og noe nytt er på plass, og det kommer liksom som fra oven, så de som sitter med makta her gjør vel noe riktig. Boligprisene er overkommelige, spesielt hvis du skal leie, og da tenker jeg i forhold til Oslo. Folkene er litt mer utilgjengelige. Ikke like åpne og greie som i hovedstaden. Det er ganske tydelige klikker og forskjeller mellom bydelene man kommer fra, noe som jo er litt interessant, men også litt kjedelig. Det er veldig kort vei til marka fra sentrum og det viktigste av byen er presset rundt to torg på nord- og sørsiden av elva. En arbeider- og industriby som samtidig er litt romantisk. Tenk Manchester light. Mye trafikk og tåke, avbrutt av en flott, lang strandpromenade, særdeles gode turmuligheter og en av landets beste bibliotekløsninger. Kulturtilbudet er i vekst, spesielt tilbudet for barn, men jeg savner et skikkelig teater. Drammens teater er mest stand up og musikk. Det har vi allerede en utmerket klubbscene til - Union Scene. Er du opptatt av idrett har du derimot mye å ta av. Drammensbadet, Marienlyst idrettsanlegg og et nesten latterlig antall treningssentre. Mange kurs og klubber innenfor forskjellige idrettsgrener. Kollektivtransporten er jeg veldig fornøyd med. Du kommer deg enkelt og raskt hvor som helst. Månedskort til Oslo kommer på litt under 1500 kr hvis ikke du er student eller over 30. Mange bor i Drammen og jobber i Oslo eller på veien dit (Asker, Bærum). Jeg er, som du skjønner, glad i Drammen - selv om vi krangler litt innimellom. Anonymkode: 42a58...d34
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #4 Skrevet 28. desember 2017 Jeg har bodd på Åskollen. Flott boområde, rolig og pent. Ikke så altfor dyrt i fht andre deler av byen. Jeg kan ikke skryte nok av barneskolen og idrettsforeningen er også veldig bra. Kan anbefales. Hadde jeg skulle flyttet nermere Oslo ville jeg godt mulig havnet det igjen. Anonymkode: 041b1...688
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #5 Skrevet 28. desember 2017 Det er høye boligpriser og de stiger fort! Anonymkode: c9c1b...07b
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #6 Skrevet 28. desember 2017 Jeg bor ikke der selv, men broren min bor der. Jeg syns det er bra med bussforbindelser til og fra sentrum, og det går både buss og tog til Oslo. Koselig sentrum på begge sider av elva med korte avstander. Boligprisene stiger selvsagt mye for tiden, men det er mye billigere enn i Oslo. Absolutt en by jeg selv kan tenke meg å flytte til Anonymkode: 6cef1...bbe
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #7 Skrevet 29. desember 2017 Bodde i Drammen i 1. året som student i en studentbolig. Fint studentby, men ble ensom ettersom jeg ikke hadde mange gode venner her. Ettersom det var studentbolig, betalte jeg 5000 kr per måned, men har hørt man kan få leilighet for 6000-7000 kr og. Folk i Drammen er greie, ikke særlig forskjell mellom en drammenser og en fra Oslo. Hvis du går ut på bar ville jeg ha sakt det er mange hyggelige folk og er som regel lette å snakke med. Tilgjengelighet er greit, men det kommer vel an på hvor du bor i Drammen. Jeg bodde nær høgskolen så innenfor studentboligen var det Meny, og byen var bare 10-13 minutter unna meg. I Bragernes torg er alle butikker tette til hverandre, du finner H&M rett over der de fleste barene er. Transport er så klart mer tilgjengelig i Oslo, men det er jo tog og en del busstasjoner rundt byen om jeg husker rett. Ellers gjorde jeg ikke så mye mer bortsett fra å gå til byen, følte meg ganske begrenset i forhold til Oslo-livet. Når det gjelder dating (ja, hvis du kanskje er nysgjerrig på det) så er det mange gutter i byen som er veldig likt Oslo gutter, gira på ONS og mange gamle menn som prøver på yngre kvinner og. Synes det er fint å gå rundt en tur rundt strøket og det er mye renere. Dessverre er jeg en bymenneske og hadde alle relasjoner i Oslo, så flyttet tilbake :/ Anonymkode: a714d...441
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå