AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #1 Skrevet 28. desember 2017 Jeg flyttet fra min hjembygd for 10 år siden i en alder av 16 fordi jeg ble mobbet av de andre jentene. Savner ingen, og har i dag blitt en normal kvinne med nettverk , jobb og et liv jeg trives greit med. Det var ikke det at jeg var rar på noen måte eller fysisk svak, men jeg var noe stillere enn de andre og hadde dårlig selvtillit. De fleste andre jentene begynte å legge på seg eller få former veldig tidlig, mens jeg alltid har vært "hun tynne". Jeg har sluttet med drikking for lenge siden, røyker aldri og har normalt sunt kosthold. Langt fra fanatisk sunn, men jeg er ikke så glad i smågodt, potetgull, alkoholholdige drikker av noe slag eller brus. Jeg liker å gjøre yoga, surfe på nett og ellers bare eksistere men er hjemme hos foreldrene nå, og vi tok oss en tur på den lokale puben i kveld. Hvorfor legger folk så innmari på seg? Til og med jentene som er yngre enn meg eser ut, og veldig mange har utrolig stygge tenner. Mest menn, sikkert fordi de snuser svart. I byen ser folk generelt bedre ut, har hvitere tenner og er ikke så fulle av kviser i ansiktet. Anonymkode: 0db71...32d 4
Gjest Eltele Skrevet 28. desember 2017 #2 Skrevet 28. desember 2017 (endret) 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg flyttet fra min hjembygd for 10 år siden i en alder av 16 fordi jeg ble mobbet av de andre jentene. Savner ingen, og har i dag blitt en normal kvinne med nettverk , jobb og et liv jeg trives greit med. Det var ikke det at jeg var rar på noen måte eller fysisk svak, men jeg var noe stillere enn de andre og hadde dårlig selvtillit. De fleste andre jentene begynte å legge på seg eller få former veldig tidlig, mens jeg alltid har vært "hun tynne". Jeg har sluttet med drikking for lenge siden, røyker aldri og har normalt sunt kosthold. Langt fra fanatisk sunn, men jeg er ikke så glad i smågodt, potetgull, alkoholholdige drikker av noe slag eller brus. Jeg liker å gjøre yoga, surfe på nett og ellers bare eksistere men er hjemme hos foreldrene nå, og vi tok oss en tur på den lokale puben i kveld. Hvorfor legger folk så innmari på seg? Til og med jentene som er yngre enn meg eser ut, og veldig mange har utrolig stygge tenner. Mest menn, sikkert fordi de snuser svart. I byen ser folk generelt bedre ut, har hvitere tenner og er ikke så fulle av kviser i ansiktet. Anonymkode: 0db71...32d Gjør det noe? Ville det å drikke hjemmebrent hele tiden, å feste sånn rai rai (DDE-festing) noe savn for deg? Nei vet du hva. Og kan det kalles mobbing når de er dritings hver gang dem sier noe? Det er ikke mobbing. Det er grøftefylla og et skikkelig harry rånermiljø syns jeg. Det er en skikkelig dårlig holdning de ble født inn i og aldri kommer seg ut av. De har ikke noe annet å gjøre enn å drukne seg i hjemmebrent flaska i disse bygdene. Jeg tror dem legger på seg fordi dem bare drikker hjemmebrent og spiser, spiser og spiser enda mer og enda mer. Også bruker de bilen bare dem må gå 20 meter. Så det har en logisk forklaring. Alt det andre du mener om utseendet til bygdefolk har jeg ikke tenkt over og det har ikke noe med saken å gjøre egentlig (ut i fra det du skriver om). Endret 28. desember 2017 av Eltele
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #3 Skrevet 28. desember 2017 Vel jeg drakk tett fra jeg var 17-24 og røykte mye og tok piller og det wreac havoc med psyke sinn og kropp og folk blir pløsete eldre og tykke de fleste og ødelegger huden sin. Ofte er kun 2-3 år nok faktisk. Men de med jernhelse ellers trives godt med dop/ piller/ alkis. Så folk slutter aldri frivillig selv. De er vant til et liv med rus. Eller de kan ha andre underliggende problemer. Anonymkode: 3b6cf...e8b
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #4 Skrevet 28. desember 2017 Noen har en helt utrolig kapasitet og folk forbrenner alkohol så veldig forskjellig. Jeg kan være påvirket 2-4 dager senere mens andre har en lever som vil ta unna all alkohol innen 4 timer. Anonymkode: 3b6cf...e8b
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #5 Skrevet 28. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen har en helt utrolig kapasitet og folk forbrenner alkohol så veldig forskjellig. Jeg kan være påvirket 2-4 dager senere mens andre har en lever som vil ta unna all alkohol innen 4 timer. Anonymkode: 3b6cf...e8b Jeg spurte ikke hvor mye alkohol folk tåler da. Jeg skrev at jeg synes det er en typisk ting på bygda å feste mye, legge på seg vanvittig og få pløsete hud. Tenker man da på innbyggertallet er det ikke halvparten så mye i byen. Anonymkode: 0db71...32d
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #6 Skrevet 28. desember 2017 Synes nå heller det er folk i byene som drikker mest. Grøftefylla tre ganger i året pluss et julebord synes jeg ikke kvalifiserer til overstadig festing for de på bygda. De sitter nok mer hjemme og koser seg med familien. Anonymkode: 17c64...cc7 8
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #7 Skrevet 28. desember 2017 Vel på bygda er det mere konservativt så tror litt mindre fyll - men på den lokale baren kan det jo være alkiser - og folk som er single fester veldig mye mer ofte fordi samboere produserer og deler endorfiner seg imellom ofte. Anonymkode: 3b6cf...e8b
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #8 Skrevet 28. desember 2017 Jeg syns det er motsatt jeg. Folk har mye penere hud på bygda, der det ikke er like mye forurensing. Mange har også sunnere matinntak osv som igjen reflekteres i hud og utseende. Tror det er den lille håndfullen av de typisk drankerne du har sett, og det er jo naturlig siden du så dem på en pub på en onsdag. Er nok de som sitter på puben fem dager i uka og spiser pomfri fra bua til frokost og kvelds, og ikke typisk representasjon for alle på bygda eller typisk bygdefolk. Men ja snusen er nok typisk bygd, og de har nok ikke samme tilgang på tannbleking der som det er i storbyer. Mulig det også blir mye kjede-snusing fordi aktivitetstilbudet ikke er like bra som i storbyer. Anonymkode: 176cf...4ad
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #9 Skrevet 28. desember 2017 I bygda der jeg bor med mannen min(lokal), så er alle kvinnene kraftige og late De sitter i sine biler, og tar bena aldri fatt.. Jeg er aktiv og går f.eks hver dag til barnehagen med sønnen min. Dessuten tror de at de er dronninger, og mennene deres er tynne men med dårlige kropper og rar oppførsel. Men fete kvinner skal de altså dra rundt på, og sette barn på Tror de er fete/stygge fordi de kjeder seg. Da tyr di til alkohol, mye mat og bygdesladder. Anonymkode: 35899...ab9 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #10 Skrevet 28. desember 2017 Bor i fjellområde og de fleste går i fjellet. De fleste jeg kjenner går ikke på den lokale puben, er nok for spesielt interesserte. Har ikke merket at det er flere overvektige her enn da jeg bodde i byen. Anonymkode: 5cbca...bed 1
Gjest Skrevet 28. desember 2017 #11 Skrevet 28. desember 2017 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Ann Christin, mod
Husholdning1 Skrevet 28. desember 2017 #12 Skrevet 28. desember 2017 Nei, det er ikke noen sammenheng.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #13 Skrevet 28. desember 2017 Jeg bor i en liten by. Ikke ei bygd, men fortsatt en ganske liten plass. Er enig med deg. Ser mange flere vakre, velstelte og sunne mennesker i storbyene enn det er her. Tror det har noe med at oppegående folk flytter bort for å studere, også blir de som regel boende der. Igjen sitter de som ikke fikk til noe. De får seg en jobb på matbutikken eller et byggefirma. Der sitter de og misliker sin egen tilværelse mens de trøstespiser og trøstedrikker. Det er ikke så mye å gjøre i denne byen heller. Enten holder man på med friluftsliv eller så drar man på byen og drikker seg hinsides full. Jeg har aldri drukket så mye alkohol i mitt liv som da jeg flyttet tilbake til hjembyen. Det er en helt annen drikkekultur her enn da jeg bodde i en av Norges største byer. Jeg tror det har litt å gjøre med at 1) Det er ikke så mye å finne på her. Alt er stengt etter kl. 17. 2) Folk er ikke så oppfinnsomme til at de klarer å finne på noe annet skøy enn å spise og drikke seg fulle. Selv er jeg aldri på byen/puben i denne byen. Det er så masse trashy folk. Og de er så syyyykt fulle. I storbyer kan man i det minste velge mellom ulike uteplasser. Her er alle uteplassene likedan = Kjempehøy musikk sånn at folk drikker enda mer. Sånn at uteplassen som er på nippet til å gå konkurs, overlever et par måneder til. Anonymkode: 42400...7d7
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #14 Skrevet 28. desember 2017 Jeg er mann og kommer fra en fjellbygd. Av de jeg vokste opp med. Var det 2 typer. Det er ikke noe videregående eller høyskole i den bygda. Så det var en type som flyttet ut for å studere og bli noe. En annen type som ikke ville flytte og ble igjen. På vinteren i den bygda er det noenlunde lett å få jobb i skiheisen eller turistnæringen. Men om sommeren finnes det ikke jobber. Så NAV står sterkt i den bygda... 10år etter som du sier. Så flytter noen tilbake til bygda. Men da med en utdannelse i lomma. De som hadde bodd der hele livet hadde det ikke blitt mye ut av. De gikk på NAV og drev med alt mulig drit for å få tiden til å gå i bygda. Noen var narkomane. De som hadde kommet seg vekk. Ble noe, og noen kunne vende tilbake i gode faste jobber som ikke var like sesongbasert. Anonymkode: c3c42...b69 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #15 Skrevet 28. desember 2017 flere gifter seg i ung alder, dermed er dem lykkeligere lengre Anonymkode: aebde...209
Gjest Eltele Skrevet 28. desember 2017 #16 Skrevet 28. desember 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: I bygda der jeg bor med mannen min(lokal), så er alle kvinnene kraftige og late De sitter i sine biler, og tar bena aldri fatt.. Jeg er aktiv og går f.eks hver dag til barnehagen med sønnen min. Dessuten tror de at de er dronninger, og mennene deres er tynne men med dårlige kropper og rar oppførsel. Men fete kvinner skal de altså dra rundt på, og sette barn på Tror de er fete/stygge fordi de kjeder seg. Da tyr di til alkohol, mye mat og bygdesladder. Anonymkode: 35899...ab9 okay? Nei det kan ikke være lett å bo på bygda.
applestories Skrevet 28. desember 2017 #17 Skrevet 28. desember 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg flyttet fra min hjembygd for 10 år siden i en alder av 16 fordi jeg ble mobbet av de andre jentene. Savner ingen, og har i dag blitt en normal kvinne med nettverk , jobb og et liv jeg trives greit med. Det var ikke det at jeg var rar på noen måte eller fysisk svak, men jeg var noe stillere enn de andre og hadde dårlig selvtillit. De fleste andre jentene begynte å legge på seg eller få former veldig tidlig, mens jeg alltid har vært "hun tynne". Jeg har sluttet med drikking for lenge siden, røyker aldri og har normalt sunt kosthold. Langt fra fanatisk sunn, men jeg er ikke så glad i smågodt, potetgull, alkoholholdige drikker av noe slag eller brus. Jeg liker å gjøre yoga, surfe på nett og ellers bare eksistere men er hjemme hos foreldrene nå, og vi tok oss en tur på den lokale puben i kveld. Hvorfor legger folk så innmari på seg? Til og med jentene som er yngre enn meg eser ut, og veldig mange har utrolig stygge tenner. Mest menn, sikkert fordi de snuser svart. I byen ser folk generelt bedre ut, har hvitere tenner og er ikke så fulle av kviser i ansiktet. Anonymkode: 0db71...32d Tror du at du hadde hatt samme inntrykket som på puben dersom dere hadde tatt en skitur eller fjelltur og truffet bekjente i stedet? Det kan ikke være deres valg som påvirker hva du observerte? 3
Thyra Skrevet 1. januar 2018 #18 Skrevet 1. januar 2018 Jeg kommer fra en liten bygd, men har bodd i Oslo i mange år. Kan ikke si det er noe mer overvekt i hjembygda mi enn i Oslo. Kraftig sminke, tannbleking, botox og restylane er nok mer utbredt i Oslo enn på bygda. Kanskje det er det som gjør byfolk "penere" i ts sine øyne? Ellers så er det jo lettere å se forfallet på mennesker man ikke har sett på lenge enn på seg selv som man ser i speilet hver dag ... 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #19 Skrevet 1. januar 2018 Kommer fra en liten bygd med mye av det du nevner her. Jeg har alltid blitt boende, men har aldri vært lik de andre i området her. Ser tidligere venninner ese ut, dårlig kosthold, røyk og snus. Det de alltid henge på samme plassen. I en alder av 26 så gjør de det samme som da de var 14. Jobber på den lokale matbutikken om de i det hele tatt jobber. De har blitt mor tidlig og har nå skje flere barn med flere forskjellige menn. Jeg har bare aldri tatt samme valg som de på noe, selv om jeg har blitt boende. Så tror nok det er flere som meg og, som blir boende, men likevel går sine egne veier. Det må jo ikke være enten eller. Anonymkode: b35e4...2d7 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #20 Skrevet 1. januar 2018 1 time siden, Thyra skrev: Jeg kommer fra en liten bygd, men har bodd i Oslo i mange år. Kan ikke si det er noe mer overvekt i hjembygda mi enn i Oslo. Kraftig sminke, tannbleking, botox og restylane er nok mer utbredt i Oslo enn på bygda. Kanskje det er det som gjør byfolk "penere" i ts sine øyne? Ellers så er det jo lettere å se forfallet på mennesker man ikke har sett på lenge enn på seg selv som man ser i speilet hver dag ... Det er noen få som ser omtrent ut som slik de gjorde på ungdomsskolen. Folka i Oslo har ikke botox og tannbleking. Ikke de jeg kjenner. Botox er btw ikke særlig pent når man er 25. Kjenner til et par jeg gikk på vgs med som har gjort det. De ser ut som 30-40 år gamle damer som prøver å se yngre ut Anonymkode: 0db71...32d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå